InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar IJsland met WOW Air

Goedkoop vliegen naar IJsland met WOW Air

Goedkoop vliegen naar IJsland met WOW Air Goedkoop vliegen naar IJsland kon al langer met bijvoorbeeld Iceland Express die vooral bekend is van de goedkope vluchten naar New York met overstap in Reykjavik. Met ingang van 1 juni 2012 heeft er zich echter een nieuwe maatschappij gemeld op de low cost markt: WOW Air. Dit keer gaat het niet om goedkoper intercontinentale vluchten maar om vluchten met IJsland zelf als eindbestemming. De maatschappij vliegt onder andere vanaf de luchthaven van Keulen.

De maatschappij

WOW Air is een jonge IJslandse low cost luchtvaartmaatschappij en heeft haar hoofdkantoor op Keflavík International Airport in IJsland. Een low cost maatschappij is een type vervoerder dat ten kosten van luxe proberen zo goedkoop mogelijk vliegtickets aan te bieden. Op vluchten van dit soort maatschappijen krijg je normaliter geen maaltijden aan boord of moet je hier apart voor betalen. Ook worden er vaak strenge eisen gesteld aan de mee te nemen bagage en is het erg duur om extra koffers mee te nemen. De service op het vliegveld is vaak ook minder uitgebreid dan bij reguliere luchtvaartmaatschappijen.

WOW Air is de tweede low cost airline van IJsland na Iceland Express, dat bekend is vanwege de goedkope vluchten naar de Verenigde Staten, en met name New York. Het doel van de oprichting is met name het IJslanders kennis laten maken met nieuwe bestemmingen. Zo tref je in de lijst met bestemmingen bijvoorbeeld Alicante als zomerse bestemming maar ook grotere steden in Europa als Londen, Parijs en Berlijn. Tot op heden komt Amsterdam nog niet voor in het routenet van Wow Air maar dit kan in de toekomst nog komen. Naast Keflavik vertrekken er ook vluchten vanaf het kleinere Akureyri Airport in het noorden van IJsland.

Wanneer je als Nederlander een vlucht wilt maken naar IJsland, dan zou je eens kunnen kijken of het wellicht goedkoper is om met WOW Air te vliegen vanaf Keulen dan om dit te doen met Iceland Express vanaf Schiphol. Opgemerkt moet worden dat de ticketprijzen erg verschillen per seizoen. Tickets zijn te boeken via de website van WOW Air of via diverse ticketprijs-vergelijkingswebsites.

De vloot

WOW Air vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A320-200
Een toestel van het type Airbus A320-200 kan 168 passagiers vervoeren. De genoemde toestellen worden geleased van Avion Express, een Litouwse maatschappij die ook onder eigen naam charters vliegt.

De bestemmingen van WOW Air

Met WOW Air kunnen (nog) geen vluchten gemaakt worden vanaf een Nederlands vliegveld. Wel kun je vliegen van en naar de volgende bestemmingen:

Denemarken

  • Kopenhagen - Copenhagen Airport

Frankrijk

  • Lyon - Lyon-Saint Exupéry Airport
  • Parijs - Paris-Charles de Gaulle Airport

Duitsland

  • Berlijn - Berlin Brandenburg Airport Begins (vanaf maart 2013)
  • Berlijn - Schönefeld Airport
  • Keulen - Cologne Bonn Airport
  • Stuttgart - Stuttgart Airport

IJsland

  • Akureyri - Akureyri Airport
  • Reykjavík - Keflavík International Airport Base

Litouwen

  • Kaunas - Kaunas International Airport

Oostenrijk

  • Salzburg - Salzburg Airport

Polen

  • Krakau - John Paul II International Airport Kraków-Balice
  • Warschaw - Warsaw Chopin Airport

Spanje

  • Alicante - Alicante Airport

Verenigd Koninkrijk

  • Londen - London Stansted Airport
  • Londen - Gatwick Airport (vanaf 24 september 2012)

Zwitserland

  • Basel - EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg
  • Zürich - Zurich Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar IJsland met WOW Air"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 02-09-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!