InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld Eindhoven

Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld Eindhoven

Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld Eindhoven Eindhoven Airport is de officiële naam van de vliegbasis van het Brabantse Eindhoven. Vanaf dit vliegveld bieden tal van touroperators vluchten aan naar Europese en Afrikaanse bestemmingen. Als je zelf naar het vliegveld van Eindhoven rijdt, dan wil je uiteraard op een goedkope manier je wagen kwijt. Want elke euro die je uitspaart als het gaat om parkeren kan je gebruiken voor je vakantie. Waar kan je je wagen goedkoop parkeren nabij Eindhoven Airport?

Eindhoven Airport

Om de drukte van de populairste Nederlandse luchthaven Schiphol te ontvluchten, kiezen meer en meer Nederlanders maar ook Belgen voor de vliegbasis van Eindhoven. Het vliegveld van Eindhoven, voorheen vooral bekend onder de naam Welschap, herbergt tal van chartermaatschappijen die een brede waaier aan reisbestemmingen aanbieden. TUIfly, Transavia, Corendon en Ryanair zijn maar enkele van de bekende namen van luchtvaartmaatschappijen die vluchten aanbieden vanaf Eindhoven Airport. De officiële luchthavencode van Eindhoven Airport is EIN. Op de vliegbasis stijgen zowel militaire als civiele vliegtuigen op.

Vliegen vanaf Eindhoven

Eindhoven is een vliegveld waar tal van toeristen hun vakantie beginnen met een vliegreis naar een vakantiebestemming. Zowel zonnige bestemmingen (bijvoorbeeld Tenerife, Bodrum) als culturele citytrips (bv. Belgrado, Rome, Lissabon) behoren tot de mogelijkheden. Afrikaanse bestemmingen als Marrakech en Hurghada zijn bovendien populair bij vakantiegangers die van zon houden. Maar ook transatlantische bestemmingen zullen in de toekomst aangedaan worden. Vanaf november 2015 zal Arkefly vliegen naar Aruba en Curaçao.

Parkeren Eindhoven

Als het openbaar vervoer niks voor jou is en je liever met de wagen naar de vliegbasis van Eindhoven komt, zijn er verschillende parkeermogelijkheden. Ten eerste kan je kiezen voor de officiële parkeerterreinen van Eindhoven Airport. Via de website van de luchthaven kan je de verschillende mogelijkheden bekijken en ook al je parkeerplaats reserveren. Een parkeerplaats reserveren kan via de reserveermodule van de officiële website. Je geeft er je persoonlijke gegevens in, de kentekens van je wagen en de parkeerplaats die je wilt reserveren, waarna je overgaat tot de betaling. Je krijgt een bevestiging van de betaling en klaar is kees.

Officiële parkeerterreinen Eindhoven

Eindhoven Airport biedt verschillende parkeermogelijkheden aan. De prijzen van de parkeerplaatsen variëren naargelang de afstand tot de ingang van de luchthaven en de tijdsduur van je reis. Eindhoven Airport biedt de volgende parkeerplaatsen aan:
  • Gold parking: je parkeert je wagen meteen aan de ingang van de terminal op Parking 1 (P1)
  • Silver parking: na het parkeren op Parking 3 (P3) wandel je in vijf minuten tot aan de ingang
  • Bronze parking: vanaf P4 en P5 heb je nog een zevental minuten te stappen tot aan de terminal
  • Bronze parking (P8): vanaf deze parking wordt je met een shuttle naar de ingang gebracht (deze is gratis)
  • Budget parking (P4 en P8): vanaf 5 euro kan je je wagen hier al kwijt en loop je in 7 minuten naar de terminal

Hoeveel kost de parkeerplaats?

Of goedkoop parkeren kan hangt van je persoonlijke keuzes af. Een gouden parkeerplaats (Gold parking) zal logischerwijs duurder zijn dan een zilveren (Silver parking), en ook de lengte van de tijdsperiode dat je je wagen laat staan zal een rol spelen. Op de website van Eindhoven Airport (https://www.eindhovenairport.nl/nl/bereikbaarheid/parkeren) kan je bekijken hoeveel je parkeerplaats je zal kosten. Een Silver parkeerplaats kan bijvoorbeeld al vanaf 90,00 euro per week en per plaats, een Bronze vanaf 64,00 euro.

Wagen parkeren: andere mogelijkheden

Er zijn ook andere mogelijkheden dan de officiële parkeerterreinen beschikbaar. Op het internet geven verschillende aanbieders van parkeerplaatsen in de omgeving van Eindhoven tal van mogelijkheden op het vlak van prijzen. Er is behoorlijk wat concurrentie op de markt wat financieel dus voordelig kan uitvallen. Wil je al dan niet een overdekte of een beveiligde parkeerplaats, of maakt het je niet uit hoe groot de afstand tot het vliegveld is als je je wagen parkeert? Dat heeft allemaal een invloed op de prijzen. Via al deze aanbieders kan je je parkeerplaats online reserveren. Voorbeelden van dergelijke aanbieders zijn:
  • Shuttle Eazzy Park
  • Park & Fly
  • Valet Central Parking

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportGoedkoop vliegen vanaf Eindhoven AirportEr zijn meerdere redenen om voor je vakantie een ander vertrekpunt te kiezen dan Schiphol. Omdat het goedkoper is, omdat…
Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?Eindhoven Airport is een snelgroeiend vliegveld. Qua passagiersaantallen is het na Schiphol de grootste vluchthaven van…
Bronnen en referenties
  • http://www.eindhovenairport.nl/nl/bereikbaarheid/parkeren/
  • http://parking.eindhoven-airport.be/
  • http://www.parkereneindhovenairport.net/
  • http://www.budgetparking-eindhoven.nl/goedkope_prijzen.html
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Eindhoven (bronnen geraadpleegd op 24/01/2016).

Reageer op het artikel "Eindhoven Airport: wagen parkeren nabij vliegveld Eindhoven"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 31-01-2018
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Parkeren luchthaven
Schrijf mee!