InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Fietsen > De VanMoof, de nieuwe hippe stadsfiets

De VanMoof, de nieuwe hippe stadsfiets

De VanMoof, de nieuwe hippe stadsfiets In de stad kom je vaak het snelst op de fiets vooruit. Het wordt steeds drukker in de binnenstad en met de fiets kun je overal gemakkelijk doorheen. Nadeel is dat er na het parkeren van je fiets soms sprake is van vernielingen of diefstal. De VanMoof is een basisfiets die wellicht niet zo aantrekkelijk is om te vernielen of te stelen.

Fietsen

Nederland is een echt fietsland. We fietsen voor ons plezier of om ons te verplaatsen van huis naar school, werk of winkel. Er worden steeds meer geavanceerde modellen ontwikkeld. Meer versnellingen, electromotor voor de heuveltjes, handremmen en allerlei nieuwe snufjes vind je op de nieuwste modellen fietsen. Heerlijk om met zo'n fiets lekker toertochten te maken. Alleen voor in de stad zijn ze wat minder handig. Al die snufjes en extra's trekken dieven aan en nodigen uit tot vandalisme. Men durft een nieuwe fiets bijna niet meer te parkeren in de stad. Veel mensen rijden in de stad dan ook op oude, roestige fietsen met weinig waarde. Voor de man die liever trendy fiets wil, maar toch geen last wil hebben van vandalen of dieven is er een alternatief voor het oude, roestige barrel.

De andere fiets: de VanMoof

Er is nu een herenfiets ontwikkeld die de potentie heeft een hippe stadsfiets te worden. De VanMoof is een klassieke fiets. Hij heeft slechts één versnelling en geen handremmen, maar een terugtraprem. De fiets is roestvrij en weegt maar 13 kilo. De VanMoof is een herenfiets die ondanks de simpele uitvoering een trendy uiterlijk heeft. De VanMoof beschikt over een strakke vormgeving. Het lederen zadel zorgt voor een nog stoerdere uitstraling van de fiets. Naast het fijne uiterlijk heeft de fiets nog meer positieve kanten. Er zitten geen onderdelen op die kunnen worden afgebroken of eraf gestolen kunnen worden. De fiets heeft geen zichtbaar uitstekende delen, dus geen handels, geen bagagedrager, geen zichtbaar uitstekende verlichting. De verlichting van deze fiets is op zich al bijzonder: hij beschikt over ledlampjes die op zonne-energie werken. De zonne-energie wordt verzameld door kleine zonnepaneeltjes. De verlichting is handig weggewerkt in het frame, waardoor er geen uitstekende delen nodig zijn. Men is op dit moment nog bezig met de ontwikkeling van een kettingslot wat in de fiets wordt ingebouwd. Het grote voordeel van deze fiets is dat hij volledig vandalisme proof is en geen dure, aantrekkelijke onderdelen heeft die de fiets voor diefstal aantrekkelijk maken.

Al met al is de VanMoof een ideale stadsfiets. Of de klant dit ook vindt, moet worden afgewacht. Er zijn al zeer veel modellen en soorten fietsen op de markt. De vraag is of deze nieuwkomer voet aan de grond gaat krijgen. De leverancier van de VanMoof mikt op een groot publiek door de verkoop van deze fiets in verschillende grote wereldsteden tegelijk te starten.

Waar is de VanMoof te koop en wat kost hij?

De VanMoof is sinds kort verkrijgbaar. De eerste steden waar de fietsen te koop zijn, zijn Amsterdam, Berlijn, Londen, New York, Milaan,Taipei en Tokio. De VanMoof kost iets minder dan 400,--. Door middel van het hanteren van een lage prijs, zal men sneller geneigd zijn over gaan tot aanschaf van de fiets, een fiets die drie maal zoveel kost is heeft een te hoge waarde om in de stad te parkeren. Vanzelfsprekend zal deze fiets ook opduiken in de diverse internetwinkels, zodat deze door mensen in het gehele land besteld kan worden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De VanMoof, de nieuwe hippe stadsfiets"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 22-05-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Fietsen
Schrijf mee!