InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Ierland met Stobart Air

Goedkoop vliegen naar Ierland met Stobart Air

Goedkoop vliegen naar Ierland met Stobart Air Wie denkt aan vliegen naar Ierland denkt vast aan Aer Lingus. Maar dit is zeker niet de enige Ierse luchtvaartmaatschappij. Stobart Air is namelijk een Ierse aanbieder van tickets in de laagste prijsklasse, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Easyjet of Ryanair. Het is de opvolger van Aer Arann. Ook op zoek naar een retourticket Ierland? Neem dan ook Stobart Air ook eens in overweging! Het is in 2017 ook mogelijk om te vliegen vanaf Groningen Airport Eelde.

De maatschappij

Stobart Air is een regionale luchtvaartmaatschappij met hoofdkwartier in Dublin, Ierland. Ze verzorgen zowel lijndiensten als charter naar de verder op genoemde luchthavens. De belangrijkste vliegvelden voor Stobart Air zijn Dublin Airport, Cork Airport, Galway Airport en Waterford Airport.

Stobart Air nam in 2014 de operaties van de Ierse low cost maatschappij Aer Arann over. Aer Arann werd opgericht in 1970 voor het eilandhoppen tussen Galway en de Aran Islands, ten westen van de kust van Ierland. In 1994 kocht Pádraig Ó Céidigh de luchtvaartmaatschappij en begon zowel de vloot als het routenetwerk uit te breiden, waarmee in 1998 diverse lijnvluchten op het vluchtschema kwamen. In 2002 kwamen hier vluchten naar de het Verenigd Koninkrijk en Jersey bij, als ook vluchten naar Lorient en Nantes in Bretagne in 2004. Vandaag de dag is Aer Arann een van de snelst groeiende regionale luchtvaartmaatschappijen in Europa. De aantallen per jaar vervoerde passagier gaat inmiddels over de grens van 1 miljoen heen. Per week worden er 600 vluchten uitgevoerd met 16 ATR vliegtuigen. In april 2007 maakte Aer Arann een sponsordeal bekend met Sunderland AFC voor hun seizoensvoorbereiding, daarmee was dit de eerste grote voetbal sponsordeal in Engeland voor hen.

Naamswijziging

Aer Arann maakte in 2014 bekend haar corporate name te veranderen in Stobart Air. Intern bleef veel ongewijzigd en ook aan de bestemmingen is niet veel veranderd, al hield de maatschappij wel op te vliegen op Shannon Airport.

De vloot

Stobart Air vliegt met de volgende toestellen (2017):
  • 2 ATR 42-300
  • 2 ATR 72-500
  • 13 ATR 72-600
  • 2 Embraer 195

De bestemmingen van Stobart Air

Met Stobart Air kun je goedkoop vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Engeland
  • Birmingham - Birmingham International Airport
  • Bristol - Bristol International Airport
  • Doncaster - Robin Hood Airport Doncaster Sheffield
  • Durham - Durham Tees Valley Airport
  • Londen - London City Airport
  • Londen - London Luton Airport
  • Londen - London Southend Airport
  • Newcastle upon Tyne - Newcastle Airport
  • Manchester - Manchester Airport
Frankrijk
  • Caen (Caen Carpiquet Airport)
  • Rennes (Rennes Airport)
Ierland
  • Cork - Cork Airport
  • Donegal - Donegal Airport
  • Dublin - Dublin Airport
  • Kerry - Kerry Airport
Aran Eilanden
  • Inis Meálin/Inishmaan - Inishmaan Airport
  • Inis Mór/Inishmore - Inishmore Aerodrome
  • Inis Oírr/Inisheer - Ininsheer Airport
Nederland
  • Groningen - Groningen Airport Eelde
Noord-Ierland
  • Belfast - George Best Belfast City Airport
  • Derry - City of Derry Airport
Schotland
  • Aberdeen - Aberdeen Airport
  • Edinburgh - Edinburgh Airport
  • Glasgow - Glasgow International Airport
Wales
  • Cardiff - Cardiff Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Engeland met BMIBabyGoedkoop vliegen naar Engeland met BMIBabyGoedkoop vliegen is mogelijk met low cost maatschappij BMIBaby. Deze dochter van BMI stunt met zeer lage prijzen voor vl…
Goedkoop vliegen naar Moldavië met Air MoldovaGoedkoop vliegen naar Moldavië met Air MoldovaLow cost maatschappij zijn maatschappijen die alles dat met luxe te maken heeft niet aanbiedt, maar in ruil daarvoor wel…
Goedkoop vliegen vanaf Rotterdam met CityjetGoedkoop vliegen vanaf Rotterdam met CityjetHet begrip goedkoop vliegen is nauw verbonden met luchthavens net over de grens, maar op zoek naar een goedkoop ticket i…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Ierland met Stobart Air"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 22-03-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!