InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Griekenland met Viking Hellas

Goedkoop vliegen naar Griekenland met Viking Hellas

Goedkoop vliegen naar Griekenland met Viking Hellas Goedkoop vliegen naar een vakantiebestemming aan de Middenlandse Zee doe je niet met een lijnvlucht maar met een charter. Hiervan zijn er velen in Nederland en België. Wanneer je goedkoop op vakantie naar Griekenland wilt vertrekken dan kun je gebruik maken van een van de vluchten van de goedkope Griekse chartermaatschappij Viking Hellas. Dit kan vanaf Schiphol.

De maatschappij

Viking Hellas Airlines, bekend onder de naam Viking Hellas, is een Grieks Zweedse luchtvaartmaatschappij die zowel charters als lijnvluchten uitvoerd. Viking Hellas voert sinds oktober 2009 vluchten uit tussen twaalf verschillende bestemmingen in Europa, Azië en Noord-Afrika. Aanvankelijk had de maatschappij slechts één enkele McDonnell Douglas MD-83 tot haar beschikking voor vluchten binnen Europa. De lijnvluchten die zich ook tot buiten Europa strekken begonnen in februari 2010 en vanaf dat moment werd ook Amsterdam toegevoegd aan het routenet.

Vanaf april 2011 zal de maatschappij in plaats van Viking Hellas de naam FlyHellas gaan gebruiken. Op deze manier hoopt de maatschappij dat het voor mensen duidelijker wordt dat ze zich richten op het aanbieden van vluchten met al basis Athene. De maatschappij blijft echter wel gewoon verbonden aan de moedermaatschappij Viking Airlines uit Zweden en de vluchten tussen Zweden en Griekenland zullen ook met dezelfde frequentie worden voortgezet. De topman van het bedrijf is Christian Tadjeran.

Vluchten zijn te boeken via de Griekse website van Viking Hellas of in pakketvorm bij Nederlandse touroperators die met hen samenwerken.

De vloot

Viking Hellas vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A320-231
  • 1 McDonnell Douglas MD-83

De bestemmingen

Met Viking Hellas vliegt van en naar de volgende bestemmingen:

Egypte
  • Hurghada - Hurghada Airport
Duitsland
  • Frankfurt - Frankfurt International Airport
  • Friedrichshafen - Friedrichshafen Airport
Griekenland
  • Athene - Athens International Airport
Irak
  • Erbil - Erbil International Airport
  • Sulaymaniyah - Sulaimaniyah International Airport
  • Baghdad - Baghdad International Airport
Nederland
  • Amsterdam - Schiphol Airport
Zweden
  • Stockholm - Stockholm-Arlanda Airport
Zwitserland
  • Geneve - Geneva Airport
Verenigd Koninkrijk
Engeland

  • Londen - London Gatwick Airport
  • Manchester - Manchester Airport

Bestemmingen bereikbaar vanuit Nederland

Hou er altijd rekening mee dat je niet vanaf Schiphol naar alle genoemde bestemmingen kunt vliegen. Luchtvaartmaatschappij zijn alleen gerechtigd om vluchten uit te voeren die als vertrek of aankomstplaats een stad in het land van registratie hebben. Zo kan een Nederlandse luchtvaartmaatschappij geen vluchten uitvoeren tussen Griekenland en Turkije. Soms is dit wel mogelijk door middel van een codeshare overeenkomst. Vluchten zijn dan van de ene maatschappij en dragen ook hun vluchtnummer maar worden uitgevoerd door een derde partij. Zo is het wel mogelijk om vanaf Amsterdam te vliegen op de stad Erbil in Irak.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Griekenland met Viking Hellas"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 14-02-2011
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Luchtvaartmaatschappijen
Schrijf mee!