InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Georgië met Fly Georgia

Goedkoop vliegen naar Georgië met Fly Georgia

Goedkoop vliegen naar Georgië met Fly Georgia Wie gaat vliegen naar Georgië voor zaken of toeristische doeleinden kon tot 2012 alleen maar kiezen voor Georgian Airways. Met ingang van 2012 is er echter meer concurrentie op de markt, namelijk van het in 2011 opgerichtte Fly Georgia dat vluchten aanbiedt naar de Georgische steden Tbilisi en Batumi. Ben je op zoek naar een vliegticket voor een van deze bestemmingen, raadpleeg dan vooral een ticketvergelijkingssite om te zien wat voor jou de goedkoopste optie is.

De maatschappij

Fly Georgia, ook wel bekend alsFlyGeorgia, is de tweede luchtvaartmaatschappij van het land Georgië, achter Georgian Airways.De maatschappij is opgericht in 2011 en heeft haar hoofdkantoor in hoofdstad Tbilisi. Fly Georgia is in privé-handen en vormt dus geen staatsbedrijf. Het richt zich met name op vluchten tussen Tbilisi en steden in het Midden-Oosten en Oost-Europa zoals Dubai en Hurghada. In 2013 moeten Minsk en Kiev worden toegevoegd aan het routenet.

Eind 2012 werd bekend dat de Georgische luchtvaartmaatschappij zich ook meer wil gaan richten op West-Europa. Zo werd in oktober 2012 bekend dat de maatschappij ook gaat vliegen op Amsterdam, Berlijn en Düsseldorf. Naast Georgian Airways hebben Nederlandse reizigers die naar Georgië gaan er dus een optie bij en dat moet een positieve uitwerking hebben op de ticketprijzen aangezien er sprake is van meer concurrentie. Goedkoop vliegen naar Georgië is daardoor mogelijk en dit doe je dan met moderne toestellen van producent Airbus.

De bestemmingen

Met Fly Georgia kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Georgië

  • Batumi - Batumi International Airport
  • Tbilisi - Tbilisi International Airport

Duitsland

  • Düsseldorf - Düsseldorf International Airport
  • Berlijn - Tegel International Airport

Egypte

  • Hurghada - Hurghada International Airport
  • Sharm el-Sheikh - Sharm el-Sheikh International Airport

Iran

  • Teheran - Tehran Imam Khomeini International Airport

Nederland

  • Amsterdam - Amsterdam Airport Schiphol

Turkije

  • Antalya - Antalya International Airport

Verenigde Arabische Emiraten

  • Dubai - Dubai International Airport

Batumi en Tbilisi

Naast Tbilisi vliegt Fly Georgia ook op de luchthaven van Batumi (Batoemi). Deze stad in het zuidwesten ligt aan de Zwarte Zee en niet ver van de grens met Turkije. Sinds 2012 gaat de stad zich steeds meer op het toerisme richten. In de tijd van de Sovjet Unie was het voor Georgiërs een belangrijke zonbestemming gezien het subtropische klimaat. In de maand juli kan het er wel 40 graden worden. Overal aan de boulevard verrijzen echter inmiddels luxe hotels die ook gaan dingen naar de hand van de West-Europese toerist.

Tbilisi zelf is een stad die toeristen veel te bieden heeft. Zo kun je de 18e eeuwse Sionikikathedraal en de moderne Sameba-kathedraal bezoeken. Ook het kasteel Narikala dat stamt uit de 4e eeuw en de diverse botanische tuinen die de stad rijk is zijn de moeite waard. Met een gemiddelde temperatuur van rond de 24 graden in de zomer is het er bovendien goed vertoeven. Tbilisi heeft een stedenband met Amsterdam.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kurious, Pixabay
  • www.flygeorgia.com

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Georgië met Fly Georgia"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 27-12-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!