InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkope last minute vliegtickets vinden met Jetcost

Goedkope last minute vliegtickets vinden met Jetcost

Goedkope last minute vliegtickets vinden met Jetcost Wanneer je een vliegticket last minute koopt dan strijk je vaak een fikse korting op, maar voor veel mensen blijft het een raadsel hoe je nu zo simpel aan een spotgoedkoop retourtje komt. Jetcost is een website die je een handig overzicht geeft van waar je de goedkoopste last minutes kunt boeken. Dit doen ze door te putten uit data van diverse prijsvergelijkingssites en jou alleen de beste koopjes te tonen. Met een paar klikken heb je een goedkoop vliegticket naar New York, Londen, Istanboel of Ibiza geboekt in de wetenschap dat het nergens goedkoper kon!

Hoe boek je een goedkope last minute?

Hoor je ook wel eens vrienden vertellen dat ze voor 20 euro heen en weer naar Berlijn zijn gevlogen of niet meer dan 100 euro hebben betaald voor het vervoer naar hun stedentrip Barcelona? Als je websites als Cheaptickets of KLM blijft afzoeken dan lukt het je nooit om zo'n goedkoop ticket te boeken (al kun je natuurlijk geluk hebben). En wie loopt er tegenwoordig nog binnen bij een reisbureau wanneer je niet een pakketreis koopt? Om echt effectief op zoek te gaan naar de allergoedkoopste last minutes heb je een gespecialiseerde website nodig, en Jetcost is zo'n website die het jou zo eenvoudig mogelijk probeert te maken.

Bij Jetcost kun je overigens niet direct boeken. Zij bieden je een overzicht van de prijzen die je zou krijgen wanneer je andere vergelijkingssites afzonderlijk zou bezoeken en geven je in één oogopslag een weergave van de laagste prijzen. Besluit je om daadwerkelijk een ticket te boeken, dan klik je op de desbetreffende aanbieding en word je doorverwezen naar bijvoorbeeld Tix, Govolo of rechtstreeks naar de website van een luchtvaartmaatschappij.

Wat is goedkoop?

Wanneer je een exacte datum weet waarop je wilt vertrekken en weer wilt terugkeren dan kun je deze invoeren op bijvoorbeeld Cheaptickets.nl. Je krijgt dan een handig overzicht van de mogelijkheden. Soms is het goedkoper om ergens over te stappen of om een stukje om te reizen. Misschien kun je wel vertrekken vanaf een kleinere luchthaven zoals Eindhoven of Weeze om op die manier weer een paar tientjes winst te boeken. Maar neem nu deze prijs eens in je hoofd en neem dan een kijkje op Jetcost. Wellicht kun je daar wel tegen een nog veel lagere prijs een vergelijkbaar vliegticket kopen.

Voorbeelden van prijsvergelijkingen

Om een globaal idee te schetsen van hoe goedkoop je kunt vliegen, hier een paar voorbeelden van de gemiddelde prijs van een vliegticket voor een zestal populaire bestemmingen: New York, Londen, Parijs, Ibiza, Istanboel en Sydney. De volgenden gemiddelde prijzen vind je wanneer je op een aantal verschillende prijsvergelijkingswebsites een zoekopdracht geeft voor een retourvlucht in het voorjaar (april), waarbij gekozen is voor Schiphol als vertrekluchthaven:
  • Amsterdam - New York: 484 euro
  • Amsterdam - Londen: 104 euro
  • Amsterdam - Parijs: 101 euro
  • Amsterdam - Ibiza: 220 euro
  • Amsterdam - Istanbul: 167 euro
  • Amsterdam - Sydney: 915 euro
Er is hier gekozen voor een ruime zoekopdracht, met vertrek en terugkomst op meerdere verschillende dagen en tijden. De zoekopdracht is ingegeven op meerdere website zoals Momondo, Cheaptickets, Budgetair, Govolo en Tix.

De volgende prijzen voor vliegtickets moeten mogelijk zijn wanneer je zoekt via Jetcost:
  • Amsterdam - New York: 452 euro
  • Amsterdam - Londen: 44 euro
  • Amsterdam - Parijs: 85 euro
  • Amsterdam - Ibiza: 114 euro
  • Amsterdam - Istanbul: 82 euro
  • Amsterdam - Sydney: 906 euro
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Jetcost, Cheaptickets, Tix, Govolo, Budgetair, Momondo

Reageer op het artikel "Goedkope last minute vliegtickets vinden met Jetcost"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 16-07-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!