InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Concept Cars - Chrysler Nassau

Concept Cars - Chrysler Nassau

Concept Cars - Chrysler Nassau Op de Detroit Auto Show van 2007 kwam Chrysler op de proppen met de Nassau, een wagen die door zijn gedrongen uiterlijk compacter oogt dan dat hij is: zijn afmetingen zijn namelijk vergelijkbaar met een 300C van modeljaar 2010. De Chrysler Nassau grijpt terug op een traditionele carrosserievorm, de "shooting brake" waarvan de basis in Engeland werd gelegd. De auto biedt plaats aan vier inzittenden en is voorzien van een beresterke V8.

Vierzitter

De koets met zijn opvallende shooting brake vorm die het midden houdt tussen een hatchback en een coupé, biedt plaats aan vier inzittenden die allen beschikken over een eigen stoel. De wielen zijn bewust zo ver mogelijk op de hoeken geplaatst om zo veel mogelijk binnenruimte te creëren én om de auto een lage, gestrekte look te bezorgen. Daarbij helpt ook het ontbreken van een B-stijl waardoor de auto visueel vloeiender overkomt; het glasoppervlak wordt immers niet onderbroeken.

State-of-the-art interieur.

De Chrysler Nassau zit bomvol met technologie zoals een LCD scherm met drie lagen, waarop gelijktijdig diverse informatie kan worden geprojecteerd. Bij deze techniek wordt gewerkt met lagen die afhankelijk van de hoek (bestuurder of passagier) wel of niet zichtbaar zijn. Op deze manier kan een passagier probleemloos een DVD bekijken en kan de bestuurder tegelijkertijd beschikken over informatie van de boordcomputer. In het dak van de Chrysler Nassau zijn twee enorme glazen panoramadaken gemonteerd die samen met de lichte kleurstelling van het interieur voor een ruimtelijk effect voor de inzittenden zorgen. De ontwerpers hebben zich bij het ontweropen van het interieur laten inspireren door de vormgeving van computers en mp3-spelers.

Beresterke V8.

Door zijn gespierde uiterlijk roept de Chrysler Nassau natuurlijk verwachtingen op wat betreft de prestaties. Hij zal daarin niet teleurstellen: een 313 kW/425 pk sterke 6.1 HEMI V8 zorgt voor een top van 265 km/u en een sprint van 0-100 km/u in 5 seconden.

Levensvatbaarheid nihil.

Reeds bij de onthulling van de auto liet Chrysler weten dat de Nassau niet in productie zal gaan. De kans dat de auto zijn spieren op de openbare weg zal vertonen is dan ook nihil.
© 2009 - 2019 Autorating, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Autorating.nl Chrysler Media Site

Reageer op het artikel "Concept Cars - Chrysler Nassau"

Infoteur: Autorating
Gepubliceerd: 30-06-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!