InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin Airline

Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin Airline

Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin Airline Darwin Airline biedt sinds 2013 vluchten aan tussen Schiphol en Cambridge. Het is daarmee de eerste luchtvaartmaatschappij die rechtstreekse vluchten aanbiedt van Amsterdam naar Cambridge. Vliegtickets zijn met een prijs van rond de € 100 euro bovendien vrij goedkoop. De enige andere manier om met het vliegtuig naar Cambridge te reizen betekent een overstap in Londen (Stansted of Luton) of een lange bus- of treinreis vanaf Londen.

De maatschappij

Darwin Airline is een in 2003 opgerichte regionale luchtvaartmaatschappij en heeft haar hoofdkantoor in Zwitserland, op Lugano Airport in de plaats Agno. De maatschappij biedt lijnvluchten aan naar diverse bestemmingen in Zuid-, Oost- en West-Europa, waaronder Nederland. Het biedt ook vluchten aan naar enkele bestemmingen die seizoensgebonden zijn. Het gaat om zowel wintersport- als zomerbestemmingen. Vanaf maart 2014 zal de maatschappij verder gaan onder de naam Etihad Regional. Het grote Etihad Airways uit de Verenigde Arabische Emiraten heeft een aandeel van 33,33% gekocht in de Zwitserse maatschappij. Het heeft daarnaast ook al aandelen in maatschappijen als Air Berlin, Air Serbia, Jet Airways en Aer Lingus.

Voor Nederlandse reizigers is vooral interessant dat Darwin Airline de enige luchtvaartmaatschappij is die rechtstreekse vluchten aanbiedt naar Cambridge. Deze historische stad is populair onder toeristen en natuurlijk onder bezoekers van de universiteit. Cambridge Airport is een klein vliegveld nabij de Engelse universiteitsstad. De enige andere luchtvaartmaatschappijen die hierop vliegen zijn Blue Islands en Small Planet Airlines, welke geen verbinding met Nederland hebben.

Vanaf het vliegveld is het slechts een kleine 3 kilometer rijden naar het stadscentrum, wat mogelijk is per taxi, stadsbus of pendelbus. Het enige alternatief voor vliegen naar Cambridge zou zijn om vanaf een Nederlandse luchthaven naar een van de Londense vliegvelden te vliegen, waarvan Stansted op zo'n 30 kilometer (een klein uur met de auto) het dichtst bij is. Een retourticket Cambridge is al te boeken voor een kleine € 100 euro.

Naast Cambridge kun je vanaf Amsterdam ook rechtstreeks vliegen naar Lugano in Zwitserland.

De vloot

Darwin Airline vliegt met ingang van 2015 de volgenden toestellen:
  • 5 ATR 72-500
  • 6 Saab 2000

De bestemmingen

Darwin Airline biedt vluchten aan van en naar de volgende bestemmingen*:

Frankrijk

  • Biarritz – Bayonne Airport seasonal
  • Calvi – Calvi – Sainte-Catherine Airport
  • Figari – Figari–Sud Corse Airport
  • Marseille – Marseille Provence Airport

Italië

  • Cagliari – Cagliari Elmas Airport
  • Florence – Peretola Airport
  • Olbia – Costa Smeralda Airport
  • Rome – Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport
  • Venetië – Venice Airport
  • Verona – Verona Villafranca Airport

Nederland

  • Amsterdam - Schiphol International Airport

Spanje

  • Ibiza – Ibiza Airport
  • Valencia – Valencia Airport

Verenigd Koninkrijk (Engeland)

  • Cambridge - Cambridge Airport

Zwitserland

  • Lugano – Lugano Airport base
  • Geneve – Geneva International Airport
  • Zürich – Zürich Airport

* Een groot deel van de hierboven genoemde bestemmingen wordt uitsluitend aangedaan tijdens het wintersport- of zomerseizoen. Ook de verbindingen Amsterdam - Cambridge en Amsterdam - Lugano blijven niet het hele jaar in stand. Raadpleeg voor meer informatie de website van Darwin Airline of een reisbureau.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures, Pixabay
  • Darwin Airline - http://www.darwinairline.com/en/index.html#
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin Airline"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-06-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!