InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Transport > Kortingskaart NS voor afgestudeerden

Kortingskaart NS voor afgestudeerden

Kortingskaart NS voor afgestudeerden Na je afstuderen is het wel even wennen, normaal pak je elke vorm van openbaar vervoer en kost het helemaal niets, maar als je afgestudeerd bent is het voorbij! Toch komt de NS de pas afgestudeerde student tegemoet en is er een jaar lang een voordeelkaart voor pas afgestudeerden.

Reizen met het openbaar vervoer

Als student kun je gratis reizen op bepaalde tijdstippen met het openbaar vervoer. Hiervoor krijg je het studentenreisproduct en kost het openbaar vervoer je helemaal niets. Ook de korting van 40% kun je niet meer gebruiken. Het Ministerie van Infrstructuur en Milieu biedt afgestudeerden een gratis koringskaart aan om met 40% korting met de trein te reizen door Nederland.

Gratis met 40% korting reizen

Ben je pas afgestudeerd? Dan kun je een gratis een pas krijgen waarmee je voor 40% kunt reizen in alle daluren, na 9:00 uur en in de weekenden. Tot drie maanden na beëindiging van je OV jaarkaart is deze voordeelkaart te bestellen via de site van NS. Deze voordeelurenkaart kost normaal 55. De korting geldt voor alle treinreizen in Nederland en hangt niet af van de maatschappij. Dit aanbod van de NS kun je één keer aanvraag op doen en je kunt zelf de startdatum bepalen van wanneer tot wanneer je voordeelkaart geldig is. De voordeelkaart is één jaar geldig en vervalt automatisch na een jaar.

Hoe krijg je de kaart?

De kaart kun je bestellen via de site van de NS. De benodigheden voor het aanvragen van de kaart zijn het nummer van de Studenten OV-chipkaart en een digitale pasfoto. Dit kun je invoeren in een NS account en vervolgens krijg je de kaart via de post opgestuurd. De kaart is direct klaar voor gebruik en na het opladen bij een NS punt, kun je gaan reizen. De kaart werkt net als de Studenten OV-chipkaart; je checkt in bij het beginstation en checkt uit als je bij het eindstation bent.

Dagkaarten cadeau

Bij aanvraag van de OV-voordeelurenkaart krijg je twee gratis dagkaarten. Deze kaarten zijn normaal 25 euro per stuk, maar bij de aanvraag van een kortingskaart worden deze opgestuurd. Deze dagkaarten zijn een jaar geldig en je kunt ermee door heel Nederland reizen. Ze horen bij de kortingskaart en zijn dus persoonlijk. De kaarten moeten afgestempeld worden op het station van vertrek, daarna kun je er de hele dag mee reizen door Nederland. De dagkaarten gelden voor een reis met de 2e klas.

Voordelen van de kortingskaart

Nog even de voordelen van de kortingskaart op een rij:
  • Met 40% korting een jaarlang met de treinreizen na 9.00 uur en in het weekend
  • Twee gratis dagkaarten die een jaar geldig zijn
  • Reizen op OV chip saldo

Kortom: afgestudeerden neem het voordeel om ook na je studie met korting te reizen!
© 2012 - 2017 Annfinance, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kortingskaart NS voor afgestudeerden"

Reacties

Karin, 09-10-2014 12:13 #2
Bij je normale ov studentenkaart mag je altijd 3 personen mee laten reizen voor 40% korting, is dit ook het geval met de kortingskaart ns voor afgestudeerden?

Chris Venner, 30-09-2013 07:44 #1
Onze zoon volgt door omstandigheden een jaar geen onderwijs op het HBO, en heeft dus geen recht op OV studentenproduct. Kan hij van de regeling afgestudeerden gebruik maken?

Bij voorbaat dank voor Uw reactie

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 30-01-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Transport
Reacties: 2
Schrijf mee!