InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"

Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport"

Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport" De luchthaven van Rotterdam is een relatief bescheiden luchthaven in vergelijking met Schiphol. Toch is Rotterdam stilaan een populaire vertrekplaats geworden van waaruit tal van Nederlanders op reis gaan. Deze luchthaven, die officieel "Rotterdam The Hague Airport" heet, beschikt over tal van mogelijkheden als het aankomt op parkeerplaatsen dichtbij. Bovendien is de bereikbaarheid van dit vliegveld vrij goed. Je wagen parkeren nabij de luchthaven van Rotterdam kan al vanaf relatief goedkope prijzen. Wat zijn de mogelijkheden op het vlak van parkeerplaatsen nabij Rotterdam The Hague Airport?

Luchthaven Rotterdam

Rotterdam beschikt als belangrijk economisch centrum van Nederlands in de eerste plaats over een uiterst belangrijke zeehaven. Maar daarnaast kan Rotterdam ook bogen op een aantrekkelijke luchthaven, van waaruit meer en meer Nederlanders hun reis naar een vakantie- of andere bestemming plannen. In tegenstelling tot de drukte die je ervaart op Schiphol, is de luchthaven van Rotterdam een stuk rustiger. Vooral omdat drukte en stress vanaf je eerste vakantiedag geen goede voorbode is voor een leuke vakantie kan Rotterdam een goede keuze zijn om je vakantie te laten beginnen.

Rotterdam The Hague Airport

Sinds 2006 heeft Rotterdam The Hague Airport, de officiële aanduiding van de luchthaven van Rotterdam, zelfs de plaats van tweede belangrijkste luchthaven van Nederland verworven, één plaatsje voor Eindhoven. De luchthaven van Rotterdam heeft als internationale luchthavencode RTM en biedt een veertigtal vliegbestemmingen aan, gaande van vakantiebestemmingen als Turkije (Onur Air, Corendon) en de Canarische Eilanden (Arkefly) tot lijnvluchten naar Duitsland (Lufthansa) en Engeland (British Airways) die meer gericht zijn op business (zakenreizen) of cultuur (citytrips). Transavia en CityJet zijn de luchtvaartmaatschappijen die het hoofdaandeel van het aantal vluchten voor hun rekening nemen.

Bereikbaarheid luchthaven Rotterdam

Met het openbaar vervoer kan je de luchthaven van Rotterdam bereiken via buslijn 33 die gaat van Rotterdam Centraal tot het metrostation Meijersplein. Uiteraard kan je ook met de auto naar de luchthaven van Rotterdam, die vrij makkelijk bereikbaar is door haar ligging aan de A13. Door haar kleinere schaal dan bijvoorbeeld Schiphol is de luchthaven van Rotterdam een stuk sneller en praktischer als het aankomt op het vinden van een parkeerplaats en het afleggen van de loopafstand naar de ingang. Ook vanuit Den Haag is de luchthaven erg makkelijk en snel bereikbaar.

Parkeerplaats online reserveren

Via de website van Rotterdam The Hague Airport kan je je eigen parkeerplaats reserveren, zodat je bij terugkomst geen tijd hoeft te verliezen met het verrichten van de betaling en je meteen van het parkeerterrein af kunt. Je reserveert je parkeerplaats online, je betaalt meteen en je plek is gereserveerd. Betalen kan via iDeal of creditcard. De parkeerterreinen van de luchthaven van Rotterdam bevinden zich allemaal op kleine loopafstand en bieden de volgende mogelijkheden aan qua parkeerplaatsen en prijzen:

Parking 3 (P3): niet annuleerbaar

Deze formule van Parkeren en Vliegen is niet annuleerbaar maar biedt je de goedkoopste deal. Deze officiële parkeerplaatsen bevinden zich op een eigen luchthaventerrein. Je loopt ongeveer tussen de acht en de vijftien minuutjes tot aan de ingang van de luchthaven. Je kan deze reservering trouwens ook niet wijzigen.

Parking 3 (P3): annuleerbaar

Als je nog niet zo zeker bent en je wilt de optie hebben om je reserveerplaats te annuleren, kan je je wagen ook parkeren via deze "Parkeren en Vliegen"-formule. De parkeerplaatsen liggen op acht à vijftien minuten lopen van de terminal en je kan je parkeerplaats annuleren tot 1 dag voordat je vertrekt.

Parking 7 (P7): "Comfort" Parkeren

Als je het liever wat sneller en makkelijker wilt dan kan je je parkeerplaats dichtbij de terminal reserveren met de formule "Comfort Parkeren" op Parking 7. Met deze formule loop je ongeveer een tweetal minuutjes tot aan de ingang van de terminal en kan je je parkeerplaats annuleren tot 1 dag voor het vertrek. Je kan trouwens ook je plek boeken en wijzigen tot 24 uur voordat je vertrekt.

Parking 2 (P2): "Business" Parkeren

Als je helemaal geen tijd wenst te verliezen dan kies je voor de formule "Business Parkeren", waarbij je je wagen helemaal voor de ingang van de luchthaven parkeert. Je parkeerplaats is gegarandeerd en binnen nauwelijks een minuutje stappen sta je aan de check-inbalie van je luchtvaartmaatschappij. Vanzelfsprekend kan je ook hier je parkeerplaats boeken, wijzigen of annuleren tot een dag voor je vertrek.

Prijzen parkeerplaats

Hoeveel je betaalt voor je parkeerplaats hangt af van de periode waarin je reist, de dag waarop je reserveert (lang op voorhand of last minute), en natuurlijk de parkingzone. De prijzen van de verschillende soorten parkeerplaatsen liggen binnen een marge van ongeveer tweehonderd euro. Een parkeerplaats in de zone "Parkeren en Vliegen" van Parking 3 heb je al voor ongeveer 57 euro. Voor een annuleerbare parkeerplaats in P3 zal dat oplopen tot 60 euro. Comfort Parkeren zal in de richting van de 95 euro gaan, terwijl je voor het extra voordeel van het Business Parkeren toch al ongeveer 280 euro op tafel zal moeten leggen.

Parkeren: andere mogelijkheden

Er zijn ook andere mogelijkheden dan de officiële parkeerplaatsen beschikbaar. Online bieden tal van aanbieders een ruime waaier aan parkeerplaatsen in de omgeving van de luchthaven van Rotterdam aan. Enkele voorbeelden hiervan zijn oa.:
  • http://hetnieuweparkeren.nl/
  • http://www.melookyoubook.com/vliegvelden/rotterdam-airport/auto-lang-parkeren/

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen vanaf Groningen Airport EeldeGoedkoop vliegen vanaf Groningen Airport EeldeWaarom zou je als noorderling helemaal richting Schiphol gaan wanneer je naar een zonnige bestemming in Turkije of Spanj…
Goedkoop vliegen naar Londen met BA CityFlyerGoedkoop vliegen naar Londen met BA CityFlyerAls je wil gaan vliegen van of naar Londen, dan zou je BA CityFlyer als optie kunnen overwegen. Deze dochtermaatschappij…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam_The_Hague_Airport, bezocht op 24/01/2016.
  • http://www.rotterdamthehagueairport.nl/parkeren, bezocht op 24/01/2016.
  • http://www.rotterdamparkeren.nl/airport-rotterdam, bezocht op 24/01/2016.
  • www.melookyoubook.com, bezocht op 24/01/2016.

Reageer op het artikel "Parkeren nabij luchthaven "Rotterdam The Hague Airport""

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 24-01-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Parkeren luchthaven
Schrijf mee!