InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Goedkoop tanken; Benzine tanken met voordeel

Goedkoop tanken; Benzine tanken met voordeel

Goedkoop tanken; Benzine tanken met voordeel Als er eenmaal een auto voor de deur staat is het toch wel erg gemakkelijk om deze voor elk uitstapje te gebruiken. Maar dan kan het benzineverbruik ongemerkt behoorlijk oplopen. En benzine is duur. Bovendien wordt bij korte ritjes relatief veel brandstof verbruikt. Het loont daarom eigenlijk wel om je op de brandstofprijs te oriënteren. Er is een groot verschil in brandstofprijzen langs de snelweg en elders in het land. Bovendien is benzine tanken met voordeel via veel bedrijven mogelijk.

Goedkoop tanken in Nederland en België

Alles kost geld en autorijden dus ook. Gelukkig zijn er steeds meer mogelijkheden om de kosten van het brandstofverbruik terug te dringen. Er zijn in Nederland diverse aanbieders van tankpassen, waarmee soms met aanzienlijke korting brandstof getankt kan worden. De kortingen zijn verschillend per aanbieder en per type brandstof. Via de site goedkooptanken.nu kunnen de brandstofprijzen van tankstations in Nederland én België vergeleken worden. U kunt uw postcode en de gewenste brandstof opgeven en er volgt een overzicht van de brandstofprijzen bij u in de buurt.

Automobilist als prijsspotter

De site goedkooptanken.nu verzamelt de actuele brandstofprijzen niet zelf, maar roept de hulp in van de prijsbewuste automobilist. Aan de automobilist wordt gevraagd om de actuele brandstofprijzen te spotten en in te voeren.
Dit systeem geeft gelijk ook de zwakte aan van de vergelijking: alleen de geregistreerde tankstations worden weergegeven. Woont u dicht bij een goedkoop tankstation, maar zijn daar geen gegevens van geregistreerd, dan komt u daar via deze site dus ook niet terecht!

Goedkoop benzine tanken in Duitsland

Duitsland is van oudsher voor ons bekend als land waar we goedkoop kunnen tanken. Veel landgenoten gaan al jaren net over de grens tanken, want de brandstofprijs is daar dus al lager dan in Nederland.
Maar ook in Duitsland zijn de prijzen niet overal gelijk. Dus wilt u nóg goedkoper tanken, dan loont het om ook de brandstofprijzen van de verschillende tankstations in Duitsland te vergelijken. Vergelijkbaar met de Nederlandse site www.goedkooptanken.nu kent Duitsland de website www.clever-tanken.de.

Tanken met korting via de ANWB

De ANWB biedt haar leden een kortingsregeling aan bij het tanken. Hiervoor werkt de ANWB samen met 600 tankstations verspreid over heel Nederland. Via de lidmaatschapskaart van de ANWB kan een korting van 5 cent per getankte liter brandstof worden gekregen. Deze korting geldt ten opzichte van de gemiddelde landelijke adviesprijs.
Na 1000 liter getankte brandstof ontvangt u bovendien 20% extra korting. Dit komt dan neer op een korting van 6 i.p.v. 5 eurocent per liter. De korting kan zo oplopen tot €2,50 korting per tankbeurt.
De procedure werkt volgens de ANWB-slogan "Show your Card!". Inschrijven of aanmelden vooraf is niet nodig. U laat bij het afrekenen gewoon uw ANWB lidmaatschapskaart zien en uw kortingstegoed wordt zo automatisch opgebouwd. Dit tegoed kan vervolgens via de site van de ANWB uitbetaald worden.
Ook een duidelijk overzicht van alle 600 deelnemende tankstations in Nederland is op de website terug te vinden. Dit grote aantal zorgt er voor dat er altijd wel een deelnemend tankstation bij u in de buurt is te vinden. Bovendien bent u niet aan één bepaald tankstation gebonden. Waar u ook bent in Nederland, u kunt overal profiteren van deze speciale ANWB-korting.

Voordeel bij tanken met korting via PMA

PMA voordelen is een van de grootste aanbieders van collectieve verzekeringen én kortingsproducten. Er is dus ook een speciale pas om voordelig te tanken. Het aantal aangesloten tankstations is nog groter dan bij de ANWB: u kunt bij maar liefst 900 tankstations voordelig tanken met de PMA-tankpas.
De kortingen kunnen oplopen tot 9 eurocent per getankte liter brandstof. Er zijn inmiddels al meer dan 75.000 tankpassen verstrekt.

Goedkoop tanken via UnitedConsumers

Ook United Consumers werkt met een speciale tankpas, die online aangevraagd kan worden. Bij meer dan 600 tankstations in Nederland kan met deze pas brandstof getankt worden voor 6 eurocent minder dan de gemiddelde landelijke adviesprijs. Overigens heeft United Consumers, net als PMA-voordelen, een uitgebreid pakket aan voordelen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan voordeel op de energierekening of de verzekeringspremie.

Goedkoop tanken bij onbemande tankstations

Zonder extra tankpas, maar gewoon met je eigen bankpas, is het ook mogelijk om goedkoop te tanken. De steeds vaker opduikende onbemande tankstations bieden brandstof aan tot soms wel 9 eurocent onder de gemiddelde landelijke adviesprijs. Op www.onbemandetankstations.nl kan je, door je eigen adres op te geven, zoeken of er bij jou in de buurt een onbemand tankstation te vinden is.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop tanken: laagste prijs benzine, diesel en lpgGoedkoop tanken: laagste prijs benzine, diesel en lpgAutorijden is een dure aangelegenheid met steeds stijgende brandstofprijzen. Er zijn mogelijkheden om goedkoper te tanke…
Goedkoop tanken online en appsGoedkoop tanken online en appsZorg dat je altijd relatief goedkoop kunt tanken in 2019. Direct korting, ook als je op vakantie bent. Vergelijk daarom…
Brandstofkortingen: vaak misleidendBrandstofkortingen: vaak misleidendKorting op benzine Iedereen kent vast de borden wel bij benzinestations waarop staat dat er maar liefst 6 cent of zelfs…
LPG tanken in België, Frankrijk en SpanjeLPG tanken in België, Frankrijk en SpanjeBrandstof is duur in Nederland, daarom zijn er veel auto’s in Nederland die rijden op LPG. Maar hoe zit het op vakantie?…
Benzineprijs door accijns hoogBenzineprijs door accijns hoogBrandstof is duur aan de pomp in 2018 en 2019, het valt bijna altijd tegen. Hoe duur is dat eigenlijk? De benzineprijs,…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop tanken; Benzine tanken met voordeel"

Infoteur: Martina
Laatste update: 16-11-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!