InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop reizen naar de Olympische Spelen 2014 in Sotsji

Goedkoop reizen naar de Olympische Spelen 2014 in Sotsji

Goedkoop reizen naar de Olympische Spelen 2014 in Sotsji In de winter van 2014 vinden in Sotsji de Olympische Spelen plaats, gevolgd door de Paralympische Spelen. Daarnaast is de stad in 2018 ook een van de speelsteden voor het WK Voetbal van 2018. Verwacht wordt dat voor beide evenementen duizenden Nederlanders zullen afreizen naar Rusland. Omdat vliegtickets snel uitverkocht zullen zijn is het raadzaam om al vroeg te beginnen met het plannen van je reis.

De stad Sotsji

Sotsji is een stad in Krasnodar Krai, in het zuidwesten van Rusland (zie onderaan voor een kaart). Het ligt aan de Zwarte Zee kust, vlakbij de grens met Georgië. Het heeft een inwonertal van rond de 345.000, waarmee het Rusland's dichtstbevolkte toeristenstad is. Daarnaast is het ook een van de meest in ontwikkeling zijnde steden. Niet zo gek wanneer je bekijkt waar de stad voor moet worden klaargestoomd. In de winter van 2014 is het de gaststad voor de Olympische Winterspelen en de Paralympische Winterspelen. Tussen 2014 en 2020 is het ook een van de steden waar de Russische Formule 1 Grand Prix wordt gereden en in 2018 is het een van de speelsteden voor het eindtoernooi van het WK Voetbal.

Sotsji heeft een vochtige, subtropisch klimaat met milde winters met een gemiddelde temperatuur van zo'n 11 graden Celsius (december tot maart). De zomers zijn relatief warm met een gemiddelde temperatuur van 24 graden (mei tot oktober), maar uitschieters van tegen de 40 graden komen in de maand juli ook voor.

Om de stad helemaal klaar te maken voor de Olympische Spelen - die zullen duren van 7 februari tot 23 februari - is door de Russische overheid een bedrag uitgetrokken van zo'n $ 12 miljard dollar. Hiervan wordt onder meer de elektriciteitsvoorziening gemoderniseerd en zal er een metrolijn worden gebouwd. Deze Sochi Light Metro verbindt het Olympisch Dorp met de alpine ski locatie Krasnaya Polyana, het vliegveld, de twee belangrijkste treinstations en het centrum van de stad.

Vliegen naar Sotsji

De stad Sotsji wordt bedient door het vliegveld Adler-Sochi International Airport. Om de capaciteit met het oog op de Winterspelen te vergroten wordt er een heel nieuw complex gebouwd dat in 2014 af moet zijn. De volgende luchtvaartmaatschappijen vliegen op Sochi International Airport:
  • Aeroflot
  • Air Moldova
  • Ak Bars Aero
  • Belavia
  • Gazpromavia
  • Izhavia
  • Jat Airways
  • Nordavia
  • NordStar
  • Orenair
  • Polet Airlines
  • Rossiya
  • RusLine
  • S7 Airlines
  • Saravia
  • Severstal Air Company
  • Somon Air
  • Tajik Air
  • Transaero Airlines
  • Turkish Airlines
  • Ukraine International Airlines
  • Ural Airlines
  • UTair Aviation
  • Uzbekistan Airways
  • VIM Airlines
  • Yakutia Airlines
  • Yamal Airlines

De meeste van deze maatschappijen verbinden Sotsji met andere steden in Rusland en die in omringende landen. Normaliter heeft Sotsji geen rechtstreekse verbinding met steden in West-Europa en zal een reis hier naartoe gepaard gaan met een overstap wanneer je vliegt met bijvoorbeeld Aeroflot, Orenair of S7 Airlines, die wel op steden in Nederland, België en Duitsland vliegen. Ook kun je indirect vliegen met KLM.

Vliegen naar Sotsji rondom de Olympische Spelen

Het ligt voor de hand dat er flink wat charters van de diverse Nederlandse vliegvelden richting Sotsji gaan vliegen voor en tijdens de Winterspelen. Zodra over deze charters en de prijs van de vliegtickets meer informatie bekend is zal deze hier worden gepubliceerd.

Reisorganisatie Eurocult-Lito stelt arrangementen op maat samen en doet dat ook voor Sotsji. Naast een vlucht kun je hier dan ook je hotel boeken en hulp krijgen bij het aanvragen van een visum. Je kunt je op de website van Eurocult-Lito aanmelden voor een nieuwsbrief zodat je direct op de hoogte wordt gesteld wanneer er een uitgebreider reisaanbod beschikbaar is.

Sotsji op de kaart

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Olympische Winterspelen 2018 live op tv en livestreamsDe Olympische Winterspelen 2018 live op tv en livestreamsVanaf de Openingsceremonie, op 9 februari 2018 tot en met de sluitingsceremonie op 25 februari 2018, zijn alle Olympisch…
De Paralympische Spelen / Paralympics 2014 in SochiDe Paralympische Spelen / Paralympics 2014 in SochiIedere vier jaar worden er Olympische Spelen georganiseerd. In het land waar de Olympische Spelen worden gehouden, worde…
IJshockey mannen Olympische Spelen 2018IJshockey mannen Olympische Spelen 2018De Olympische Winterspelen van 2018 worden van vrijdag 9 tot en met zondag 25 februari 2018 gehouden in Zuid-Korea. Eén…
Openingsceremonie Olympische Spelen 2018 in PyeongChangOpeningsceremonie Olympische Spelen 2018 in PyeongChangOp vrijdag 9 februari 2018 vindt de openingsceremonie van de Olympische Winterspelen in PyeongChang. Het hoogtepunt van…
Schaatsen: WK afstanden 2013 in SotsjiSchaatsen: WK afstanden 2013 in SotsjiIn het schaatsseizoen 2012 2013 wordt het wereldkampioenschap afstanden gehouden in de Russische plaats Sotsji (Sochi)…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Skeeze, Pixabay
  • www.skyscanner.nl
  • www.wikipedia.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop reizen naar de Olympische Spelen 2014 in Sotsji"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 01-04-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!