InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegen naar Zweden met Malmö Aviation

Vliegen naar Zweden met Malmö Aviation

Vliegen naar Zweden met Malmö Aviation Malmö Aviation is voor Nederlandse reizigers een uitbreiding van de mogelijkheden voor vliegen naar Zweden. De maatschappij vliegt naast Malmö ook op diverse kleinere luchthavens in Zweden zoals die van Ronneby, Trollhättan, Ängelholm, Halmstad en Växjö. Daarnaast worden ook grotere luchthavens aangedaan als die van Stockholm en Göteborg. Met ingang van 2 april 2015 biedt de maatschappij ook vluchten aan tussen Amsterdam en diverse Zweedse luchthavens.

De maatschappij Malmö Aviation

Malmö Aviation is een regionale Zweedse luchtvaartmaatschappij die binnenlandse lijnvluchten en charters naar andere Europese landen aanbiedt. De maatschappij is gevestigd op Malmö Airport (Sturup) en heeft daarnaast een hub op Stockholm-Bromma Airport. Met ingang van 2 april 2015 biedt de maatschappij ook vluchten aan tussen Zweden en Nederland (Amsterdam). Rechtstreeks vliegen naar Zweden vanuit Nederland was tot nog toe al mogelijk met maatschappijen als KLM, SAS Scandinavian Airlines, Norwegian Air Shuttle en Ryanair. Wat Malmö Aviation toevoegd is dat het ook vliegt op diverse kleinere regionale vliegvelden.

Malmö Aviation werd opgericht in 1992 onder de naam CityAir Scandinavia en kwam in 1998 in Noorse handen. Sinds 2001 is het een zelfstandige luchtvaartmaatschappij en is deze eigendom van Braganza AS/Bramora. De reden daarvoor is dat de vroegere moedermaatschappij Braathens is overgenomen door Scandinavian Airlines (SAS) en deze om concurrentieoverwegingen niet ook Malmö Aviation mocht overnemen. De maatschappij heeft ook een frequent flyer programma waarmee gespaard kan worden voor upgrades en korting op vliegtickets. Het programma heet Malmö Aviation Bonusprogram.

De maatschappij staat bekend als zeer veilig. Sinds de oprichting hebben zich nog geen fatale ongelukken voorgedaan, waarmee de degelijkheid waar Scandinavische luchtvaartmaatschappijen om bekend staan eer aan gedaan wordt.

De vloot van Malmö Aviation

Malmö Aviation beschikt over de volgende toestellen (2014):
  • 10 Avro RJ100
  • 2 Avro RJ85
  • 1 Saab 2000
  • 5 Bombardier CS100
  • 5 Bombardier CS300
De toestellen van vliegtuigbouwer Avro worden uitgefaseerd.

Gebruik toestellen andere maatschappijen

Niet alle vluchten van Malmö Aviation worden uitgevoerd met toestellen van de maatschappij zelf. Er wordt veel samengewerkt met buitenlandse luchtvaartmaatschappijen. Zo wordt voor de vluchten naar België en Denemarken samengewerkt met Brussels Airlines, voor de vluchten naar Finland met Finnair en voor een deel van de vluchten naar Zweden met Sverigeflyg.

De bestemmingen van Malmö Aviation

Met Malmö Aviation kun je vliegen van en naar de volgende bestemming:

Nederland

  • Amsterdam (Schiphol International Airport) Vanaf 2 april 2015

België

  • Brussel - Brussels Airport

Denemarken

  • Kopenhagen - Copenhagen Airport

Finland

  • Helsinki - Helsinki-Vantaa Airport

Zweden

  • Gothenburg (Gothenburg-Landvetter Airport)
  • Malmö (Malmö Sturup Airport)
  • Stockholm (Stockholm-Bromma Airport)
  • Umeå (Umeå Airport)
  • Östersund (Åre Östersund Airport)
  • Halmstad (Halmstad Airport)
  • Kalmar (Kalmar Airport)
  • Ronneby (Ronneby Airport)
  • Sundsvall (Sundsvall Airport)
  • Trollhättan (Trollhättan-Vänersborg Airport)
  • Visby (Visby Airport)
  • Växjö (Växjö Airport)
  • Ängelholm (Ängelholm–Helsingborg Airport)

In de zomer- en wintermaanden biedt Malmö Aviation seizoensgebonden chartervluchten aan naar nog veel meer bestemmingen, waaronder Salzburg, Innsbruck, Genève, Parijs, Menorca, Mallorca en Split.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen met FlyNordicGoedkoop vliegen met FlyNordicFlyNordic is een bekende naam in de luchtvaart. In de voorbije jaren zijn ze echter nog al eens gewisseld van naam en ei…
Goedkoop vliegen naar Koerdistan met ZagrosjetGoedkoop vliegen naar Koerdistan met ZagrosjetVanaf Amsterdam vliegen naar Koerdistan was vroeger erg duur omdat altijd gekozen moest worden voor een vlucht met overs…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Daniel4021, Pixabay
  • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_Aviation
  • Vliegtickets.nl

Reageer op het artikel "Vliegen naar Zweden met Malmö Aviation"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 29-03-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!