InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Bulgarije met Bulgarian Air Charter

Goedkoop vliegen naar Bulgarije met Bulgarian Air Charter

Goedkoop vliegen naar Bulgarije met Bulgarian Air Charter Bulgarian Air Charter vervoert jaarlijks duizenden vakantiegangers naar zonbestemmingen in Bulgarije. Daarbij zijn vooral de Zwarte Zee bestemmingen Varna en Burgas populair, maar in de winter kan ook gevlogen worden op Sofia en Plovdiv. Ook Nederlandse reizigers maken gebruik van de Bulgaarse luchtvaartmaatschappij, vooral vanaf de goed bereikbare luchthavens van Düsseldorf. Bulgarian Air Charter vliegt niet op Nederlandse luchthavens.

De maatschappij Bulgarian Air Charter

Bulgarian Air Charter is een Bulgaarse luchtvaartmaatschappij die zich volledig richt op het aanbieden van charters. Chartervluchten zijn vluchten die worden aangeboden in samenwerking met grote touroperators. Boek je een pakketvakantie bij een touroperator waarbij ook de vlucht inbegrepen zit dan kies je niet zelf voor een luchtvaartmaatschappij. De reisorganisator gaat dan een contract aan met een maatschappij om haar klanten voor een zo voordelig mogelijk prijs naar hun vakantiebestemming te vliegen. Chartermaatschappijen hebben om die reden een sterk seizoensgebonden aanbod aan vluchten.

Bulgarian Air Charter bedient in de zomer 32 bestemmingen in dertien verschillende landen. In de winter gaat het om minder bestemmingen. Zie voor een volledig overzicht van bestemmingen de lijst onderaan deze pagina. Omdat het een budgetmaatschappij betreft zijn de mogelijkheden voor maaltijden aan boord beperkt. Voor bagage hoeft tot een gewicht van 20 kg niet bijbetaald te worden. De maatschappij heeft geen frequent flyer programma omdat niet rechtstreeks geboekt kan worden.

Bulgarian Air Charter is gevestigd in Sofia, Bulgarije. Het richt zich met name op het vakantieverkeer richting de twee aan de Zwarte Zee gelegen Bulgaarse vakantiebestemmingen Burgas en Varna, die jaarlijks ook veel Nederlandse vakantiegangers trekken. In de winter wordt daarnaast ook veel gevlogen op hoofdstad Sofia en het cultureel aantrekkelijke Plovdiv.

De maatschappij is opgericht in 2000 en begon datzelfde jaar met het uitvoeren van haar eerste vluchten. In 2004 heeft het de oude Russische vloot ingeruild voor de meer respectabele McDonnell Douglas toestellen van Amerikaanse makelij. Het verhuurt twee van haar toestellen permanent aan de Italiaanse chartermaatschappij Mistral Air.

Nederlandse reizigers

De maatschappij Bulgarian Air Charter vliegt normaliter niet op Nederlandse vliegvelden als Schiphol, Rotterdam of Eindhoven. Wel doet de maatschappij frequent voor Nederlanders goed bereikbare Duitse vliegvelden aan waaronder Düsseldorf, Münster en Keulen/Bonn waardoor ook jaarlijks diverse Nederlanders gebruik maken van de diensten van Bulgarian Air Charter. De lagere ticketprijs en aantrekkelijke parkeertarieven bij de Duitse luchthavens zijn voor veel Nederlanders de extra kilometers wel waard.

De vloot van Bulgarian Air Charter

Bulgarian Air Charter maakt voor haar vluchten gebruik van de volgende toestellen:
  • 10 McDonnell Douglas MD-82
  • 1 McDonnell Douglas MD-83

De bestemmingen van Bulgarian Air Charter

Met Bulgarian Air Charter kun je (afhankelijk van het seizoen) vliegen van en naar de volgende steden:

Bulgarije

  • Bourgas - Sarafovo Airport
  • Plovdiv - Plovdiv Airport
  • Sofia - Vrazhdebna Airport
  • Varna - Varna Airport

Armenië

  • Yerevan - Zvartnots Airport

Estland

  • Tallinn - Lennart Meri Airport

Duitsland

  • Berlijn - Schönefeld Airport
  • Keulen/Bonn - Konrad Adenauer Airport
  • Dresden - Klotzsche Airport
  • Düsseldorf - Düsseldorf Airport
  • Erfurt - Erfurt Airport
  • Frankfurt - Frankfurt Airport
  • Hamburg - Hamburg Airport
  • Hannover - Hannover Airport
  • Leipzig - Schkeuditz Airport
  • München - Franz Josef Strauss Airport
  • Münster - Münster Airport
  • Nuremberg - Nuremberg Airport
  • Paderborn - Paderborn Airport
  • Stuttgart - Stuttgart Airport

Hongarije

  • Boedapest - Ferenc Liszt Airport
  • Debrecen - Debrecen Airport

Israël

  • Tel Aviv - Ben Gurion Airport

Oostenrijk

  • Wenen - Schwechat Airport

Polen

  • Katowice - Katowice Airport
  • Warschau - Chopin Airport
  • Wroclau - Copernicus Airport

Slowakije

  • Bratislava - M. R. Štefánik Airport
  • Košice - Košice Airport
  • Poprad - Poprad-Tatry Airport
  • Sliač - Sliač Airport

Tsjechië

  • Praag - Ruzyně Airport

Turkije

  • Antalya - Antalya Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen vanaf Münster Osnabrück: maatschappijenGoedkoop vliegen vanaf Münster Osnabrück: maatschappijenJe wil graag op vakantie, maar omdat dit toch al niet zo goedkoop is wil je graag besparen op de kosten van je vliegtick…
Goedkoop vliegen vanaf Keulen: maatschappijenGoedkoop vliegen vanaf Keulen: maatschappijenAls je op vakantie gaat is Keulen niet het meest voor de hand liggende vertrekstation. Iets anders kan dat liggen als je…
Een blik op ... Sofia, BulgarijeEen blik op ... Sofia, BulgarijeWaarom overweeg je eens geen stedentrip naar de hoofdstad van de Balkan, ... het Bulgaarse Sofia! Je kan er goedkoop gen…
Goedkoop vliegen vanaf Frankfurt Airport: maatschappijenGoedkoop vliegen vanaf Frankfurt Airport: maatschappijenWil je nog een goedkoop ticket scoren dan moet je een stukje over de grens kijken. Bijvoorbeeld naar Frankfurt in Duitsl…
Goedkoop vliegen naar Praag met SmartwingsGoedkoop vliegen naar Praag met SmartwingsGoedkoop vliegen tussen Amsterdam en Praag kan anno 2017 met Smartwings. De Tsjechische luchtvaartmaatschappij SmartWing…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ivaylost, Pixabay
  • Bulgarian Air Charter - http://www.bgaircharter.com/index.php?page=25
  • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Bulgarian_Air_Charter

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Bulgarije met Bulgarian Air Charter"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 30-03-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!