InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Business class vliegen met OpenSkies

Business class vliegen met OpenSkies

Business class vliegen met OpenSkies Op deze website vind je talloze artikelen over zowel goedkoop vliegen als gewoon vliegen, maar dit artikel gaat over een luchtvaartmaatschappij met een nieuw recept. Exclusief vliegen met British Airways dochter Openskies. Wie wil boeken doet er goed aan eerste te kijken op internet of deze maatschappij wel de beste is voor wat de klant zoekt. OpenSkies is een luchtvaartmaatschappij die onderdeel uitmaakt van British Airways. Eerder stonden zij bekend onder de naam 'Project Lauren'. Op 19 juni 2008 begonnen zij vluchten met een enkele Boeing 757 die afkomstig was uit de vloot van het grote Engelse British Airways. Momenteel wordt gevlogen tussen Paris-Orly Airport (dus niet het grote Charles de Gaulle in Parijs) en John F. Kennedy International Airport in New York, Verenigde Staten van Amerika. Amsterdam zal op 15 oktober 2008 worden toegevoegd als tweede Europese stad. Vluchten hiervoor zijn nu al via de website te boeken. Volgens plan zullen ook de steden Dublin, Frankfurt, Madrid, Brussel, Rome en Milaan spoedig worden toegevoegd aan het routenet.
In juli 2008 kocht British Airways het Franse L'Avion. Deze maatschappij zal in de loop van 2009 volledig worden geintegreerd binnen OpenSkies. Dit zal er toe leiden dat Newark de tweede Amerikaanse bestemming wordt.

De routes van OpenSkies zijn mogelijk vanwege de EU-US Open Skies Agreement, die Amerikaanse en Europese luchtvaartmaatschappijen toetstaat vluchten uit te voeren op alle Amerikaanse en Europese steden. Daar dankt de maatschappij dus ook haar naam aan. De beschikbaarheid van de zogehete 'landing slots' beperkt hen op het moment nog om London Heathrow Airport toe te voegen aan het rijtje met steden. Maar als Britse maatschappij zullen ze uiteraard voor deze luchthaven blijven strijden zodra er een opening komt.

Vliegen met stijl

OpenSkies is een full-service carrier en biedt de volgende klassen:
  • Business class (Biz),
  • Premium economy (Prem+)
  • Economy (Econ)
Per 1 oktober 2008 zal de economy cabin echter komen te vervallen en worden omgeturnd tot premium economy cabin. Het betreft dan dus een geupgrade versie van de economy klasse of tourist klasse. Het is vrij uniek dat de gehele economy class volledig komt te vervallen.

Service bij OpenSkies

Aanvankelijk werd nog verwacht dat de maatschappij vluchten zou gaan aanbieden met enkel Buseiness Class, waarvoor de openingsvlucht tussen New York en Parijs goed gekozen zou zijn omdat op deze route veel zakelijke reizigers vliegen, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Besloten werd om een klein gedeelte van slechts vijf rijen economy class in te voegen in het achterste gedeelte van het toestel. Zoals gezegd zal deze klasse in oktober worden vervangen door een meer luxueuse versie van de economy class onder de naam premium economy. Na dat de maatschappijen MAXjet en Eos Airlines, maatschappijen die volledig business klasse aanboden, failliet zijn gegaan kreeg British Airways twijfels over dit concept.

OpenSkies is geen lid van de Oneworld alliantie in tegenstelling tot de moedermaatschappij. British Airways Executive Club leden kunnen voor vluchten met Open Skies echter wel de punten claimen voor dit Frequent Flyers programma.

De bestemmingen van Openskies

Dit zijn op een rijtje de (toekomstige) bestemmingen van Openskies:

België
  • Brussel
Duitsland
  • Frankfurt
Frankrijk
  • Parijs
Ierland
  • Dublin
Italie
  • Rome
  • Milaan
Nederland
  • Amsterdam
Spanje
  • Madrid
Verenigde Staten van Amerika
  • New York
  • Newark

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Business class vliegen met OpenSkies"

Reactie

Cobie Goutsmits, 01-02-2009 23:55 #1
Interessant artikel, ik heb verleden week zondag in het programma van Harry Mens Bujsiness Class, hierover gehood, en het vliegtuig van binnen gezien.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 26-12-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!