InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop Vliegen vanaf Dusseldorf

Goedkoop Vliegen vanaf Dusseldorf

Het vliegveld of luchthaven van Dusseldorf blijkt een erg goed alternatief te zijn voor Schiphol. In veel gevallen is het vliegen goedkoop.

Goedkoop

Steeds meer Nederlanders beginnen het vliegveld van Dusseldorf te ontdekken. Een groot voordeel is dat dit vliegveld vaak goedkopere vluchten aanbied dan bijvoorbeeld Schiphol. Hierdoor zijn de kosten die er zijn om bij dit vliegveld te komen snel terug gewonnen. De luchthavenbelasting speelt een grote rol in de goedkopere vluchten. Dit kan al snel een paar honderd euro schelen in vergelijking met Schiphol.

Bestemmingen

Vanaf het vliegveld van Dusseldorf kun je naar vele bestemmingen vliegen. Veel mensen denken dat dit alleen voor vluchten binnen Europa geld, maar niets is minder waar. Er zijn veel bestemmingen buiten Europa die je via dit vliegveld kunt bereiken. Doordat dit vliegveld steeds meer bekendheid krijgt nemen de mogelijkheden alleen maar toe. Steeds meer grote luchtvaartmaatschappijen vliegen via het vliegveld van Dusseldorf. Hierdoor komen er steeds meer bestemmingen bij.

Drukte

Wat een erg groot voordeel is van Dusseldorf is dat het er nog niet zo druk is. Er is een veel rustigere sfeer dan op de meeste vliegvelden. Veel mensen hebben een negatief gevoel bij een vliegveld, omdat naast een leuke vakantie het zo druk was op het vliegveld. Dit probleem heb je bij het vliegveld van Dusseldorf dus een stuk minder. Je begint je vakantie daardoor op een rustigere manier. Dat zal alleen maar helpen met het beleven van een geweldige vakantie.

Makkelijk Bereikbaar

Het vliegveld van Dusseldorf is vanuit Nederland makkelijk te bereiken. Je kun kiezen uit verschillende manieren om er heen te reizen. Veel mensen kiezen voor de auto omdat het erg goed geregeld is met het parkeren. Hierover later meer. Je kunt er ook voor kiezen om met de trein naar het vliegveld te reizen. De verbinding is erg goed en je bent er redelijk snel. Dit ligt natuurlijk wel een beetje aan waar vandaan je komt, maar het zal je verbazen hoe snel je er bent.

Parkeren

Bij het vliegveld zit een groot parkeer terrein waar je redelijk goedkoop kunt parkeren. Er is een speciale parkeerplaats voor mensen die lang wegblijven. Deze ligt wel wat verder van de ingang verwijderd, maar je bent er binnen twee minuten. Daarnaast zijn er nog veel mogelijk heden om te parkeren, maar hieraan zit vaak een bepaalde limiet. Deze limiet bepaald hoeveel dagen je er maximaal mag staan. In het algemeen geld hoe dichter de parkeerplaats bij de ingang is, des te duurder de parkeerplaats. Veel verschil tussen de parkeerplaatsen zit er qua prijs niet, maar er is zeker een verschil aanwezig.

Klein en Overzichtelijk

Het vliegveld is niet zo heel groot, waardoor het erg overzichtelijk is. Het is erg lastig om te verdwalen op dit vliegveld, maar als je dan verdwaald kun je altijd iemand van het personeel de weg vragen. Je bent nooit erg ver van je bestemming, wat voor veel mensen een groot voordeel is.

Heb je een vraag of wil je een opmerking achterlaten? Hieronder kun je een reactie plaatsen.

Lees verder

© 2008 - 2019 Dribbel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanaf de luchthavens in NederlandVliegen vanuit Nederland kan vanaf verschillende vliegvelden. Het meest grote en populaire vliegveld in Nederland is Sch…
Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld EindhovenEindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld EindhovenEindhoven Airport is de officiële naam van de vliegbasis van het Brabantse Eindhoven. Vanaf dit vliegveld bieden tal van…

Reageer op het artikel "Goedkoop Vliegen vanaf Dusseldorf"

Reacties

Wordsforyou (infoteur), 26-04-2010 16:06 #4
Ja, idd, dat vroeg ik me dus ook meteen af; wat kost het om naar Dusseldorf te reizen, met welk vervoiermiddel dan ook? Ik woon zelf trouwens in Bergen op Zoom, zeg maar niet ver van Breda, Noord-Brabant.

Gert Lamers, 05-12-2008 22:01 #3
Vraag: Ik zie bij het zoeken naar een reisbestemming soms Dusseldorf dan weer Niederrhein /Weeze vermeld staan. Is dit hetzelfde vliegveld, zodat ik ivm het parkeren van mijn auto niet op het verkeerde vliegveld terugkom? Reactie infoteur, 16-04-2009
Dusseldorf en Niederrhein/Weeze zijn twee verschillende vliegvelden. Soms wordt het vliegveld van Weeze en Niederrhein met Dusseldorf Weeze aangegeven. Dit is erg onduidelijk, maar hiermee wordt het vliegveld van Weeze en Niederrhein bedoelt.

Zuidervaart, 15-07-2008 12:32 #2
Vlieg regelmatig retour van Alicante/Rotterdam. Nu is mijn vraag: wat is de mogelijkheid retour Alicante/Dusseldorf (Weeze) met aaneengesloten openbaar vervoer naar Rotterdam. Een totale uitdraai over tijden met en waar of hoe de ticket voor het openbaar is te bestellen via internet of ter plaatsen. Met vriendelijke dank.

Melisse Mers, 11-07-2008 13:41 #1
Goedkoop vliegen vanaf Dusseldorf is erg mooi, maar dan moet je ook nog goedkoop met de trein er naar toe kunnen!

Infoteur: Dribbel
Laatste update: 16-04-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 4
Schrijf mee!