InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?

Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?

Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven? Eindhoven Airport is een snelgroeiend vliegveld. Qua passagiersaantallen is het na Schiphol de grootste vluchthaven van Nederland. Deze groei kan niet los worden gezien van de aanwezigheid van Ryanair. De bekende Ierse prijsvechter vliegt op vele bestemmingen binnen en nu zelfs ook buiten Europa. In dit artikel wordt aangegeven op welke bestemmingen kan worden gevlogen met Ryanair vanaf Eindhoven Airport.

Eindhoven Airport

Eindhoven staat bekend vanwege de sterke industrie en hoogwaardig kennisniveau. Maar Eindhoven staat de laatste jaren ook steeds meer bekend als de uitvalsbasis voor stedentrips of vakantievluchten. Het overzichtelijke vliegveld Eindhoven Airport is eenvoudig te bereiken en is gelegen ten westen van Eindhoven. Parkeren kost niet zoveel moeite als bijvoorbeeld op Schiphol en er is maar 1 vertrekhal. Diverse prijsvechters hebben vluchten vanaf Eindhoven Airport. De meest bekende daarvan is toch wel de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Het aantal passagiers dat gebruik maakte van Eindhoven Airport bedroeg rond de milleniumwisseling nog maar ruim 300.000. In slechts 10 jaar tijd is dat aantal gegroeid tot ruim 2 miljoen passagiers: dit betekent een verzesvoudiging. Hierdoor is Eindhoven Airport gegroeid tot 2e vluchthaven van Nederland, achter het welbekende Schiphol maar voor Rotterdam Airport.

Ryanair

Ryanair werd in 1985 opgericht in Ierland, het hoofdkwartier bevindt zich in Dublin. Ryanair is binnen Europa de grootste prijsvechter en één van de weinige winstgevenden. Vliegen met Ryanair betekent lage basiskosten, waardoor je puur voor het vliegen weinig betaalt. Als je extra's wenst (denk aan eten en drinken in het vliegtuig of het meenemen van extra bagage) moet daarvoor wel worden betaald. Vliegen met Ryanair kenmerkt zich ook doordat vaak wordt gevlogen op de wat kleine vluchthavens. Voorbeelden hiervan zijn het vliegen op Londen Stansted in plaats van Londen Heatrow. Deze vluchthavens zijn goedkoper, maar vaak wel verder van de stadskern gelegen. Desondanks heeft Ryanair wel plannen om ook de grotere vluchthavens aan te doen in de toekomst.

Bestemmingen Ryanair vanaf Eindhoven

In onderstaand overzicht zijn de bestemmingen weergegeven van Ryanair vanuit Eindhoven (peildatum juni 2012):

Stad (vliegveld)Land
DublinIerland
Londen (Stansted)Engeland
StockholmZweden
GdanskPolen
WarschauPolen
KrakowPolen
BoedapestHongarije
BrindisiItalië
MilaanItalië
PisaItalië
Rome (Ciampino)Italië
Rome (Fiumicino)Italië
TrapaniItalië
AlgheroItalië
Malta (Luqa)Malta
MarseilleFrankrijk
CarcassonneFrankrijk
Girona BarcelonaSpanje
Reus BarcelonaSpanje
Palma MallorcaSpanje
IbizaSpanje
AlicanteSpanje
MalagaSpanje
SevillaSpanje
LanzaroteSpanje (Canarische Eilanden)
Gran CanariaSpanje (Canarische Eilanden)
PortoPortugal
FaroPortugal
MarrakeshMarokko

Toekomst

Hoewel er van omwonenden bezwaren zijn tegen de zeer snelle groei van Eindhoven Airport is de verwachting dat de komende jaren de groei zal blijven gecontinueerd. Ook voor wat betreft Ryanair is de groei er nog niet uit. Uiteraard zullen er enkele vluchten worden geschrapt wanneer ze niet rendabel blijken, maar de verwachting is dat er de komende jaren steeds meer bestemmingen bij zullen komen. Dit artikel zal de komende jaren daarom ook waarschijnlijk nog vaak aangepast gaan worden!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar ValenciaGoedkope vluchten naar Valencia boek je bij Ryanair, Vueling, Transavia, TUIfly en Air Berlin. Een overzicht.
Bronnen en referenties
  • www.ryanair.com

Reageer op het artikel "Waarheen vliegen met Ryanair vanaf Eindhoven?"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 03-07-2012
Gepubliceerd: 28-06-2012
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Reizen
Schrijf mee!