InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegen naar Namibië met Air Namibia

Vliegen naar Namibië met Air Namibia

Vliegen naar Namibië met Air Namibia Niet iedereen vliegt naar de Europese vakantiebestemmingen. Sommige mensen pakken het nogal avontuurlijk aan en gaan naar Namibië, of misschien woon je wel in Nederland en heb je daar familie. Wat de reden van je bezoek ook is, de beste luchtvaartmaatschappij waar je voor kan kiezen is waarschijnlijk Air Namibia. Voor de meeste bestemmingen hoed je niet over te stappen en je kunt vliegen vanaf Frankfurt. Check voor je een goedkoop ticket boekt wel alle prijzen goed op internet!

De maatschappij Air Namibia

Air Namibia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Namibië en is gevestigd in de hoofdstad Windhoek. Ze verzorgen zowel binnenlandse als internationale en intercontinentale lijnvluchten. De enige twee niet-Afrikaanse bestemmingen zijn het Europese Frankfurt en Londen. De belangrijkste basis voor de internationale tak is Windhoek Hosea Kutako International Airport en de binnenlandse hub is het kleinere Windhoek Eros Airport.
De maatschappij werd al opgericht in 1946, toen als South West Air Transport. De naam werd later veranderd in South West Airways. South West fuseerde met Namib Air in 1978. In 1982 nam de regering van Namibië een meerderheidsbelang in de maatschappij en nationaliseerde deze helemaal in 1987. Toen het land in 1991 zijn onafhankelijkheid verkreeg werd de naam veranderd in het meer aansprekende Air Namibia.
In de jaren '90 werden Boeing 747s gebruikt voor de vluchten van en naar Europa. De werden kort vervangen door McDonnell Douglas MD-11s en sinds 2005 wordt gebruik gemaakt van een Airbus A340-300. In september 2006 kwam er een tweede toestel van dit type bij. Air Namibia heeft recent interese getoont in de aankoop van een Airbus A319 of A320 om de verouderde Boeing 737-500s voor binnenlandse vluchten te vervangen.

De vloot

Air Namibia vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A340-300
  • 2 Boeing 737-500
  • 3 Beechcraft 1900D
Voor vluchten van en naar Europa wordt gebruik gemaakt van de van Lufthansa overgenomen Airbus toestellen. De Boeings worden gebruikt voor regionale en binnenlandse vluchten worden geleast van het Zuid-Afrikaanse Safair. De Beechcraft toestellen worden gebruikt voor binnenlandse vluchten.

De bestemmingen van Air Namibia

Met Air Namibia kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Afrika

Angola
  • Luanda (Quatro de Fevereiro Airport)
Botswana
  • Maun (Maun Airport)
Namibië
  • Katima Mulilo (Mpacha Airport)
  • Lüderitz (Lüderitz Airport)
  • Ondangwa (Ondangwa Airport)
  • Oranjemund (Oranjemund Airport)
  • Walvis Bay (Walvis Bay Airport)
  • Windhoek (Eros Airport)
  • Windhoek (Hosea Kutako International Airport)
Zuid-Afrika
  • Kaapstad (Cape Town International Airport)
  • Johannesburg (OR Tambo International Airport)
Zimbabwe
  • Victoria Falls (Victoria Falls Airport)

Europa

Duitsland
  • Frankfurt (Frankfurt Airport)
Verenigd Koninkrijk
Engeland

  • Londen (London Gatwick Airport)
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Vliegen naar Namibië met Air Namibia"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 18-10-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!