InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Transport > NS International. Reizen met een snelheidstrein boeken

NS International. Reizen met een snelheidstrein boeken

NS International. Reizen met een snelheidstrein boeken Reizen met de trein is avontuurlijk. Reizen met de snelheidstreinen die u via NS International (voorheen NS Hispeed) kunt boeken, is altijd een comfortabel avontuur. Snel reizen. Het lijkt wel vliegen zonder vleugels. Met de snelheidstreinen van NS kunt u goedkoop en zeer snel door Europa reizen. Voor zakelijke doeleinden of om een paar dagen weg te gaan, of om lekker snel op uw vakantieadres aan te komen. Hogesnelheidstreinen van NS International zoeven tegenwoordig razendsnel door Europa, over speciaal aangelegde hogesnelheidslijnen. Prachtig dat reistijden met de hogesnelheidstrein nog maar zo kort duren. In een paar uurtjes, en voor een paar tientjes, bent u al in Parijs of Londen. Misschien wilt u verder door Europa reizen. Met de NS International hogesnelheidstreinen ziet u veel van de wereld. Reizen met hogesnelheidstreinen gaat zoals de naam al belooft, heel snel. Steeds meer mensen kiezen daarom voor reizen met hogesnelheidstrein. U heeft geen last meer van hinderlijke files. U hoeft geen rekening meer te houden met vermoeiende incheck-tijden op luchthavens. Parkeerproblemen behoren ook tot het verleden. Mensen die niet van vliegen houden kunnen tegenwoordig ook met snelle treinen comfortabel reizen. NS International biedt zeer aantrekkelijke tarieven.

Tarieven snelheidstrein boeken via NS International

Een voorbeeld van tarieven van reizen naar enkele populaire bestemmingen, met de hoge snelheidstreinen in Europa. Het betreft hier de 'enkele reis' naar grote steden:
  • Antwerpen vanaf EUR 25,-
  • Berlijn vanaf EUR 39,-
  • Brussel vanaf EUR 29,-
  • Düsseldorf vanaf EUR 19,-
  • Frankfurt vanaf EUR 39,-
  • Keulen vanaf EUR 39,-
  • Londen vanaf EUR 59,-
  • Parijs vanaf EUR 35,-
Tarieven (september 2014) De prijzen kunnen fluctueren want ze zijn in een paar jaar tijd (over het algemeen genomen) gestegen. De hogesnelheidstrein brengt u vanaf bijvoorbeeld het centraal station in Amsterdam naar het centrum van bovenstaande steden.

NS International stations in Nederland

U kunt in Nederland opstappen op hogesnelheidstreinen in de volgende steden:
  • Amsterdam Centraal
  • Schiphol
  • Arnhem
  • Breda
  • Den Haag HS
  • Rotterdam Centraal
  • Utrecht Centraal

Als u met de auto naar een van deze stations rijdt, kunt u de auto eenvoudig parkeren op beschikbaar terrein tegen een tarief van enkele euro's per dag. Wilt u liever geen gebruik maken van de parkeerterreinen, reis dan met het openbaar vervoer naar het NS International-station van uw keuze, of verzoek iemand om u met de auto naar het station te brengen.

NS International snelheden

De hogesnelheidstreinen die u via de NS boekt rijden zeer snel. Een trein wordt een hogesnelheidstrein genoemd vanaf 200 km per uur. De snelheid loopt snel op naar 300 tot 400 kilometer per uur. U bent in ongeveer drie uurtjes in Parijs. Het is een klein beetje als vliegen zonder vleugels. Hypermoderne hogesnelheidstreinen in China bereiken snelheden tot zelfs 350 tot 390 km per uur. De huidige snelste treinen in Europa bereiken snelheden van ongeveer 300 a 400 kilometer per uur.

NS International hogesnelheidstreinen boeken voor Europa

NS International is het hogesnelheidstreinen bedrijf van Europa. Tickets voor reizen door heel Europa worden daarom daar geboekt. Ook tickets voor hogesnelheidsexploitanten uit West Europa, zoals ICE, Thalys International, Eurostar en TGV.

InterCity Brussel en InterCity Berlijn

NS International beheert de InterCity Brussel en InterCity Berlijn.

Hogesnelheidstrein in Nederland

Om met een hogesnelheidstrein door Nederland te reizen moet u nog even geduld hebben. Hier wordt aan gewerkt en deze mogelijkheid zal op termijn gerealiseerd worden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://www.nsinternational.nl/

Reageer op het artikel "NS International. Reizen met een snelheidstrein boeken"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 21-09-2014
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Transport
Schrijf mee!