InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Ford B-Max voor 2012. B-Max vervangt de Fusion!

Ford B-Max voor 2012. B-Max vervangt de Fusion!

Ford B-Max komt in 2012 op de markt ter vervanging van de oude Ford Fusion, beide wagens gaan door als monovolume van de kleinere Ford Fiesta. De oude Fusion krijgt in 2012 meteen ook een nieuwe naam mee die doet denken aan de andere grote gezinswagens van Ford zoals de C-Max en de S-Max. Behalve het feit dat B-Max een volledig nieuwe naam is krijgt deze kleine monovolume ook een aantal opties die op z'n minst opmerkelijk zijn.

Ford B-Max

Nieuwe Ford B-Max met introductie in 2012

Dat de oude Ford Fusion dringend aan vervanging toe was is algemeen geweten. De Fusion was altijd al het lelijke eendje in het Ford-Gamma en gaat wanneer hij vervangen wordt in 2012 al tien jaar mee zonder enige facelift. De Fusion werd altijd gezien als het monovolume van de Fiesta en bij het verdwijnen van de Fusion krijgt de Fiesta dan ook een nieuw broertje die meer van zijn specificaties zal overnemen. De nieuwe Ford B-Max staat tijdens de eerste helft van 2012 bij de Ford-dealers in de toonzaal.

Prijs van de Ford B-Max

Daar waar de oude Fusion al verkrijgbaar was vanaf een kleine 16.000 EUR zal de prijs van de nieuwe Ford B-Max wellicht wat hoger liggen. Zijn vernuftige technologieën aan boord zullen de prijs ongetwijfeld de hoogte in jagen. Verwacht wordt dat de prijs van de Ford B-Max begint vanaf 17.000 EUR. Een dikke 1.000 EUR meer dan zijn voorganger dus.

Afmetingen van de Ford B-Max

Aangezien de B-Max een echte monovolume wordt en geen twijfelgeval zoals de Fusion wordt hij ook wat groter in formaat. De nieuwe B-Max zal 11 centimeter hoger worden dan de huidige Fiesta. Zijn lengte bedraagt enkele centimeters meer dan 4 meter, of 11 centimeter dan de 5-deurs Fiesta. De wagen wordt dus niet zo ontzettend veel groter dan de Fiesta, maar door zijn goede indeling kunnen bijvoorbeeld wel voorwerpen van meer dan 2 meter vervoerd worden. Probeer dat maar eens met een Fiesta!

Ford B-Max en zijn design

Behalve het nieuwe design van de B-Max zijn de grootste veranderingen toch wel de schuifdeuren achteraan en het ontbreken van een B-stijl tussen de voor- en achterdeur. Ford wil hiermee het ruimtegevoel vergroten en dat lukt hen erg aardig, met zowel de voor- als de achterdeur geopend creëert men een opening tot de wagen van meer dan 1,5 meter. Het interieur op zijn beurt doet in de eerste plaats aan de Ford Fiesta denken maar vooral aan de nieuwe C-Max, daar zal niemand treurig om zijn. Behalve de veelvuldige chroomafwerking en de gekende Y-velgen zal er ook een optie zijn voor een kleurenscherm met GPS in de middenconsole.

Nieuwe Ford B-Max motoren

Niet enkel het model krijgt een metamorfose, ook de motor van de Ford B-Max is helemaal nieuw. Behalve de Fiesta-motoren zal de B-Max ook een nieuw ontwikkelde motor krijgen. Het gaat hier om een EcoBoost benzinemotor motor met start/stop-functie. Deze 1.0 liter-motor met een kleine 100 pk garandeert een uiterst lager CO² emissie en een erg laag verbruik. Een wagen die ongetwijfeld op de lijst komt van BPM-vrije wagens.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ford Fiesta Champions editionFord Fiesta Champions editionFord heeft inmiddels al een aantal modellen op de weg rijden en één van die modellen is de Ford Fiesta. De Ford Fiesta 2…
Ford Mustang: een van de bekendste modellen van FordFord Mustang: een van de bekendste modellen van FordEen van de bekendste modellen van Ford is de Ford Mustang. De eerste Ford Mustang werd gebouwd in 1964.
Ford Galaxy (7 zitplaatsen)Ford Galaxy (7 zitplaatsen)Al vanaf 1996 biedt het automerk Ford een ruime, full-size MPV aan: de Ford Galaxy. De Galaxy is het grootste model ‘mon…
Ford S-Max (7 zitplaatsen)Ford S-Max (7 zitplaatsen)In 2006 introduceert Ford een nieuw model in haar assortiment. Een monovolume, een MPV, maar net even anders dan de gang…
Top 10 meest verkochte en zuinigste auto'sTop 10 meest verkochte en zuinigste auto'sWe kunnen tegenwoordig niet meer zonder onze auto. De autohandel blijft daardoor een lucratieve handel. Maar wat zijn no…
Bronnen en referenties
  • Ford.nl

Reageer op het artikel "Ford B-Max voor 2012. B-Max vervangt de Fusion!"

Reactie

Jc Dergent, 05-12-2012 16:02 #1
Wanneer komt de automaat uit? Reactie infoteur, 06-12-2012
Die zou rond deze tijd beschikbaar moeten zijn, als Ford de planning volgt :).

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 02-09-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Reacties: 1
Schrijf mee!