InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Parkeren op Schiphol

Parkeren op Schiphol

Parkeren op Schiphol Het parkeren op het eigen terrein van Schiphol is over het algemeen duurder dan andere alternatieven die rondom Schiphol worden aangeboden. Echter, u parkeert wel dichtbij de luchthaven en profiteert van meer service. In dit artikel meer informatie over parkeren op Schiphol. Wat zijn de mogelijkheden?

Even snel iemand brengen of halen

Schiphol heeft speciale passeerstroken waar je enkele minuten stil mag staan om iemand uit de auto te laten of in laten stappen. Nadat dit gedaan is vervolg je je weg gemakkelijk. Voor wegbrengen geldt dat men de borden 'vertrekhal' volgt waarna je op een weg komt die vlak langs de drie vertrekhallen loopt. Zoals eerder gezegd mag hier alleen worden gestopt om passagiers en bagage uit te laden. Voor ophalen, volg de borden 'aankomsthal'. Dezelfde regels zijn van toepassing.

Iemand halen/brengen in de aankomst/vertrekhal

Nog even een drankje, een toilet bezoek, of snel even langs de winkels. En niet te vergeten, uitzwaaien op het panorama terras. Als je even wat langer wilt blijven, dan kan de auto worden geparkeerd op de Schiphol Visitors Parking.

Schiphol Visitors Parking
Schiphol Visitors Parking is geschikt voor alle verblijfstijden op Schiphol, met een maximum van 5 dagen. Dus ook voor een korten (zaken) trip is deze parking geschikt. Echter, de parking is prijzig. Je betaald al snel 2 voor een half uur, wat kan oplopen tot maximaal 29,50 per 24 uur. Maar dan parkeer je je auto wel zeer dicht bij de aankomst en vertrekhal en het Schiphol Plaza.

Lang parkeren

Schiphol Park & Travel 3
Deze parkeerplaats wordt aangegeven als P3 langer parkeren en is bedoeld voor reizen langer dan 2 dagen. Dit parkeerterrein is goedkoper omdat je verder van de luchthaven parkeert. Echter, men wordt vervoerd van en naar Schiphol met een gratis pendelbus, die daar 5 minuten over doet. Parkeren op P3 kan van 3 tot 75 dagen. Voor de eerste 3 dagen kost het 52,50. Voor elke dag extra 6,50. Als je vroeg reserveert krijg je korting.

Schiphol Smart Parking
Schiphol Smart Parking is de voordeligste manier van parkeren op Schiphol. Er zijn een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar voor dit voordelige tarief dus is reserveren noodzakelijk en tevens een voorwaarde omdat men een creditcard of inrij code nodig heeft. Het goedkoopste tarief is 37,50 voor 3 dagen en deze is vanaf 2 weken voor vertrek te reserveren. Voor 15 dagen betaal je bijvoorbeeld 89,50.

Exclusief parkeren op Schiphol

Speciaal voor de reiziger die snel moet of veelvuldig reist voor bijvoorbeeld zaken, en voor de gene die meer service wil en gesteld is op tijdwinst en comfort.

Schiphol Valet Parking
Je kunt de auto direct parkeren voor de vertrekhal, waarna je de sleutels afgeeft bij de Schiphol Valet Parking balie. Jij kunt meteen je vlucht pakken terwijl je auto voor je wordt geparkeerd in een parkeergarage die niet toegankelijk is voor derden. Voor deze vorm van parkeren betaal je 29,50 tot 39,50 per dag. Reserveren is een voorwaarde.

Schiphol Excellence parking
Dit is de overtreffende trap van parkeren op Schiphol. Dit is de ideale parkeer faciliteit voor de frequente reiziger die gesteld is op snelheid, tijdswinst, comfort, kwaliteit en exclusiviteit. Reserveren is een voorwaarde en kan tot 24 uur voor vertrek. Toegang wordt verschaft met een credit card, een speciaal excellence parking abonnement of via kenteken herkenning. Als Privium lid heb je ook toegang tot deze parkeer faciliteit. De garage is niet toegankelijk voor derden zodat je zeker weet dat je voertuig veilig staat opgeborgen. Verdere service bestaat uit een wachtruimte, de excellence parking wachtruimte genaamd de 'Corridor'. Deze is vergelijkbaar met de business-class lounge van een luchthaavrtmaatschappij.

Privium
Als priviumlid heb je de beschikking tot de parkeerplaatsen van Schiphol Visitors Parking (P1 & P2) welke het dichtstbij de terminal liggen.
© 2011 - 2014 Ledje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Parkeren Schiphol: goedkoop parkeren SchipholParkeren Schiphol: goedkoop parkeren SchipholParkeren op Schiphol zelf kan eenvoudig via Schiphol Smart Parking. Echter, hier moet je altijd erg vroeg van tevoren re…
Goedkoop parkeren op Schiphol met Smart ParkingGoedkoop parkeren op Schiphol met Smart ParkingIn de zomer gaan Nederlanders massaal op vakantie. Wie kiest voor een vliegvakantie en vanaf Schiphol reist, heeft vervo…
Goedkoop parkeren bij en rond SchipholGoedkoop parkeren bij en rond SchipholParkeren bij de luchthaven Schiphol kost vaak nogal wat. Wie echter van ver komt, wil vaak wel bij of in de buurt van Sc…
Goedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeGoedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeNiet ver van de grens tussen Nederland en Duitsland ligt het steeds populairder wordende vliegveld Niederrhein / Weeze.…
Schiphol: Het Privium lidmaatschapSchiphol: Het Privium lidmaatschapHet pakken van een vlucht is vaak een hele gebeurtenis, wat niet een-twee-drie klaar is. Parkeren, incheckbalie zoeken,…

Reageer op het artikel "Parkeren op Schiphol"

Infoteur: Ledje
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!