InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > De Kia Picanto - Een auto met karakter

De Kia Picanto - Een auto met karakter

De Kia Picanto - Een auto met karakter De kia Picanto is een compacte auto, verfijnd, zuinig en comfortabel. Ondanks zijn compacte uiterlijk heeft deze auto meer beenruimte, door de lange wielbasis. De Picanto heeft dankzij milieuvriendelijke motortechnologie een CO2 uitstoot van maar 95 g/km en is daarmee één van de schoonste auto's in zijn klasse.

De Kia Picanto

Met de Kia Picanto biedt Kia een compacte, comfortabele, zuinige auto met een opvallend design aan. Rijplezier en zuinigheid zijn in deze auto verenigd. De Picanto heeft een CO2 uitstoot van maar 95 g/km en is daarmee één van de schoonste auto's in zijn klasse. De auto is 3,595 mm lang, 1,595 mm breed, 1,480 mm hoog en de wielbasis is 2,385 mm. Er is gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen en geavanceerde technologie. De Picanto is verkrijgbaar in de kleuren: Bright Silver, Lemon grass, Alice Blue, Signal Red, Galaxy Black, Titanium Silver, Cafe Mocha, Clear White en Milky Beige.

Exterieur design

De Kia Picanto wordt gekenmerkt door zijn opvallende Tiger Nose grille met LED-dagrijverlichting en een sportieve voorbumper. De auto heeft een karakteristieke lijn over de gehele zijkant, geaccentueerde LED-achterlampen en brede schouderlijnen wat hem een stoere, zelfverzekerde look geeft.

Het interieur

Het interieur van de auto is stijlvol en ergonomisch ontworpen. Er is gebruik gemaakt van mooie, hoogwaardige materialen en stijlvol afgewerkte bekleding. Er is ook aan de kleine details gedacht. Het interieur van de Picanto is afgestemd op de kleuren van het exterieur. Het instrumentenpaneel is sportief, goed afleesbaar en voorzien van uitgebreide audiotechnologie. Dankzij de smart key heeft de auto een sleutelloze instap. Door de lange wielbasis is er meer beenruimte.

Smart key

De smart key herkent uw auto wanneer hij wordt benadert. U kunt op de knop op de handgreep drukken om de auto te openen. De auto start bij een druk op de start/stop knop op het dashboard. Sleutels zijn niet meer nodig maar u dient de smart key wel bij u te dragen in zak of tas.

Motor

De Picanto kan geleverd worden met een:
  • 1.0 liter benzinemotor met 69 pk.
  • 1.2 liter benzinemotor met 85 pk.

Het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot zijn laag waardoor de auto is voorzien van een groen A-label en 14 procent bijtelling voor de zakelijke gebruiker. De Kia Picanto is BPM en wegenbelastingvrij. Alle handgeschakelde motoren zijn optioneel uit te rusten met EcoDynamics. Dit pakket helpt bij de besparing van brandstof en reduceert de CO2 uitstoot. De banden hebben een lage rolweerstand en de auto beschikt over het start/stop systeem.

Het start/stop systeem

Het start/stopsysteem neemt de leiding over wanneer u stopt voor een verkeerslicht. De motor schakelt automatisch uit wanneer de versnelling in neutraal staat en u uw voet van het koppelingspedaal neemt. De motor wordt weer gestart op het moment dat u gaat rijden. Daardoor bespaart het brandstof en verlaagt het de uitstoot van CO2.

Milieu

Het milieu onderzoekscentrum van Kia houdt zich doorlopend bezig met het ontwikkelen van schone hybride voertuigen en brandstofcelvoertuigen. Tijdens het productieproces houdt Kia zich voortdurend aan de strengste richtlijnen op het gebied van milieubescherming en recycling. De auto wordt op een milieuvriendelijke manier verwerkt door het toepassen van strenge recyclingsprocessen waardoor schadelijk afval tot een minimum wordt beperkt.

Veiligheidsopties

De Kia Picanto is verkrijgbaar met actieve veiligheidsopties zoals:
  • Het Vehicle Stability Management (VSM) werkt samen met de stuurbekrachtiging. Hierdoor blijft de auto stabiel bij het gelijktijdig remmen en sturen in de bocht.
  • Het Elektronic Stability Control (ESC) meet met sensoren de wielsnelheid en stuurhoek bij het remmen. De remkracht wordt op elk afzonderlijk wiel geregeld. De controle over het stuur en de wegligging wordt beter.
  • Het Emergency Stop Signal (ESS) activeert de remlichten en laat ze drie keer knipperen, ter waarschuwing voor andere weggebruikers, op het moment dat u moet remmen in een noodsituatie.
  • Het Hill Start Assist Control (HAC) zorgt ervoor dat u niet achteruit rolt op steile heuvels.

De auto is voorzien van:
  • Actieve hoofdsteunen (voorstoelen) - Deze bewegen naar voren en naar boven bij een botsing achterop en beschermt zo het hoofd en de nek.
  • Een verstevigde carrosserieconstructie en geraamte voor optimale stijfheid en stuurstabiliteit. Bij een botsing bieden de energieabsorberende structuren bescherming.
  • Airbags voorin voor de bestuurder en bijrijder, zijairbags en gordijnairbags. Een optie is de knieairbag.

Uitrustingsopties:
  • automatische klimaatregeling
  • elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
  • kantelbaar stuurwiel met stuurbekrachtiging
  • derde remlicht (LED)
  • elektrisch bedienbare ramen met veiligheidsfunctie (bestuurderskant)
  • isofix bevestigingspunt voor een kinderzitje
  • elektrische, inklapbare zijspiegels
  • knipperlichten opzij in de buitenspiegels
Gerelateerde artikelen
Goedkope zuinige auto'sGoedkope zuinige auto'sEen gloednieuwe, zuinige auto hoeft niet altijd onbetaalbaar te zijn. Belastingvrije, zuinige auto’s zijn al op de markt…
Groene auto – de opmars van milieuvriendelijk rijdenGroene auto – de opmars van milieuvriendelijk rijdenDe groene auto is in opmars. Het milieu wordt steeds belangrijker gevonden door diverse instanties en overheden en er wo…
Wanneer wordt een auto zuinig genoemd?Wanneer wordt een auto zuinig genoemd?Het verbruik is door de hoge brandstofprijzen en hogere belastingdruk, de laatste jaren steeds belangrijker geworden. De…
Fiscale bijtelling auto van de zaakFiscale bijtelling auto van de zaakAls u in een auto van uw werkgever rijdt, geldt de zogenaamde "fiscale bijtelling" van de auto van de zaak. Op deze mani…
Toyota Prius, de Zuinige hybride auto van ToyotaKracht en precisie, visie en innovatie, verantwoordelijkheid en prestatie. Dit flitsende, in 2006 gelanceerde model van…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De Kia Picanto - Een auto met karakter"

Infoteur: Liza
Laatste update: 26-04-2016
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!