InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf Münster

Goedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf Münster

Goedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf Münster Met de komst van de vliegtaks en de hoge parkeerkosten op Schiphol, zoeken veel mensen het even over de grens als ze op zoek zijn naar een goedkoop ticket. Dit doen zij dan bijvoorbeeld op de kleine luchthaven van Münster. Cirrus Airlines is zo'n maatschappij die vanaf deze luchthaven goedkoop vliegen aanbiedt voor de Nederlandse passagier binnen Duitsland en een beperkt aantal regionale bestemmingen.

De maatschappij

Cirrus Airlines Luftfahrtgesellschaft mbH is een Duitse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Saarbrücken, Duitsland. Ze verzorgen zowel lijnvluchten als charters. De lijnvluchten doen ze in samenwerking met Lufthansa. De belangrijkste luchthaven is het in de thuisstad gelegen Saarbrücken Airport. Een gedeelte van het hoofdkantoor is inmiddels verhuisd naar München. Cirrus Airlines maakt deel uit van de Cirrus Group Holding, waar ook DC Aviation, Augsburg Airways, Cirrus Technik, Cirrus Technical Training, Cirrus Flight Training en tot slot Aircraft Asset Management deel van uitmaken.

Cirrus Airlines werd opgericht in februari 1995 als Cirrus Luftfahrtgesellschaft mbH en begon met het uitvoeren van zakenvluchten. In 1998 ontving Cirrus Airlines een licentie voor het uitvoeren van vluchten tussen Saarbrücken en Hamburg. Een jaar later nam Cirrus de route van Mannheim City Airport naar Berlijn Tempelhof over van Cosmos Air dat nu alleen nog vrachtvluchten en VIP vluchten doet. In 2000, op de vijfde verjaardag van de maatschappij, werd een belangrijkse stap gemaakt. Een samenwerkingsverband werd aangegaan met Lufthansa, en de maatschappij werd lid van Team Lufthansa. Meer en meer bestemmingen werden aan het routenet toegevoegd zoals Sylt/Westerland, Heringsdorf Airport op het eiland Usedom, Rostock, München, Leipzig/Halle, Zürich, Dresden, Frankfurt, Skopje, Keulen en Londen. Deze zijn nu niet meer allemaal in gebruik, sommige bestemmingen zijn komen te vervallen.

De vloot

Cirrus Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 4 Dornier 328Jet
  • 29 Dornier 328-100
  • 3 Embraer E 170
De gemiddelde leeftijd van deze toestellen is met 5,5 jaar relatief laag.

De bestemmingen van Cirrus Airlines

Cirrus Airlines vliegt naar de volgende steden:

Duitsland
  • Berlijn (Tempelhof International Airport)
  • Dresden
  • Erfurt
  • Frankfurt
  • Hamburg
  • Keulen/Bonn
  • Mannheim (Mannheim City Airport)
  • München
  • Münster (Münster Osnabrück International Airport)
  • Stuttgart
  • Saarbrücken

Moldavië
  • Chisinau (Chişinău International Airport)

Oostenrijk
  • Salzburg (Salzburg Airport)

Zwitserland
  • Geneve (Geneva Cointrin International Airport)
  • Zürich (Zürich International Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf Münster"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 18-07-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!