InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > De beste vliegmaatschappijen: Economy class

De beste vliegmaatschappijen: Economy class

De beste vliegmaatschappijen: Economy class De meeste reizigers kiezen voor de economy class. Dit is niet verwonderlijk. De economy class is de goedkoopste klasse en tegenwoordig neemt de kwaliteit en het comfort in de economy class alleen maar toe. Echter, het verschil tussen maatschappijen kan groot zijn. Maar welke maatschappijen hebben nou de beste economy class?

De maatschappijen

Als naar meningen van reizigers gekeken wordt, dan valt op dat Oosterse en Aziatische maatschappijen goed scoren. Uit een groot internationaal onderzoek is gebleken dat de volgende maatschappijen het beste scoren:
  • Singapore airlines
  • Qatar Airways
  • Malaysia Airlines
  • Emirates
  • Cathay Pacific
  • China Airlines
  • Air New Zealand
  • Asiana Airlines
  • Etihad Airways

Men roemt het nette en vriendelijke cabine personeel die zich geheel aan de klant toewijden. Men heeft bij deze maatschappijen het gevoel van 'klant is koning'. Verder valt het op dat Aziatische en Oosterse maatschappijen ook meer beenruimte aanbieden in hun economy class.

De Top-3

  1. Malaysia Airlines
  2. Qatar Airways
  3. Singapore Airlines

Maar wat maakt de economy class van deze maatschappijen nou zo goed? Bij elke maatschappij een korte toelichting.

Malaysia Airlines

Men heeft meer beenruimte bij Malaysia Airlines in de economy class. Het is één van de ruimste van de vlieg industrie. Passagiers hebben de beschikking over een eigen privé entertainment systeem, met een eigen video scherm. Er kunnen ook games op worden gespeeld. De 'inflight shopping' voorzieningen zijn van hoog niveau. Verder is het voedsel aan boord over het algemeen uitstekend en divers, evenals dranken. Cabinepersoneel gaat gekleed in de traditionele Sarong, Maleisische muziek is ook aanwezig. Malaysia Airlines heeft tot nog toe diverse prijzen in ontvangst mogen nemen.
Meningen van passagiers: De service van boeken tot het verlaten van het vliegtuig is uitstekend, evenals de maaltijden aan boord. Ruime stoel, frisse uitstraling cabine. Malaysia Airlines is waar voor je geld.

Qatar Airways

Qatar Airways beschikt over een jong en dus moderne vloot. Beenruimte is vergelijkbaar met Malaysia Airlines, één van de ruimste van de vlieg industrie. Al meerdere malen heeft Qatar Airways de prijs voor 'beste cabine personeel' in ontvangst mogen nemen. Het privé entertainment systeem is nog uitgebreider als dat van Malaysia Airlines, met een zeer groot touchpad scherm. Verder roemt men het voedsel aan boord en de rust die de cabine uitstraalt.
Meningen van passagiers: Uitstekend personeel, geeft je veel aandacht, moderne vliegtuigen, entertainment is perfect,
goed en divers aanbod van voedsel, diverse gratis voorzieningen aan boord zoals kussens etc.

Singapore Airlines

Singapore Airlines mag natuurlijk niet ontbreken. Ook deze maatschappij heeft diverse prijzen in de wacht gesleept. Onlangs heeft de maatschappij een metamorfose ondergaan en zijn ze vooral bekend geworden als eerste gebruiker van de mega grote Airbus A380. Singapore Airlines heeft ook een moderne vloot. Over het algemeen wordt de service en het personeel zeer goed bevonden. Ook prijst men de aangename sfeer en meer beenruimte. Tevens heeft Singapore Airlines een zeer uitgebreid entertainment systeem.
Meningen van passagiers: Het personeel verdient een pluim, service is uitstekend, atmosfeer en aankleding cabine aangenaam, entertainment systeem is legendarisch, voedsel aan boord goed, uitstekende voorzieningen aan boord.

Over het algemeen worden voor alle maatschappijen dezelfde redenen gegeven van wat ze zo goed maakt. Ook zijn de meningen van passagiers over de drie maatschappijen hetzelfde. Over welke maatschappij nou het beste is, dat hangt natuurlijk ook af van eigen perceptie. Het is zeker geen straf om met deze maatschappijen het luchtruim te kiezen.
© 2011 - 2017 Ledje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vliegen in economy class: meeste ruimte en beste stoelenHet wereldse vliegverkeer neemt snel toe. Steeds meer mensen kunnen zich een ticket veroorloven voor de economy class, p…
De nieuwe vervoersklasse: Premium economyAls je wilt gaan vliegen dan heb je soms de keuze uit drie vervoersklassen. Vaak zijn de krappe zitplaatsen in de econom…
Vliegen in Business class: Wie bieden het meeste ruimte?Business class is eigenlijk de tussenklasse, tussen de economy class en de first class. Echter, de nieuwe vervoersklasse…
Business class vliegen met OpenSkiesBusiness class vliegen met OpenSkiesOp deze website vind je talloze artikelen over zowel goedkoop vliegen als gewoon vliegen, maar dit artikel gaat over een…
Goedkoop vliegen naar Azië met Asiana AirlinesGoedkoop vliegen naar Azië met Asiana AirlinesHet kan nog: goedkoop vliegen naar Azië. Je moet alleen wat verder kijken dan Schiphol. Net over de grens in Duitsland o…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De beste vliegmaatschappijen: Economy class"

Infoteur: Ledje
Gepubliceerd: 07-03-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!