InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Antwerp Airport: goedkoop vliegen vanaf luchthaven Antwerpen

Antwerp Airport: goedkoop vliegen vanaf luchthaven Antwerpen

Antwerp Airport: goedkoop vliegen vanaf luchthaven Antwerpen De luchthaven van Antwerpen is ideaal gelegen voor wie de drukte van Schiphol (Amsterdam) of Zaventem (Brussel) wil ontvluchten. Zowel voor Belgen als Nederlanders is er maar een korte verplaatsing nodig om de luchthaven van Antwerpen te bereiken. De luchthaven van Antwerpen is gelegen op het grondgebied van de Antwerpse deelgemeente Deurne en heeft als officiële naam Antwerp Airport. Vanuit deze luchthaven kan je onder meer vliegen naar bestemmingen als Londen, Genève en Berlijn. Sinds de komst van Jetairfly naar deze luchthaven is er ook een ruim aanbod aan zonnige bestemmingen in Spanje. Hoe kan je vanaf de luchthaven van Antwerpen goedkoop naar West-Europese bestemmingen vliegen?

Luchthaven Antwerpen-Deurne

Reizigers die vanuit Nederland of België willen vliegen doen doorgaans een beroep op de luchthavens van Schiphol en Zaventem. Deze twee internationale luchthavens bieden een ruime waaier aan bestemmingen naar Europa en ver daarbuiten. Maar dat ruime aanbod brengt ook veel drukte met zich mee, tezamen met praktische problemen op het vlak van bereikbaarheid (files, verkeersopstoppingen, enz...). Reizigers verliezen vaak veel tijd met verplaatsingen naar deze luchthavens waardoor ze liever uitkijken naar andere, minder drukke en makkelijker bereikbare vliegvelden zoals Rotterdam, Eindhoven of Antwerpen-Deurne.

Antwerp Airport

Dankzij haar centrale ligging in het midden van de lage landen kan de luchthaven van Antwerpen zowel reizigers vanuit België en Nederland bekoren. De luchthaven van Antwerpen, op het grondgebied van deelgemeente Deurne, is een regionale luchthaven die vooral bekend staat om haar zakenvluchten. Hierin kwam in 2015 een lichte verandering in toen Antwerp Airport ook bestemmingen ging aanbieden die niet alleen zakenmensen maar ook toeristen moeten kunnen verleiden. Meer bepaald op het vlak van citytrips wil Antwerp Airport een grotere speler op de markt worden. De officiële naam voor de luchthaven van Antwerpen-Deurne is "Antwerp Airport" en haar internationale luchthavencode is ANR.

Goedkoop vliegen vanaf Antwerpen

Antwerp Airport huisvest verschillende maatschappijen die relatief goedkope tickets aanbieden, denk bijvoorbeeld aan de luchtvaartmaatschappijen CityJet en Jetairfly (TUI Airlines). Jetairfly gebruikt deze luchthaven als vertrekpunt voor vluchten naar Europese citytripbestemmingen als Milaan, Barcelona en Berlijn maar ook voor zonnige bestemmingen in het zuiden van Spanje. Het vliegveld van Antwerpen is bovendien de thuisbasis van VLM Airlines: een Vlaamse luchtvaartmaatschappij die zich in de eerste plaats richt op business (Genève) en bestemmingen aan belangrijke zeehavens (Hamburg, Southampton).

Vliegbestemmingen

VLM Airlines

VLM Airlines is een Vlaamse luchtvaartmaatschappij waarvan de afkorting simpelweg staat voor Vlaamse Luchttransportmaatschappij. VLM Airlines richt zich vooral op de zakenreiziger die in een mum van tijd op zijn bestemming wil geraken zonder al te veel tijd te verliezen. Deze luchtvaartmaatschappij vliegt trouwens ook vanaf de luchthaven van Rotterdam. VLM Airlines vliegt met een Fokker-500 vanuit Antwerpen naar bestemmingen in West-Europa.

Bestemmingen
  • Birmingham
  • Genève
  • Hamburg
  • Southampton

CityJet

CityJet is een Ierse luchtvaartmaatschappij met de Ierse hoofdstad Dublin als hoofdkwartier. Ook heeft CityJet een hub in de het financiële centrum van Europa: de Londense City. CityJet vliegt vanuit Antwerpen naar twee Britse bestemmingen.

Bestemmingen
  • Londen City
  • Kanaaleiland Jersey (via Londen City)

Jetairfly

Jetairfly staat bij vakantiegangers in België en Nederland bekend als een luchtvaartmaatschappij die wereldwijd zonnige bestemmingen aandoet. Maar behalve vakantiebestemmingen zijn ook citytrips aangeboden door Jetairfly vrij populair bij reizigers uit de lage landen. Vanuit Antwerpen vliegt Jetairfly naar:

Bestemmingen
  • Berlijn-Tegel
  • Palma de Mallorca
  • Alicante
  • Ibiza
  • Malaga
  • Milaan
  • Barcelona

ASL-Travel

ASL-Travel is een reisagentschap dat 's winters vluchten naar wintersportoorden zoals bijvoorbeeld Sankt-Moritz aanbiedt in het kader van shortskivakanties.

Bereikbaarheid Antwerp Airport

De luchthaven van Antwerpen is in de eerste plaats bereikbaar met de wagen. Wanneer je via de autosnelweg naar Antwerpen gaat zal je op de Ring rond Antwerpen richtingaanwijzers vinden met een vliegtuig die de weg naar Antwerp Airport aangeven. Als je met de trein naar de luchthaven wilt gaan dan kan je best uitstappen in het station van Antwerpen-Berchem. Daarna kan je lijnbus 51, 52 of 53 nemen en uitstappen aan de halte met de vanzelfsprekende naam: 'Luchthaven'.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vliegen naar Oostenrijk met Welcome AirVliegen naar Oostenrijk met Welcome AirWie op wintersport gaat en het vliegtuig neemt, doet dit misschien wel met Welcome Air. En wie gewond raakt komt misschi…
Goedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf MünsterGoedkoop vliegen met Cirrus Airlines vanaf MünsterMet de komst van de vliegtaks en de hoge parkeerkosten op Schiphol, zoeken veel mensen het even over de grens als ze op…
Carpatair tickets: goedkoop vliegen naar RoemeniëCarpatair tickets: goedkoop vliegen naar RoemeniëAls je als Nederlander goedkoop wilt vliegen heb je vast al nagedacht over Düsseldorf Airport als vertrekplaats. Vanaf d…
Goedkoop vliegen naar Rusland met Transaero AirlinesGoedkoop vliegen naar Rusland met Transaero AirlinesWie wil vliegen naar Rusland denk vast als eerste aan Aeroflot. Maar er zijn ook andere mogelijkheden om te vliegen naar…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_Luchthaven_Antwerpen, bezocht op 06/10/2015.
  • http://www.antwerp-airport.be/contentpage_nl.php?p=bestemmingen, bezocht op 06/10/2015.
  • http://flyvlm.com/, bezocht op 06/10/2015.
  • https://www.jetairfly.com/, bezocht op 06/10/2015.
  • http://www.skyscanner.net/transport/flights/anr/lond/cheap-flights-from-antwerp-deurne-to-london.html, bezocht op 06/10/2015.
  • http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2479566/2015/10/06/VLM-vliegt-nu-ook-van-Antwerpen-naar-Birmingham.dhtml, bezocht op 06/10/2015.

Reageer op het artikel "Antwerp Airport: goedkoop vliegen vanaf luchthaven Antwerpen"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 07-10-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkope vliegtickets
Schrijf mee!