InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Koerdistan met Zagrosjet

Goedkoop vliegen naar Koerdistan met Zagrosjet

Goedkoop vliegen naar Koerdistan met Zagrosjet Vanaf Amsterdam vliegen naar Koerdistan was vroeger erg duur omdat altijd gekozen moest worden voor een vlucht met overstap, vaak via Turkije. Vanaf 2014 biedt luchtvaartmaatschappij Zagrosjet echter ook rechtstreekse vluchten aan tussen Amsterdam en Erbil, de hoofdstad van Iraaks-Koerdistan. Lees hier meer over Zagrosjet en alternatieve mogelijkheden voor vliegen naar Koerdistan.

De maatschappij Zagrosjet

Zagrosjet is een Koerdische luchtvaartmaatschappij gevestigd in Erbil, Irak (autonome regio Koerdistan). Ze bieden internationale vluchten aan van en naar Erbil. Daarnaast verzorgen ze ook vrachtvluchten. De maatschappij is deels eigendom van het Turkse Atlasjet.

Zargosjet is in 2005 opgericht onder de naam Zagros Air. Omdat er ook al een Iraanse luchtvaartmaatschappij bestaat met de naam Zagros Airlines, is om verwarring te voorkomen in 2013 gekozen voor een naamswijziging. In 2013 is men tevens begonnen met het opstarten van een netwerk in het Midden-Oosten en Turkije. Vanaf 2014 biedt het vluchten aan tussen twaalf verschillende bestemmingen in het Midden-Oosten, Turkije en West-Europa. Een van deze bestemmingen is Amsterdam. Vanaf 2014 zullen vanwege de toenemende vraag hiernaar tevens Oemrah en Hadj vluchten worden aangeboden.

Erbil International Airport

Erbil International Airport ligt circa 10 kilometer ten noorden van de Noord-Irakese stad Erbil. Met zo'n dertig vluchten per week is het het drukte vliegveld van Irak. De luchthaven is in 2010 geheel verbouwd en heeft daarom een moderne terminal. Deze is voorzien van moderne tax-free winkels en wisselkantoren. Met 4.800 bij 90 meter heeft het een van de langste landingsbanen ter wereld. Andere grote internationale luchtvaartmaatschappijen die op dit vliegveld vliegen zijn onder andere Austrian Airlines, British Airways, Emirates, Lufthansa, Pegasus Airlines en Turkish Airlines.

Erbil International Airport is het enige vliegveld in Iraaks-Koerdistan en een van de zes vliegvelden in Irak. De andere vliegvelden in Irak zijn gelegen in Bagdad, Basra, Mosul, Najaf en Suleimaniya.

De vloot

Zagrosjet vliegt met de volgende toestellen (mei 2014):
  • 2 Airbus A320-200
  • 1 Airbus A321-200

De bestemmingen

Met Zagrosjet kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Koerdistan (Irak)

  • Erbil (Erbil International Airport)

Cyprus

  • Larnaca (Larnaca International Airport)

Duitsland

  • München (Munich International Airport)

Jordanië

  • Amman (Queen Alia International Airport)

Libanon

  • Beirut (Beirut–Rafic Hariri International Airport)

Nederland

  • Amsterdam (Schiphol Amsterdam Airport)

Turkije

  • Adana (Adana Şakirpaşa Airport)
  • Antalya (Antalya Airport)
  • Istanboel (Istanbul Atatürk International Airport)

Verenigd Koninkrijk

  • Londen (London Luton Airport)

Zweden

  • Stockholm (Stockholm Arlanda Airport)

Andere opties voor vliegen naar Koerdistan

Wie wil proberen een goedkopere vlucht naar Erbil te boeken en het niet erg vindt om een overstap te maken, kan de volgende maatschappijen overwegen.
  • Turkish Airlines (overstap in Istanboel)
  • Austrian Airlines (overstap in Wenen)
  • Royal Jordanian (overstap in Amman)
  • Lufthansa (overstap in Frankfurt)
  • Etihad Airways (overstap in Abu Dhabi en mogelijk Belgrado)
  • Egyptair (overstap in Cairo en mogelijk Wenen)
  • Emirates (overstap in Dubai en mogelijk Rome)
  • British Airways (overstappen in Londen en Istanboel)
Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Litouwen met Air LituanicaGoedkoop vliegen naar Litouwen met Air LituanicaMet ingang van juli 2013 is het mogelijk om met een nieuwe luchtvaartmaatschappij van Amsterdam naar Litouwen te vliegen…
Goedkoop vliegen naar Griekenland met Fly HellasGoedkoop vliegen naar Griekenland met Fly HellasGoedkoop vliegen naar Griekenland kan met charter maatschappij Fly Hellas. Deze Griekse maatschappij die ook vluchten aa…
Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin AirlineGoedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin AirlineDarwin Airline biedt sinds 2013 vluchten aan tussen Schiphol en Cambridge. Het is daarmee de eerste luchtvaartmaatschapp…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Unsplash, Pixabay
  • Zagrosjet - http://www.zagrosjet.com/ZagrosjetWeb/
  • Cheaptickets
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Koerdistan met Zagrosjet"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 13-07-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!