InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines

Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines

Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines Goedkoop vliegen betekent een goed begin van je vakantie. Ga je op vakantie naar Turkije, dan zou je zo maar kunnen vliegen met de low cost maatschappij Freebird Airlines, die regelmatig goedkope vluchten aanbiedt via touroperators in Nederland en België. Freebird Airlines biedt uitsluitend chartervluchten aan, wat betekent dat je alleen met de maatschappij kunt vliegen wanneer de vliegreis bij een touroperator geboekt is als onderdeel van een pakketreis.

De maatschappij

Freebird Airlines (Turks: Hürkuş Havayolu Taşımacılık ve Ticaret A.Ş.) is een Turkse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Istanboel, Turkije. De maatschappij biedt uitsluitend chartervluchten aan tussen Europese steden en diverse Turkse vakantiebestemmingen zoals Antalya, Bodrum, Dalaman, Istanboel en Izmir. De belangrijkste basis van de maatschappij is Atatürk International Airport in Istanboel. Daarnaast heeft Freebird Airlines hubs op Antalya Airport en Dalaman Airport.

Freebird Airlines is opgericht in juni 2000 en begon in april 2001 met het uitvoeren van de eerste vluchten. De allereerste vlucht was tussen Istanboel en Lyon in Frankrijk op 5 april 2001. Deze vlucht werd uitgevoerd met een McDonnell Douglas MD-83 toestel. De maatschappij heeft dit type toestel inmiddels ingeruild voor de Airbus A320 en A321, waar sinds eind 2003 mee gevlogen wordt.

De moedermaatschappij van Freebird Airlines is Gözen Air Services. Zij bieden niet, zoals veel andere luchtvaartmaatschappijen dat wel doen de mogelijkheid om door middel van een frequent flyer programma punten te sparen voor gratis vluchten en andere extra's.

Chartervluchten

Een vlucht maken met Freebird Airlines doe je over het algemeen alleen door bij een reisbureau een pakket kopen waar de vlucht en het verblijf in een hotel samen worden afgesproken. De maatschappij wordt dan vervolgens door de touroperator ingehuurd om een groep toeristen te vervoeren naar hun bestemmingen. Vanwege dit karakter zijn de vertrekplaatsen niet elk jaar gelijk. Wel is te zeggen dat Freebird Airlines in het verleden gevlogen heeft vanaf verschillende vliegvelden in Nederland en België. Er wordt vaak gebruik gemaakt van de kleinere vliegvelden om zo de kosten laag te houden. Daarom is het niet voor de hand liggend dat Freebird Airlines bijvoorbeeld zal vliegen vanaf Schiphol.

De vloot

Freebird Airlines vliegt met de volgende toestellen (2017):
  • 8 Airbus A320-200
  • 2 Airbus A321-200

Kenmerkend aan de toestellen van Freebird Airlines is dat deze allen wit zijn met alleen een staart in een ander kleur. De staart van elk toestel heeft weer een andere kleur zoals paars, groen of rood.

De bestemmingen

Omdat Freebird Airlines uitsluitend chartervluchten aanbiedt is geen volledig overzicht te bieden van vaste bestemmingen. Het aanbod is erg wisselend. Freebird Airlines heeft in ieder geval in het verleden gevlogen op de volgende bestemmingen in Turkije:
  • Antalya - Antalya Airport
  • Bodrum - Milas-Bodrum Airport
  • Dalaman - Dalaman Airport
  • Istanboel - Atatürk Airport
  • Istanboel - Sabiha Gokcen Airport
  • İzmir - Adnan Menderes Airport

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Hans / Pixabay
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Freebird_Airlines

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 28-03-2017
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen Turkije
Schrijf mee!