Qatar vliegtickets: goedkoop vliegen naar Doha, Qatar

Qatar vliegtickets: goedkoop vliegen naar Doha, Qatar Qatar Airways kennen de meesten onder ons wel van de sponsoring van voetbalclub FC Barcelona. Qatar is een klein landje aan de Perzische Golf dat onnoemelijke rijkdom heeft kunnen vergaren dankzij haar voorraden aan olie en gas. Ook vindt het WK voetbal van 2022 plaats in dit Golfstaatje. De nationale luchtvaartmaatschappij Qatar Airways staat bekend om haar mooie stijl, haar uitstekende service en haar ultramoderne vloot. Sinds 2015 kan je zowel vanuit België als Nederland rechtstreekse vliegtickets boeken via Qatar Airways. Hoe kan je vanuit Nederland en België goedkoop vliegen naar Doha, Qatar?

Qatar: WK Voetbal 2022, olie en gas

Gasvoorraden die haast eindeloos lijken, astronomisch hoge winsten en inwoners die baden in luxe en overvloed: dat is zowat het beeld dat de wereld heeft van het mini-Golfstaatje Qatar. Qatar is een schiereilandje aan de kust van de Perzische Golf; dat is een regio die zo goed als helemaal teert op de inkomsten uit petroleum en gas. Bovendien kwam Qatar in de belangstelling toen bekendgemaakt werd dat het het WK voetbal van 2022 zou organiseren. Op zich een opvallende keuze, rekening houdend met het gebrek aan voetbaltraditie en de beperkte oppervlakte van het land.

Qatar Airways: luxe en prestige

De meest vanzelfsprekende keuze om naar Qatar te vliegen is met de prestigieuze nationale luchtvaartmaatschappij Qatar Airways. Qatar Airways wordt jaar na jaar opgenomen in toptien-lijstjes met beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Qatar Airways verwierf internationale faam door haar sponsoring van de wereldbekende voetbalclub FC Barcelona. De stijlvolle, purperkleurige uniformen van de crew zijn bij de meeste mensen wel bekend, net als de luxueuze inrichting van de First class- en Business class-compartimenten. Maar ook in de Economy class van Qatar Airways reis je erg comfortabel en kan je genieten van een uitstekende service. Qatar Airways brengt je naar 140 bestemmingen verspreid over de hele wereld.

Qatar vliegtickets

Tot 2015 bood alleen KLM een rechtstreekse vlucht aan naar Doha in Qatar. Maar Qatar Airways maakte begin 2015 bekend dat het vanaf 16 juni 2015 rechtstreekse vluchten zou aanbieden naar de hoofdstad Doha, en dit vanaf de luchthaven van Schiphol. Schiphol zal op die manier al drie prestigieuze luchtvaartmaatschappijen uit de welvarende Golfregio herbergen: Emirates Airlines, Etihad Airways en sinds 2015 dus ook Qatar Airways. Vliegtickets naar Qatar boeken kan dus met de nationale luchtvaartmaatschappij van het kleine Golfstaatje.

Vanaf Schiphol naar Doha

Rechtstreekse vluchten Doha

Sinds 16 juni 2015 kan je vanaf Schiphol dus een rechtstreekse vlucht boeken naar de Qatarese hoofdstad Doha (internationale luchthavencode DOH) met Qatar Airways. Met deze luxemaatschappij zal je de "Hamad International Airport" van Doha bereiken na een vlucht van ongeveer 6 à 7 uur. Naar verwachting zal de vlucht gebeuren met het nieuwste pronkstuk van vliegtuigbouwer Boeing: de Dreamliner 787. Door de lancering van deze vlucht wordt verwacht dat er een prijzenslag ontstaat met concurrerende luchtvaartmaatschappijen die naar dezelfde regio vliegen, temeer daar Qatar ook geldt als een druk tussenpunt tussen Europese luchthavens en populaire Aziatische bestemmingen. De prijzen van een retourticket AMS-DOH-AMS zal naar schatting rond de 600 à 700 euro liggen.

Onrechtstreekse vluchten

Om een goedkoper vliegticket naar Qatar te vinden is het mogelijk dat je moet kiezen voor een tussenstop. Je kan met een onrechtstreekse vlucht naar Qatar via een van de volgende luchtvaartmaatschappijen:
  • Turkish Airlines: tussenstop in Istanbul
  • Pegasus: tussenstop in Istanbul-Sabiha
  • Egyptair: tussenstop in Caïro
  • Emirates Airlines: tussenlanding in Dubai
  • KLM/Etihad Airways (codesharing): tussenlanding in Abu Dhabi
  • Lufthansa: tussenlanding in Frankfurt of München

Naar Qatar vanuit België

Vanaf Zaventem, Brussel

Vanaf de Belgische nationale luchthaven van Zaventem kan je rechtstreeks naar Qatar vliegen. Qatar biedt vluchten aan vanaf Brussel rechtstreeks naar Doha op elke dag van de week.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.skyscanner.nl
  • http://www.qatarairways.com
  • http://ikvliegveel.com/qatar-airways-met-dreamliner-naar-schiphol/
  • http://www.thailandblog.nl/vliegtickets/qatar-airways-schiphol-amsterdam-amsterdam/
  • http://travelersmagazine.nl/qatar-airways-opent-de-aanval-op-klm-op-schiphol/ (bronnen geraadpleegd op 23/02/2016)

Reageer op het artikel "Qatar vliegtickets: goedkoop vliegen naar Doha, Qatar"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: Februari 2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkope vliegtickets
Schrijf mee!