Corendon tickets: goedkoop vliegen naar Turkije met Corendon

Corendon tickets: goedkoop vliegen naar Turkije met Corendon Corendon is een low cost luchtvaartmaatschappij en biedt met name veel goedkope vluchten aan van Nederland naar Turkije. Je kunt ook vliegen met Corendon vanuit België. Goedkoop vliegen naar Turkije doe je sinds een aantal jaar dus met Corendon Airlines! Vliegen kan naar bestemmingen als Instanbul, Bodrum, Antalya, Kayseri, Izmir of Dalaman. Tickets zijn zowel via het reisbureau als online te boeken.

De maatschappij

Corendon Airlines is een Turks-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Antalya, Turkije, maar de meeste reizen worden verkocht in Nederland. De Corendon Group bestaat uit nog een aantal bedrijven die actief zijn in de toerisme sector, zij faciliteren met name zonvakanties in Turkije voor Nederlandse en Belgische toeristen. Zij werken verder samen met tal van touroperators en andere bedrijven binnen de sector zoals Desti Travel, Sunrise, Mediades, Intra Tours, Suntimes Tours, Itaka, Kartago Tours en Turbanitalia.

De maatschappij werd opgericht in 2004, en de eerste vluchten werden uitgevoerd in 2005. Sindsdien is het aantal vluchten en vervoerde passagiers enorm gegroeid. Inmiddels vervoeren jaarlijks zo'n miljoen passagiers. Ook het aantal toestellen in de vloot groeit. Jaarlijks komen er twee toestellen bij, wat hen in 2010 op een aantal van zeven zet.

De dagelijkse leiding is in handen van Yıldıray Karaer, maar bekender in Nederland is de Haarlemse ondernemer Dhr. Uslu die het bedrijf in 2004 begon. De afgelopen jaren is hij een aantal maal te zien geweest in tv programma's. De maatschappij is ook hoofdsponsor van de naar hen omgedoopt korfbal hoofdklasser Corendon Kinheim uit Haarlem.

Vanuit Nederland kan men vliegen vanaf de vliegvelden van Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. Vanuit België kan gevlogen worden vanaf Brussel. Ook de luchthavens van Weeze en Düsseldorf kan worden gevlogen met Corendon. Populaire bestemmingen voor Nederlands zijn met name Istanbul, Antalya, Bodrum, Izmir en Dalaman. Ben je van plan om een ticket te gaan boeken, dan is het raadzaam een goede ticketvergelijkingswebsite te gebruiken om te voorkomen dat je te veel betaalt.

De vloot

Corendon Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 1 Boeing 737-300
  • 4 Boeing 737-400
  • 2 Boeing 737-800

De bestemmingen

Met Corendon Airlines kun je goedkoop vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

België
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Luik (Liege Airport)
Duitsland
  • Düsseldorf (Düsseldorf International Airport)
  • Weeze (Airport Weeze)
Israël
  • Tel Aviv (Ben Gurion Airport)
Nederland
  • Amsterdam (Amsterdam Schiphol International Airport)
  • Eindhoven (Eindhoven Airport)
  • Maastricht (Maastricht Airport)
  • Rotterdam (Rotterdam The Hague Airport)
Turkije
  • Ankara (Esenboğa International Airport)
  • Antalya (Antalya Airport)
  • Bodrum (Bodrum Airport)
  • Dalaman (Dalaman Airport)
  • Eskisehir (Eskişehir Airport)
  • Istanbul (Sabiha Gökçen International Airport)
  • Izmir (Izmir Adnan Menderes Airport)
  • Kayseri (Kayseri Erkilet International Airport)
  • Konya (Konya Airport)

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Corendon tickets: goedkoop vliegen naar Turkije met Corendon"

Infoteur: Dessal
Laatste update: Mei 2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!