InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Auto > Infiniti JX35 (7 zitplaatsen)

Infiniti JX35 (7 zitplaatsen)

Infiniti JX35 (7 zitplaatsen) Infiniti is een Japans automerk, dochter van het eveneens Japanse Nissan. Infiniti heeft in 2011 haar nieuwe Infinity JX al getoond aan het publiek. Het is een midsize luxury crossover SUV. In 2012 rolt de Infiniti JX35 met 7 zitplaatsen van de band en is hij verkrijgbaar bij de dealer.

Het automerk Infiniti

Het automerk Infiniti is het premiummerk van Nissan, en daarmee eigenlijk ook van Renault vanwege de alliantie tussen Nissan en Renault. In 1989 is men al met de verkoop van Infinti autoís in Amerika begonnen. Later zijn de modellen ook in andere markten verkrijgbaar gekomen. In Europa is pas in 2008 begonnen met de verkoop. Voor de Europese verkoop moesten de Infiniti modellen echter wel op veel punten worden aangepast. Men spreekt wel over 500 punten waar men wijzigingen op door moest voeren.

Infiniti JX35

De Infiniti JX is voor het eerst vertoond in 2011 op het Pebble Beach Concours díElegance. Hier liet men nog het concept model zien. Later dat jaar, op de Los Angeles Autoshow werd het definitieve productiemodel getoond. In 2012 rollen de eerste Infiniti JX autoís van de band.

De Infiniti JX staat op het platform van de Nissan Murano, dat voor de Infiniti JX wel is verlengd. Hetzelfde platform zal overigens medio 2013 ook gaan dienen als basis voor de Nissan Pathfinder.

Techniek en motoren

De Infiniti JX35 is uitgerust met een 3.5 liter V6 motor met 265 pk. De motorinhoud is bepalend voor de toevoeging 35 aan de naam van de Infiniti JX. De transmissie wordt verzorgd door een elektronisch gecontroleerde Continue Variable Transmissie (CVT) versnellingsbak die ook met de hand bediend kan worden. Je kunt kiezen uit Standaard, Sport, Sneeuw of Eco stand. De Infinit JX35 is voorwielaangedreven, maar is ook in een vierwielaangedreven (4WD) variant beschikbaar.

De Infiniti JX35 is net geen 5 meter lang. De wagen beschikt over bijzonder veel ruimte binnenin, dat flexibel ingedeeld kan worden. Wil je veel spullen meenemen, of juist 7 personen comfortabel vervoeren? Het kan allemaal met de Infiniti JX35.

Uitrusting

De Infiniti JX 35 komt uit in het premium segment SUVís en is standaard al bovengemiddeld uitgerust met veel techniek, elektronische snufjes, systemen die comfort, gemak en veiligheid bevorderen. De auto zit vol audio-, video- en entertainmentmogelijkheden. Standaard beschikt de Infiniti JX 35 over 7 comfortabele zitplaatsen. Er zijn accessoires en pakketten die je kunt aanschaffen tegen meerprijs om jouw JX35 te personaliseren en aan te passen naar jouw eigen wensen.

Prijzen en concurrentie

De beprijzing van de Inifiti JX35 is vrij eenvoudig: de voorwiel aangedreven variant kost $ 41.250,- en de vierwielaangedreven variant $ 42.650,-

De scherpe lezer zal opmerken dat de prijzen in dollars zijn. Heb jij interesse in deze Infiniti JX en woon jij in Europa en dus Nederland? Dan heb je pech. De Infiniti JX komt (voorlopig) niet naar Europa. Dat heeft voornamelijk met het verbruik van de motoren te maken. Dat ligt zo hoog, dat het voor de Nederlandse consument niet interessant is. Daarbij komen allerlei heffingen vanuit de overheid, die milieu belastende wagens juist wil aanpakken. Nog minder interessant dus. Dat is jammer want het is zeker een interessante auto.

De concurrentie zal Infiniti met name vinden in de andere merken die SUV's in het premiumsegment aanbieden. Denk aan de Audi Q7, Porsche Cayenne, Volvo XC90 of de Mercedes-Benz GL-klasse.

Lees verder

© 2013 - 2018 Solnah, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gordels dragen - regelsGordels dragen - regelsVoor het dragen van gordels zijn verschillende regels. Vanaf 1 mei 2008 zijn de regels strenger geworden. Iedereen moet…
Nissan Evalia (7 zitplaatsen)Vanaf 2009 heeft Nissan de succesvolle mini-van: de Nissan NV200 op de markt. Daar is ook een variant voor personenvervo…
Het rijbewijs - Eisen en leeftijd voor alle rijbewijzenHet rijbewijs - Eisen en leeftijd voor alle rijbewijzenWat zijn de eisen voor het behalen van een rijbewijs, van het rijbewijs AM tot en met het rijbewijs DE. Voor het besture…
Citroen Grand C4 Picasso (7 zitplaatsen)Citroen Grand C4 Picasso (7 zitplaatsen)Vanaf 2006 heeft het Franse automerk Citroen een tweetal auto's in haar assortiment die thuishoren in het segment midi-M…
Fiat Freemont (2012) (7 zitplaatsen)Fiat Freemont (2012) (7 zitplaatsen)Fiat heeft onder meer het automerk Dodge overgenomen en één van de modellen van Dodge opgenomen in het eigen assortiment…
Bronnen en referenties
  • Infiniti.com
  • Wikipedia
  • Autoweek.nl

Reageer op het artikel "Infiniti JX35 (7 zitplaatsen)"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 20-02-2013
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Auto
Schrijf mee!