InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Diversen > Autosalon Brussel 2019: tickets en openingsuren

Autosalon Brussel 2019: tickets en openingsuren

Autosalon Brussel 2019: tickets en openingsuren De grootste autobeurs van België is het Autosalon van Brussel, oftewel de European Motor Show Brussels. De autobeurs behoort zelfs tot de meest prestigieuze beurzen van Europa in haar soort. Zowat alle bekende automerken zijn aanwezig om het publiek de nieuwste trends en automodellen van het komende jaar te tonen. Het Autosalon van Brussel vindt in 2019 plaats van 19 tot en met 27 januari.

Autosalon Brussel

Het Autosalon van Brussel, ook wel European Motor Show Brussels genaamd, is de grootste autobeurs van België met elk jaar honderdduizenden bezoekers. Het Autosalon staat in het teken van auto’s en motoren. Ieder jaar weer zijn er tientallen Belgische premières en zelfs diverse wereld- en Europese premières van nieuwe auto- en motormodellen. Ook vind je er ieder jaar weer de nieuwste trends op het gebied van auto’s en motoren. Het Autosalon van Brussel heeft een expositieoppervlakte van maar liefst 100.000 vierkante meter. Zowat alle grote auto- en motormerken geven acte de présence tijdens het evenement. Het Autosalon van Brussel is de plek voor fans van gemotoriseerde voertuigen met 2, 3 of 4 wielen. De volgende editie van Autosalon Brussel vindt plaats van zaterdag 19 tot en met zondag 27 januari 2019.

Tickets en kaartverkoop

Een toegangsticket kost € 15 per persoon. Kinderen jonger dan 6 jaar mogen gratis naar binnen. Kinderen tussen de 6 en 12 jaar kunnen naar binnen tegen een gereduceerd tarief, te weten € 9. Kaarten kunnen worden gekocht via de website van Autosalon Brussel en aan de deur tijdens het evenement.

Korting

Er zijn mogelijkheden om met korting Autosalon Brussel te bezoeken. Zo kan je een groepskaart voor 15 personen aanschaffen à € 180. Per persoon bespaar je hiermee dus € 3 op de toegangskosten. Elk jaar zijn er ook weer verschillende acties waarmee je gratis het Autosalon van Brussel kunt bezoeken. Zo geven bijvoorbeeld de tijdschriften Autogids en Autowereld regelmatig gratis kaarten weg. Verder kan je gratis kaarten winnen via tal van acties op Facebook, Twitter, enzovoorts.

Bereikbaarheid

Het Autosalon vindt plaats in de Brussels Expo. Het adres van deze evenementenhal is Belgiëplein 1, 1020 Brussel.

Locatie Autosalon Brussel

Auto, motor en parkeren

De stad Brussel is uiteraard goed bereikbaar via diverse snelwegen. Bij Brussels Expo, dat aan de noordzijde van Brussel is gelegen, zijn 12.000 parkeerplaatsen. Een parkeerticket kost tussen de € 5 en € 6,-. Motorrijders mogen gratis parkeren op Parking A (Keizerin Charlottelaan). Vanuit deze parking ben je direct bij de hallen die in het teken staan van motoren.

Openbaar vervoer

Reizigers met de trein kunnen gebruik maken van het treinstation Brussel-Zuid (onder andere de Thalys, Eurostar en uiteraard de Belgische Spoorwegen stoppen hier). Vanaf het treinstation brengt metrolijn 6 je binnen 15 minuten naar metrostation Heizel. Vanaf metrostation Heizel is het slechts 200 meter lopen naar Brussels Expo. Ook de tram en bus hebben haltes nabij Brussels Expo. Reizigers met de trein kunnen gebruik maken van een speciaal combiticket. Met een zogenoemd B-dagtrip ticket reis je vanaf Belgische treinstations naar het Autosalon en het geeft recht op entree voor het Autosalon.

Openingsuren

De openingsuren van het Autosalon van Brussel 2019 zijn als volgt:
  • Zaterdag 19 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Zondag 20 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Maandag 21 januari: 10.30 – 22.00 uur
  • Dinsdag 22 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Woensdag 23 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Donderdag 24 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Vrijdag 25 januari: 10.30 – 22.00 uur
  • Zaterdag 26 januari: 10.30 – 19.00 uur
  • Zondag 27 januari: 10.30 – 19.00 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De historie van LamborghiniDe historie van LamborghiniLamborghini is een merk dat tot de verbeelding spreekt, maar ooit maakte het merk tractoren. De vurige wens om Ferrari t…
Citroën 2CV, maar meer de lelijke eendCitroën 2CV, maar meer de lelijke eendDe lelijke eend is een auto van Citroën. Deze auto is vandaag de dag nog steeds een bekend gezicht op de weg. Tussen 194…
Shoppen op de Meir in AntwerpenShoppen op de Meir in AntwerpenDe Meir is een grote en zeer drukbezochte winkelstraat in Antwerpen. Het is 1 van de belangrijkste winkelstraten van Bel…
Bronnen en referenties
  • Autosalon.be

Reageer op het artikel "Autosalon Brussel 2019: tickets en openingsuren"

Reacties

Van Campfort Patrick, 12-01-2016 16:34 #2
Wij zouden graag met de trein naar autosalon komen, waar moeten we uitstapen?moeten we nog een bus nemen?indien mogelijk een reis beschrijving we vertreken van antw centraal
met vr gr pvc

Heylen Annie, 09-01-2016 11:52 #1
Hallo,

Ik heb gehoord dat er één dag is dat vrouwen gratis binnen mogen op het autosalon.
Klopt dat of is dat fantasie van de mensen?
Zo ja, welke dag is dat dan?
Vriendelijke groetjes Reactie infoteur, 11-01-2016
Dat is mij onbekend en ik vind er ook niks van terug. Wellicht kunt u contact opnemen met de organisatie en aldaar uw vraag stellen.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 29-10-2018
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Diversen
Special: Grote evenementen
Reacties: 2
Schrijf mee!