Goedkoop vliegen met Sun Air of Scandinavia

Goedkoop vliegen met Sun Air of Scandinavia Wie gaat vliegen zoekt vaak eerst wat info op internet. Misschien overweeg je te vliegen met Sun Air of Scandinavia, en het kan ook zijn dat je er mee vliegt zonder het te weten. Sun Air of Scandinavia is namelijk een dochtermaatschappij van British Airways en vliegt onder haar kleuren. Je kunt met Sun Air vliegen vanaf Düsseldorf en Brussel. Kijk wel eerst even op internet of je het goedkoopste of beste ticket hebt!

De maatschappij

Sun Air of Scandinavia is een regionale luchtvaartmaatschappij uit Billund, Denemarken. Met deze maatschappij kun je relatief goedkoop vliegen. Ze bieden regionale lijnvluchten aan en doen meerdere vluchten voor British Airways. Hiernaast bieden ze ook chartervluchten, air taxi service, en diverse andere diensten binnen de luchtvaartindustrie. De belangrijkste basis of hub is Billund Airport in de gelijknamige Deens stad.

Sun Air of Scandinavia werd opgericht in 1978. In het begin boden ze aan enkel air taxi service en charterdiensten in Scandinavië aan, maar 1987 werd het een volwaardige regionale luchtvaartmaatschappij. In augustus van 1996 werden ze een franchise van British Airways, en gingen ze ook vluchten uitvoeren onder de naam British Airways. Op sommige trajecten is het dus mogelijk dat je een ticket hebt waar op staat BA, maar in werkelijkheid vlieg je dan met deze dochtermaatschappij uit Denemarken. Sun Air is een lid van de Oneworld luchtvaartalliantie. Frequent Flyer punten voor korting en gratis vluchten spaar je in het Executive Club spaarprogramma. Het is niet mogelijk om punten te sparen in het frequent flyer programma van Oneworld.

De maatschappij is volledig eigendom van de Deen Niels Sundberg en heeft rond de 200 mensen vast in dienst. Wat vrij uniek is, is dat Sundberg naast eigenaar en CEO ook piloot is bij zijn eigen maatschappij!

Naast gewone lijnvluchten biedt Sun Air of Scandinavia ook zakelijke privévluchten aan onder de naam JoinJet. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de reguliere toestellen uit de eigen vloot.

De vloot

Sun Air of Scandinavia vliegt met de volgende toestellen (2017):
  • 2 BAe Jetstream 31
  • 2 Dornier 328
  • 15 Dornier 328Jet
Dit zijn allen toestellen die ruimte bieden aan een klein aantal passagiers (19-32). Er wordt gevlogen onder de kleuren van moedermaatschappij British Airways.

De bestemmingen van Sun Air of Scandinavia

Met Sun Air of Scandinavia kun je vliegen naar de volgende steden:

Denemarken
  • Aalborg (Aalborg Airport)
  • Aarhus (Aarhus Airport)
  • Billund (Billund Airport)
België
  • Brussel (Brussels Airport)
Finland
  • Helsinki (Helsinki-Vantaa Airport)
Frankrijk
  • Parijs (Charles de Gaulle International Airport)
Duitsland
  • Düsseldorf (Düsseldorf International Airport)
  • München (Munich Airport)
Noorwegen
  • Bergen (Bergen Airport, Flesland)
  • Oslo (Oslo Airport, Gardermoen)
Verenigd Koninkrijk - Engeland
  • Londen (London City Airport)
  • Manchester (Manchester International Airport)
Zweden
  • Gothenburg (Gothenburg-Landvetter Airport)
  • Stockholm (Stockholm-Bromma Airport)
Zwitserland
  • Bern (Berne Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: HHA124L, Flickr (CC BY-2.0)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Sun-Air_of_Scandinavia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Sun Air of Scandinavia"

Infoteur: Dessal
Laatste update: Maart 2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!