InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Ibiza, Spanje

Goedkoop vliegen naar Ibiza, Spanje

Goedkoop vliegen naar Ibiza, Spanje Wie goed wil feesten en tot in de vroege uurtjes uit wil gaan weet dat hij op Ibiza moet zijn. Vooral op jongeren heeft deze Spaanse stad een enorme aantrekkingskracht. Luchtvaartmaatschappijen spelen daar op in en er wordt flink geconcureerd om de goedkoopste aanbieder van vliegtickets naar Ibiza te worden. Zo kun je vliegen met Transavia, Vueling, Arkefly, Ryanair en nog veel meer maatschappijen.

Vanaf welke plaatsen kun je goedkoop vliegen naar Ibiza?

Het vinden van een geschikte vertrekplaatst voor je vliegreis naar Ibiza kan niet eenvoudiger. Vanwege de populariteit van de Spaanse badplaats kun je vanaf nagenoeg elk vliegveld in Nederland, België en Duitsland vliegen. Per vliegveld zijn er ook nog eens meerdere aanbieders waardoor de prijzen laag blijven. In het hoogseizoen zijn er bovendien veel charters die niet eens voorkomen in de lijstjes die je kunt uitdraaien vanaf websites als cheaptickets.nl maar waarvoor je bij een reisbureau of touroperator moet zijn. Bij het maken van je keuze wil je wellicht nog meenemen dat het bij een vliegveld als dat van Weeze veel goedkoper is om je auto te laten staan dan op bijvoorbeeld Schiphol. Deze kosten kun je eenvoudig meenemen in je overweging door de websites van de vliegvelden te bezoeken en de prijzen te vergelijken. Ga je met het openbaar vervoer naar het vliegveld, dan is een Nederlandse luchthaven voor jou wellicht een betere optie.

De plaatsen waar vandaan low budget vluchten naar Ibiza kunnen worden geboekt zijn de volgenden:
  • Amsterdam (Schiphol Airport)
  • Bremen (Bremen Airport)
  • Brussel (Brussels International Airport)
  • Charleroi (Brussels South Airport)
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Düsseldorf (Dusseldorf Airport)
  • Eindhoven (Eindhoven Airport)
  • Groningen (Groningen Airport)
  • Keulen (Cologne Bonn Airport)
  • Münster (Munster Osnabrück Airport)
  • Niederrhein (Weeze Airport)

De enige luchthavens uit de regio waar vandaan dus niet kan worden gevlogen op Ibiza zijn Rotterdam en Maastricht.

De hierboven genoemde plaatse zij die waar vandaan lijnvluchten vertrekken. Daarnaast worden er in het hoogseizoen ook nog tal van charters aangeboden. Dit zijn vluchten die zijn aangevraagd door grote touroperators die de mensen vervoeren die bij hen een reis hebben geboekt. De kans is groot dat je in een charter zit wanneer je een pakketreis hebt geboekt waar zowel het vliegticket als je hotelovernachtingen of de huur van een appartement zijn inbegrepen. Het vliegen met een charter is vaak de goedkoopste manier om op de plaats van bestemming te komen. Je hebt dan alleen wat minder keuzevrijheid en dat kan tot minder fijne situaties leiden. Wanneer je namelijk zelf een ticket boekt voor een lijnvlucht dan heb je ook de vertrektijden voor het kiezen. Wanneer je in een charter zit dan hoor je vaak zo'n twee weken voor vertrek wat de vertrektijden zijn. Wanneer dit op de heenweg laat en op de terugweg erg vroeg is dan kun je zomaar twee vakantiedagen verliezen en dan is een lijnvlucht omgerekend toch een stuk voordeliger!

Low budget maatschappijen die vliegen op Ibiza

Zoals al gezegd wil elke luchtvaartmaatschappij vanwege de grote populariteit van deze vakantiebestemming volop meedoen op deze markt. Nu staan de feestgangers er niet om bekend erg veel waarde te hechten aan het comfort van hun vlucht. Het zijn dus vooral de low cost of low budget maatschappijen dit floreren bij deze traditie. Door de vele concurrentie blijven de prijzen van de vliegtickets bovendien erg laag.

De aanbieders van goedkope vluchten naar Ibiza zijn de volgenden:
  • Airberlin (vanaf Bremen, Dortmund, Düsseldorf, Münster en Weeze)
  • Arkefly (vanaf Amsterdam)
  • Condor (vanaf Düsseldorf)
  • Easyjet (vanaf Amsterdam)
  • Germanwings (vanaf Keulen)
  • Jetairfly (vanaf Brussel)
  • KLM (vanaf Amsterdam)
  • Ryanair (vanaf Eindhoven, Charleroi en Weeze)
  • Thomas Cook (vanaf Brussel)
  • Transavia (vanaf Amsterdam en Eindhoven)
  • Vueling (vanaf Amsterdam, Groningen en Brussel)

Wie is de goedkoopste aanbieder van vliegtickets naar Ibiza?

Juist vanwege de grote concurrentie op deze markt is het moelijk om een vaste prijs te noemen voor een retourticket Ibiza en is dit bovendien erg afhankelijk van de actuele aanbiedingen. Je moet echter rekenen dat wanneer je in 2012 of 2013 naar Ibiza wil vliegen, je meestal het goedkoopste uit bent wanneer je met Ryanir vanaf Weeze vliegt. Retourtickets moeten al te krijgen zijn vanaf circa 72 euro all in.

Vliegen naar Ibiza vanaf een Nederlands vliegveld is over het algemeen het goedkoopst met Ryanair vanaf Eindhoven of met Vueling vanaf Amsterdam. Je moet dan een retourtje kunnen kopen vanaf circa 100 euro all in.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Ibiza?Goedkoop vliegen naar Ibiza?Even feesten in Ibiza of juist ontspannen in Ibiza? Maar met wie kom je het goedkoopst op het Spaanse eiland? In dit art…
Goedkope last minute vliegtickets vinden met JetcostGoedkope last minute vliegtickets vinden met JetcostWanneer je een vliegticket last minute koopt dan strijk je vaak een fikse korting op, maar voor veel mensen blijft het e…
Goedkoop vliegen naar Agadir in MarokkoGoedkoop vliegen naar Agadir in MarokkoAgadir is een van de populairdere kustbestemmingen in Marokko voor Marokkaanse Nederlanders maar ook voor Nederlandse to…
Goedkoop vliegen naar Almeria, SpanjeGoedkoop vliegen naar Almeria, SpanjeAlmeria is een populaire vakantiebestemmingen in Spanje voor reizigers vanuit Nederland en een van de steden die te zien…

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Ibiza, Spanje"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 05-08-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Vliegtickets vakantiesteden
Schrijf mee!