InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop Vliegen, Luchthaven: Maastricht Aachen Airport

Goedkoop Vliegen, Luchthaven: Maastricht Aachen Airport

Goedkoop Vliegen, Luchthaven: Maastricht Aachen Airport Als je goedkoop wilt vliegen kun je luchthaven Maastricht Aachen Airport als optie nemen. Het is een relatief goedkoop vliegveld en heeft toch een redelijk groot aanbod.

Goedkoop

Veel tickets zijn in Maastricht relatief goedkoop als je de prijzen vergelijkt met bijvoorbeeld Schiphol. Deze lage prijzen zijn het gevolg van een aantal factoren. Ten eerste maakt Maastricht Aachen Airport vooral gebruik van een aantal low cost maatschappijen. Deze proberen de kosten zo laag mogelijk te houden waardoor ze de prijzen ook laag kunnen houden. Dit is dus voor veel mensen aantrekkelijk. Omdat het een relatief klein vliegveld is moet het ook een goed alternatief bieden voor de grotere vliegvelden. Dit wordt gedaan door de prijzen scherp te houden en toch een goede service en een breed aanbod te beiden. Voor veel mensen zijn de reiskosten ook lager als ze naar dit vliegveld toe gaan. Dit komt gewoon omdat ze dichterbij dit vliegveld wonen.

Bestemmingen

Maastricht Aachen Airport is een relatief klein vliegveld. Hierdoor zijn het aantal bestemmingen ook niet zo groot. In de zomer worden deze bestemmingen uitgebreid met een aantal zonbestemmingen, omdat deze dan heel erg in trek zijn. Hieronder worden de vaste bestemmingen en de zonbestemmingen van de luchthaven van Maastricht genoemd.

Bestemmingen:

  • Alicante (Spanje)
  • Amsterdam
  • Antalya (Turkije)
  • Barcelona-Girona (Spanje)
  • Faro (Portugal)
  • Gran Canaria (Spanje)
  • Kos (Griekenland)
  • Kreta (Griekenland)
  • Malaga (Spanje)
  • Mallorca (Spanje)
  • Milaan (Italië)
  • Rhodos (Griekenland)
  • Tenerife (Spanje)
  • Valencia (Spanje)

Luchtvaartmaatschappijen

Het vliegveld van Maastricht heeft een paar luchtvaartmaatschappijen die de vaste bestemmingen regelen en een paar die de vakantievluchten voor hun rekening nemen. Deze vakantievluchten zijn hoofdzakelijk in het hoofdseizoen in gebruik.

Vaste maatschappijen:

  • KLM
  • Ryanair
  • Volareweb

Vakantie maatschappijen:

  • Transavia
  • Sky Airlines

Bereikbaarheid

De luchthaven van Maastricht is goed te bereiken. Met de auto het je bijna nooit last van files en dit is bij de andere vliegvelden meestal niet het geval. Ook via het openbaar vervoer is het goed geregeld. In het weekend rijden er wat minder bussen naar de luchthaven, dus dat kan zorgen voor een langere wachttijd. Op de website van het openbaarvervoer (9292ov.nl) is gemakkelijk een route te plannen.

Parkeren

Parkeren bij het vliegveld is niet zo duur. Als je voor lange tijd je auto parkeert is het gemiddeld 3 euro per dag. Als je voor een korte periode gaat kan dit flink oplopen. Een dag parkeren kost zon 16 euro, maar voor twee dagen betaal je 26 euro. Als je een volle week blijft staan kost dat 40 euro. Daarna is iedere extra dag 3 euro.

Bagage

Er zijn twee soorten bagage:

Handbagage

Per persoon mag je een stuk handbagage meenemen. Dit mag niet groter zijn dan 50 bij 40 bij 20 centimeter. Vloeistoffen moeten verpakt worden in een aparte zak.

Ruimbagage

Deze bagage moet u inleveren bij het inchecken. Hiervoor geldt een maximum gewicht van 20 kilogram, behalve bij Ryanair, daar is het 15 kilogram.

Lees verder

© 2008 - 2019 Dribbel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen met Amsterdam AirlinesGoedkoop vliegen met Amsterdam AirlinesAmsterdam Airlines is wellicht niet zo'n bekende naam, maar het is toch echt een Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Zij…
Maastricht Aachen Airport: check-inMaastricht Aachen Airport: check-inVoordat u in het vliegtuig stapt zult u altijd moeten inchecken. Het verschilt per vliegtuig, maatschappij en het land w…
Vliegen met KLM CityhopperVliegen met KLM CityhopperEr zullen weinig mensen in Nederland zijn die nooit van KLM gehoord hebben. Maar kent u ook de KLM Cityhopper? Met deze…

Reageer op het artikel "Goedkoop Vliegen, Luchthaven: Maastricht Aachen Airport"

Infoteur: Dribbel
Laatste update: 14-06-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!