Goedkoop vliegen naar Jersey en Guernsey met Blue Islands

Goedkoop vliegen naar Jersey en Guernsey met Blue Islands Jersey en Guernsey zijn geweldige vakantiebestemmingen en vanaf februari 2013 kun je er rechtstreeks naartoe vliegen met de luchtvaartmaatschappij Blue Islands die haar routenet uitbreid met luchthaven Schiphol. Je kunt dan drie maal per week - op dinsdag, donderdag en zaterdag - vliegen naar Guernsey en op dezelfde dagen kun je ook vliegen naar Jersey. Vliegtickets zijn niet duur en kun je eenvoudig rechtstreeks via de website van Blue Islands boeken. Lees hier meer over de vloot en bestemmingen van deze maatschappij.

De maatschappij

Blue Islands is een luchtvaartmaatschappij van de Kanaaleilanden en heeft haar hoofdkantoor in Saint Peter Port, Guernsey. De maatschappij biedt lijnvluchten aan van en naar de Kanaaleilanden Jersey en Guernsey, Isle of Man, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. Haar belangrijkste hub is het kleine Jersey Airport. Op dit vliegveld vliegen geen Nederlandse luchtvaartmaatschappijen en vanaf februari 2013 is Blue Islands de enige die het mogelijk maakt om door middel van een lijnvlucht de Kanaaleilanden rechtstreeks zonder overstap te bereiken.

Blue Islands is in 2001 opgericht en heette oorspronkelijk Le Cocq's Airlink. Het begon met een verbinding tussen Alderney en Bournemouth. In 2003 werd de naam van de maatschappij gewijzigd in Rockhopper en ging het vliegen met Jetstream toestellen. De huidige naam werd in 2006 aangenomen, nadat het hoofdkantoor verhuisde van Alderney naar Jersey. Sindsdien is Blue Islands uitgegroeid tot marktleider wanneer het vluchten op Jersey en Guernsey betreft. De andere maatschappij die het goed doet op deze markt is Aurigny. De aanbieder heeft vroeger ook een verbinding gehad met Amsterdam, maar die is komen te vervallen.

Sinds 2011 is Blue Islands bezig met een uitbreiding van haar service. Zo kwam er een tweemaal daagse verbinding tussen de Kanaaleilanden en Londen alsmede verbindingen met Bristol, Manchester en Bournemouth. De Trislander toestellen zijn toen ingeruild voor geleasde Fokker 50's en drie ATR-42 toestellen. De bekendmaking van de verbinding met Schiphol (en Parijs) kwam in oktober 2012 en betekent dat je voor het eerst sinds het wegvallen van de route van Aurigny de mooie Kanaaleilanden ook weer rechtstreeks kunt bereiken vanaf Nederland. Tickets voor deze vluchten zijn al te boeken vanaf de website van Blue Islands en kosten tussen de 100 en 130 euro per retourticket.

De vloot

Blue Islands vliegt met de volgende zeven toestellen:
  • Drie Jetstream 32
  • Een Jetstream 31
  • Twee ATR 42-320
  • Een ATR 42-500
Dit zijn allemaal kleine toestellen die niet meer dan vijftig passagiers kunnen vervoeren.

De bestemmingen

Met Blue Islands kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Jersey

  • Jersey - Jersey Airport

Guernsey

  • Guernsey - Guernsey Airport

Frankrijk

  • Chambery - Chambéry-Savoie Airport
  • Parijs - Charles de Gaulle Airport

Isle of Man

  • Isle of Man - Isle of Man Airport

Nederland

  • Amsterdam - Schiphol International Airport

Verenigd Koninkrijk

  • Bournemouth - Bournemouth Airport
  • Bristol - Bristol Airport
  • Cambridge - Cambridge Airport
  • Londen - London City Airport
  • Manchester - Manchester Airport

Zwitserland

  • Geneve - Geneva International Airport
  • Zürich - Zürich Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Helloolly, Pixabay
  • http://sutra144.airkiosk.com/cgi-bin/airkiosk/I7/81015lfa

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Jersey en Guernsey met Blue Islands"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: November 2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!