InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Diversen > Rollz Rollator: eindelijk design voor de senior!

Rollz Rollator: eindelijk design voor de senior!

Rollz Rollator: eindelijk design voor de senior! Senioren van de 21e eeuw zijn ondernemend, staan in hun kracht en blijven het maximale uit het leven halen. Exit het stereotiep uit de media van de sullige parkbankslaper, de 'zilveren golf' eist haar plaats op. De nieuwste mediahype is de senior geportretteerd als zelfbewust en ondernemend. Ook als mobiliteit wat minder wordt. Je moet het maar durven, het meest stereotiepe beeld aanpakken. Maar nu is er de Rollz Rollator: een designmodel in 'light', luxe uitvoering en modetinten. Senioren. Lange tijd in de media neergezet als omaatjes die snoepjes geven aan kleinkinderen, of wat sullige wezens die niet echt meekomen in het hedendaagse leven. Van de serie 'Benidorm Bastards' moet je maar net fan zijn, maar de onderliggende boodschap is duidelijk: de senior staat in het leven, in plaats van ernaar te kijken vanaf een parkbankje. Daar speelt nog meer mee: de zogenaamde 'zilveren golf'. De macht van het aantal voorspelt, dat mét het toenemend aantal senioren, ook zelfbewustzijn en slagvaardigheid zullen toenemen. En de collectieve koopkracht. Naarmate de senior een - economische - factor van belang wordt, groeit het respect. Vaak wel een beetje gedreven door commercieel belang, maar het werkt. Automerken zetten in op identificatie met slagvaardige, uiterst modern denkende senioren, en er zullen ongetwijfeld nog velen volgen. Nog een hele stap verder is het vernieuwen van een van de meest traditionele beelden rondom senior en mobiliteit: de rollator. Het werd hoog tijd, en nu is er.. de designrollator. In navolging van de actuele uitdrukking 'forty is the new thirty' geldt nu ook: tachtig is het nieuwe zeventig, en zeventig is het nieuwe zestig.

Rollz Rollator

De Rollz Motion is bedacht door Rollz international. De rollator is natuurlijk ontworpen op ergonomie, maar vooral ook op stijl. Dankzij een lichtgewicht design-frame is het met de rollator stijlvol, rechtop en comfortabel lopen. De Rollz Motion is in een mobiele zitplaats te transformeren via een simpele handeling, om een rustplek te bieden voor onderweg. Net zoals elektrische fietsen de reikwijdte van senioren op de fiets vergroten, wil de Rollz dat doen voor de lopende senior.

Ondernemend en reislustig

Arjan Muis is directeur bij Rollz International. Hij kwalificeert de “senioren van de 21e eeuw' als ondernemend en reislustig, en op zoek naar de ontdekking. Die wensen zijn te vergemakkelijken via moderne mobiliteitsmiddelen. Muis: “Bij de ontwikkeling van de Rollz Motion ging het ons om twee dingen. Ten eerste wilden we een kwalitatief hoogwaardige en innovatieve rollator maken waarmee we senioren werkelijk in staat stellen om moeiteloos erop uit te kunnen blijven gaan. Maar in de tweede plaats hechtten we ook veel waarde aan het stijlvolle design van de rollator, je moet je als gebruiker prettig voelen als je buiten loopt.”

Ice blue, cool grey.. en ook nog iets te 'customizen'

De Rollz Motion is in kwalitatief hoogwaardige, duurzame materialen uitgevoerd, wat aansluit bij marktonderzoek dat toont dat de senior bovengemiddeld hecht aan kwaliteit en gebruiksduur. Er zijn vier kleuren verkrijgbaar; oranje, ice blue, zand en cool grey. Maar er valt ook nog iets te 'customizen', ofwel: via de website van Rollz, is de Rollz Motion online naar wens van toeters en bellen te voorzien. In lijn met de trend 'coffee to go' die het al zo goed doet in de auto, is er voor de Rollz Motion een Rollz bekerhouder. Wanneer de gebruiker 'multifunctioneel' mobiel wil zijn, kan dat: naast de optionele mogelijkheid om de Rollz om te toveren in een rolstoel, of laten we het wat moderner uitdrukken: rolmobiel, is een Rollz stokhouder verkrijgbaar.

Rechtop en 'light'

Dankzij trommelremmen kan de gebruiker van de Rollz Motion veilig en gedoseerd remmen. De vering wordt geoptimaliseerd door schuimgevulde achterbanden. Soepel wendbare voorwielen maken manoeuvreren eenvoudig. Het design van de zitting is ingesteld op optimaal zitgemak, en de handgrepen zijn verstelbaar. Naast 'light' bediening, is een ander kenmerk: loopgemak. Het ontwerp vergemakkelijkt rechtop en stabiel lopen.

In een klik ben je 'rolmobiel'

De Rollz rolstoelfunctie kan voor vertrek op de rollator worden geklikt. Wanneer de gebruiker dan onderweg wil uitrusten, kan de rolstoelfunctie in een vloeiende beweging geactiveerd worden. De handgrepen staan in rollatorstand naar binnen, maar zijn omkeerbaar en in hoogte af te stellen voor gebruik in de rolmobielfunctie. De voetensteunen zijn eenvoudig op zijn plaats te klikken.

Over Rollz international

Roll International is een jong Nederlands bedrijf. Een toegewijde team van experts in ergonomie en design creëert en ontwikkelt innovatieve mobiliteitsproducten. De missie is om de nieuwe generatie senioren in staat te stellen voluit en in stijl te blijven leven dankzij moderne hulpmiddelen. Meer weten? Www.rollz.com.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Rollz persbericht
  • Persbericht Rollz International
  • Beeld: Rollz rollator oranje

Reageer op het artikel "Rollz Rollator: eindelijk design voor de senior!"

Infoteur: Mariawrites
Laatste update: 29-09-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!