InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Montenegro Airlines

Goedkoop vliegen met Montenegro Airlines

Goedkoop vliegen met Montenegro Airlines Hoe kun je goedkoop vliegen naar Montenegro? Vanuit Nederland wordt dat lastig en moet je altijd overstappen. Maar niet vanuit Duitsland. Vanaf Frankfurt en Düsseldorf kun je rechtstreeks vliegen naar Podgorica en betaal je hiervoor een niet al te hoge prijs. Voor je boekt is de tip uiteraard wel altijd even goed op internet te checken of het niet toch toevallig ergens anders goedkoper kan.

De maatschappij Montenegro Airlines

Montenegro Airlines d.o.o. is de nationale luchtvaartmaatschappij Montenegro, gevestigd nabij de Montenegrijnse hoofdstad op Podgorica Airport. Ze verzorgen internationale lijnvluchten en tijdens de vakantie ook charters naar het land met de prachtige bergen waar het naar vernoemd is. Een tweede nationale luchthaven is Tivat Airport. Alle vluchten van Montenegro Airlines zijn internationale vluchten, want de twee luchthavens liggen slechts 80 kilometer bij elkaar vandaan. De maatschappij heeft codeshare overeenkomsten met Malev Hungarian Airlines, Adria Airways, JAT Airways en Austrian Airlines. Het frequent flyer programma heet Vision Team.

Montenegro Airlines werd opgericht in 1994, maar de eerste vlucht werd pas uitgevoerd in 1997, tussen Podgorica en Bari in Italië. Het is dus nog een erg jonge maatschappij, maar dat is niet gek als je bekijkt dat Montenegro een van de jongste staten ter wereld is. Omdat het echter voor toeristen zo aantrekkelijk is, is besloten om het aantal vluchten na de losmaking van Servië uit te breiden naar meerdere landen in Europa. Een van de focus steden blijft Belgrado is Servië, omdat ook de Serviërs wel weten dat vakantie houden in de mooie natuur van Montenegro geweldig is. In de zomermaanden vertrekken er vanaf het vliegveld van Frankfurt ook charters naar Tivat.

Begin 2008 kwam de maatschappij negatief in het nieuws toen bleek dat een van de toestellen kort voor de landing in Podgorica was beschoten. Na inspectie bleek er een gaatje in de staart te zitten. De commotie zwakte echter weer af toen bleek dat de schoten afkomstig waren van een viering van het orthodoxe kerstmis waarbij het traditie is met geweren in de lucht te schieten. Overigens raakte er niemand bij gewond en kon de Fokker gewoon weer gerepareerd worden.

De vloot

Montenegro Airlines kun je verwachten te vliegen met een van de volgende toestellen (bijgewerkt tot 2015):
  • 1 Embraer E-190LR
  • 3 Embraer E-195LR
  • 2 Fokker 100

De bestemmingen van Montenegro Airlines

Met Montenegro Airlines kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Armenië
  • Yerevan (Zvartnots International Airport)
Denemarken
  • Kopenhagen (Copenhagen Airport)
Duitsland
  • Düsseldorf (Düsseldorf International Airport)
  • Frankfurt (Frankfurt International Airport)
Engeland
  • Londen (London Gatwick Airport)
Frankrijk
  • Lyon (Lyon–Saint Exupéry Airport)
  • Parijs (Charles de Gaulle International Airport)
Italië
  • Rome (Leonardo Da Vinci International Airport)
Kosovo
  • Pristina (Pristina International Airport)
Montenegro
  • Podgorica (Podgorica Airport)
  • Tivat (Tivat Airport)
Oostenrijk
  • Wenen (Vienna International Airport)
Rusland
  • Moskou (Domodedovo International Airport)
  • Sint Petersburg (Pulkovo Airport)
Servië
  • Belgrado (Belgrade Nikola Tesla Airport)
  • Niš (Niš Constantine the Great Airport)
Slovenië
  • Ljubljana (Ljubljana Jože Pučnik Airport)
Zwitserland
  • Zürich (Zürich International Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Montenegro Airlines"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-06-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!