InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > AutoRAI 2015: 17 tot en met 26 april 2015

AutoRAI 2015: 17 tot en met 26 april 2015

AutoRAI 2015: 17 tot en met 26 april 2015 De AutoRAI is al ruim 100 jaar een begrip in de Nederlandse automobielindustrie. Door de jaren heen hebben miljoenen autoliefhebbers de beurs in de Amsterdamse RAI bezocht. De vorige editie vond echter geen doorgang, mede vanwege de economische crisis. Gelukkig gaat de AutoRAI in 2015 wel weer gewoon door, hoewel de vorm van het evenement iets anders is dan voorheen. In 2015 is de AutoRAI gepland van 17 tot en met 26 april 2015.

AutoRAI

De AutoRAI staat in het teken van auto's en is al sinds lange tijd het evenement waarnaar Nederlandse autoliefhebbers reikhalzend uitkijken. De eerste editie vond plaats in 1895, toen het nog de Rijwieltentoonstelling heette. Deze tentoonstelling stond nog voornamelijk in het teken van fietsen. Pas sinds de eeuwwisseling (begin twintigste eeuw) deed de auto zijn intrede en werden ook auto's geëxposeerd. De AutoRAI is een tweejaarlijks evenement. Tot het kalenderjaar 1960 werd het elk even jaar georganiseerd, na 1961 in de oneven jaren. Tijdens de AutoRAI tonen bijna alle automerken de nieuwe modellen aan het publiek. Bijna alle merken zijn vertegenwoordigd. Voorbeelden van bekende merken zijn Mercedes, BMW, Ford, Audi, Seat, enzovoorts. Ook diverse exclusieve merken zijn aanwezig. Het evenement trekt elke editie honderdduizenden bezoekers, waardoor het tot de grootste beurzen van Nederland behoort. In 2013 werd de editie afgelast omdat het aantal deelnemers tegenviel. De economische recessie werd als voornaamste reden opgedragen.

AutoRAI 2015

Na de afgelasting in 2013 vindt het auto evenement in 2015 wel doorgang. Het evenement wordt georganiseerd van 17 tot en met 26 april 2015. Er is er wel sprake van een andere opzet. In plaats van een expositie wordt de beurs omgeturnd tot een verkoopbeurs. Hiermee wordt het voorbeeld gevolgd van de Belgische Autosalon. Deze verkoopbeurs is ondanks de economische crisis nog steeds succesvol. De kosten voor automerken en -importeurs zullen stukken lager uitvallen waardoor deelname sneller rendabel is.

Kaartverkoop

Kaarten voor de AutoRAI worden onder andere via de website van de AutoRAI verkocht. De kosten bedragen:
  • Online via website AutoRAI: € 14,50
  • Aan de deur: € 18,00

Kinderen

Kinderen tot en met 14 jaar mogen gratis mee naar binnen.

Groepskorting

Wanneer je met een groep van meer dan 20 personen AutoRAI bezoekt ontvang je korting. Een groepsticket kost namelijk € 12,50.

Preview

De echte fan bezoekt de AutoRAI alvast op 16 april. De dag voor de officiële opening is er namelijk een Exclusive Preview. De entreegelden bedragen € 85,-. Deze entreekosten zijn exclusief de parkeerkosten.

Kortingsacties

Zoals altijd is het mogelijk om de AutoRAI te bezoeken met korting. Elke editie worden er namelijk weer diverse kortingsacties georganiseerd. De initiators van deze kortingsacties zijn onder andere de organisatie van de AutoRAI zelf. Ook verschillende automerken, auto-importeurs en autodealers organiseren verschillende acties. De kortingsacties zullen bekend worden gemaakt wanneer de kaartverkoop van start is gegaan.

Openingstijden en bereikbaarheid

De openingstijden van de AutoRAI zijn als volgt:
  • 17 april 2015: 11 - 22 uur
  • 18 april 2015: 10 - 17 uur
  • 19 april 2015: 10 - 17 uur
  • 20 april 2015: 11 - 22 uur
  • 21 april 2015: 11 - 22 uur
  • 22 april 2015: 11 - 22 uur
  • 23 april 2015: 11 - 22 uur
  • 24 april 2015: 11 - 22 uur
  • 25 april 2015: 10 - 17 uur
  • 26 april 2015: 10 - 17 uur

Bereikbaarheid

De RAI in Amsterdam heeft een gunstige ligging voor zowel bezoekers met de auto als bezoekers met het openbaar vervoer.

Locatie AutoRAI

Adres RAI

Het adres van de RAI is:
  • Straat: Europaplein 22
  • Postcode: 1078 GZ Amsterdam

Auto en parkeren

De RAI is te bereiken via de Amsterdamse ringweg A10 (afslag 9). Er zijn meerdere parkeergarages aanwezig, de kosten voor parkeren bedragen € 20,- per dag.

Openbaar vervoer

Treinreizigers kunnen gebruik maken van treinstation Amsterdam RAI dat op enkele minuten loopafstand van de RAI is gelegen. Bij de RAI zijn de haltes Scheldeplein en Europaplein gelegen waar onder andere de tram (lijn 4), de metro (lijn 50 en 51) en de bus (lijn 62 en 65) stoppen. Het is mogelijk om via de website van de AutoRAI een NS-dagretour te kopen voor € 18,-. Met een NS-dagretour reis je voor een vast bedrag vanaf ieder NS-treinstation van en naar de AutoRAI.

BedrijfsautoRAI

Een ander evenement dat in 2015 doorgaat is de BedrijfsautoRAI. Dit auto-evenement staat geheel in het teken van bedrijfsauto's en richt zich op ondernemers. De BedrijfsautoRAI vindt plaats van 20 tot en met 23 oktober 2015.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
AutoRai wordt weer als vanouds: met veel auto’s en motorenAutoRai wordt weer als vanouds: met veel auto’s en motorenDe AutoRai wordt weer zoals hij jaren geleden was, namelijk met heel veel auto’s en motoren. De AutoRai wordt gehouden v…
Google Nieuws Nederland: volg het nieuwsGoogle Nieuws Nederland: volg het nieuwsHet gevecht om het nieuws is verder verhevigd. Nu is er Google Nieuws Nederland. Deze site is verfrissend, zeer overzich…
Peugeot, auto uit FrankrijkPeugeot, auto uit FrankrijkTussen de Vogezen en de Jura ontstond in de 19e eeuw de eerste auto op naam van de eeuwenoude familie Peugeot. In de loo…
DAF, auto uit NederlandDAF, auto uit NederlandEen echt Hollandse auto, de DAF. In 1928 wordt het bedrijf opgericht, maar pas in 1961 rijdt de eerste personenauto de f…
Cadillac, auto uit AmerikaCadillac, auto uit AmerikaIn 1902 wordt de eerste Cadillac ontworpen door Henry Martyn Leland. Dat een kleine 50 jaar later de modellen van dit me…
Bronnen en referenties
  • www.autorai.nl

Reageer op het artikel "AutoRAI 2015: 17 tot en met 26 april 2015"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-03-2015
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!