InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Goedkope airport transfer vanaf New York JFK

Goedkope airport transfer vanaf New York JFK

Goedkope airport transfer vanaf New York JFK Op zoek naar een goedkope airport transfer van New York JFK naar een ander deel van New York. Of je nu naar Manhattan, Queens of de Upper East Side moet, onderweg bent naar een hotel, conferentie of woonadres, er zijn diverse transfers mogelijk per taxi, gedeelde taxi of bus. Reviews zijn vaak overwegend negatief. Hoe kies je de juiste airport transfer in New York? Vanaf JFK vertrekken dagelijks honderden busje (minivans), taxi's en tourbussen vol met met gearriveerde reiziger. Ook voor vervoer naar het vliegveld rijden ze af en aan. Wanneer je op internet zoekt naar een goedkope airport transfer voor New York zie je echter vaak door de bomen het bos niet meer, vandaar een overzicht van de vier meest gebruikte transfer services.

Super Shuttle

Super Shuttle is waarschijnlijk wel de meest in online reviews bekritiseerde aanbieder van Airport transfers door heel New York. In ruil daarvoor scharen ze zich wel bij de goedkoopste aanbieders met tarieven van net iets onder de $30 dollar. Wanneer je een reservering maakt bij Super Shuttle voor een gedeeld busje dan wordt deze vaak tot de nok toe gevuld. In totaal kunnen er circa elf passagiers in, waarbij iedereen een koffer een een handtas (carry-on) mee mag nemen.

De meest gehoorde klacht over Super Shuttle is dat mensen vaak lang moeten wachten. Er wordt weliswaar een tijd afgesproken en deze wordt per e-mail bevestigd, maar met een ruime overschreiding hiervan moet altijd rekening gehouden worden. Over het algemeen zijn de ervaringen van mensen die naar het vliegveld reizen beter dan van de mensen die vanaf het vliegveld reizen. Verlies dus niet direct de moet wanneer je op je eerste reis een nare ervaring hebt met Super Shuttle, de terugreis is meestal beter.

Hou ook rekening met de ligging van je eindbestemmingen. JFK ligt ten zuidoosten van Manhattan. Reis naar bijvoorbeeld de Upper West Side dan kun je erop rekenen dat je een van de laatsten bent die wordt afgezet. Zo kun je zomaar een trip van drie uur voor de boeg hebben. Reservering worden online gemaakt en betaald per credit card. Een refund bij een negatieve ervaring wordt niet snel gegeven.

Ben je met een kleine groep of het je wat meer te besteden dan kun je ook kiezen voor iets anders dan een gedeeld busje. Je kunt bijvoorbeeld ook vervoerd worden in een Sedan waarin ruimte is voor drie personen, een busje helemaal voor jezelf, of zelfs een SUV. De prijzen hiervan zijn uiteraard wel beduidend hoger.

Een voordeel is dat je als deelnemer aan een loyaliteitsprogramma of frequent flyer programma van een aantal luchtvaartmaatschappijen punten kun verdienen door gebruik te maken van Super Shuttle. Je kunt je nummer invoeren bij de reservering.

GO AirLink NYC

De service van GO Airlink NYC is vergelijkbaar met die van Super Shuttle, maar ze zijn nog een stukje goedkoper. Ook hier worden passagiers vervoerd in minivans die vaak compleet worden volgeladen met passagiers. Het goedkope tarief voor een busje is vaak niet meer dan $20 dollar.

Ook hier vormen de wachttijden de grootste ergernis bij klanten. Daarnaast zijn er vaak klachten over de onbeleefdheid en het rijgedrag van de chauffeur. Weet echter dat je hierover niet alleen bij de maatschappij maar ook bij de gemeente New York kunt klagen. Zo help je voorkomen dat passagiers na jouw te maken krijgen met een vergelijkbare situatie.

Online zijn ook reviews te lezen van mensen die zeggen dat ze plaats moesten nemen op een stoel zonder gordel of hoofdsteun. Weet dat je dergelijke praktijken niet hoeft te accepteren. Wanneer je tegen de chauffeur volhoudt dat je een veilige zitplaats eist, zal hij in de meeste gevallen uiteindelijk toegeven omdat dit wettelijk verplicht is.

Het is tevens mogelijk te kiezen voor een andere vorm van transport zoals in een Sedan, SUV of kleiner busje. Uiteraard zijn de prijzen hiervan een stuk hoger dan bij de minivans.

New York Airport Service NYAS

De service van New York Airport Service is iets anders dan die van de hierboven beschreven bedrijven. Zij concentreren zich voornamelijk op het vervoer van passagiers per tourbus van JFK naar de bestemmingen Penn Station en Grand Central. Vanaf deze centraal gelegen locaties kun je gemakkelijk verder reizen per metro. De metrostations van Penn Station en Grand Central zijn rolstoeltoegankelijk en makkelijk te doorlopen met een grote koffer.

Reis je van JFK naar Grand Central of Penn Station dan betaal je hier in 2010 een standaard prijs van $15 dollar voor een enkeltje voor. Naast een betaling per credit card online is het ook mogelijk om contant te betalen aan de balie op het vliegveld.

Toch liever een taxi?

Hoe duur is een taxi in New York? Het antwoord is 'vrij duur'. Naast de ritprijs betaal je ook de tol en een fooi van circa 15% wordt op prijs gesteld. Inclusief fooi en tol moet je voor een taxi van JFK naar Manhaatan al gauw $65 dollar betalen, en in de spits kan dit snel oplopen. Hierbij heb je echter wel de garantie dat je kunt vertrekken wanneer je wilt zonder reservering en je hoeft niet te wachten op andere mensen die worden afgezet.
Gerelateerde artikelen
Een stedentrip naar New YorkEen stedentrip naar New YorkNew York is een van de populairste steden ter wereld. Het is een stad waar veel te beleven is. Waar moet je eigenlijk al…
New York: wijken en boroughs van de stadNew York: wijken en boroughs van de stadNew York City is de grootste stad van de Verenigde Staten, met Manhattan als meest bekende stadsdeel. De overige vier wi…
Vervoer in New York City: van en naar het vliegveldVervoer in New York City: van en naar het vliegveldNew York is een knooppunt voor veel vliegmaatschappijen. Intercontinentale vluchten komen meestal aan op JFK of Newark,…
New York, New York en New York!New York, New York en New York!Het sentiment wat verscholen ligt in de woorden "I love New York" is iets wat je gewaar wordt op het moment dat je uit h…
New York City een paradijs voor bezoekersNew York City een paradijs voor bezoekersNew York City, ook wel genoemd de stad die nooit slaapt, en bekend als the Big Apple, herbergt een populatie van ongevee…

Reageer op het artikel "Goedkope airport transfer vanaf New York JFK"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 10-09-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!