InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines

Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines

Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines Goedkoop vliegen betekent een goed begin van je vakantie. Ga je op vakantie naar Turkije, dan zou je zo maar kunnen vliegen met de low cost maatschappij Freebird Airlines, die goedkope vluchten aanbiedt via touroperators in Nederland en België.

De maatschappij

Freebird Airlines (Turks: Hürkuş Havayolu Taşımacılık ve Ticaret A.Ş.) is een Turkse luchtvaartmaatschappij gevestigd in Istanbul, Turkije. De maatschappij biedt uitsluitend charter vluchten aan tussen Europese steden en de Turkse toeristensteden Antalya, Bodrum, Dalaman, Istanbul en Izmir. De belangrijkste basis van de maatschappij is Atatürk International Airport in Istanbul. Daarnaast heeft Freebird Airlines hubs op Antalya Airport en Dalaman Airport.

Freebird Airlines is opgericht in juni 2000 en begon in april, 2001 met het uitvoeren van de eerste vluchten. De allereerste vlucht was tussen Istanbul en Lyon op 5 april. Deze vlucht werd uitgevoerd met een McDonnell Douglas MD-83. De maatschappij heeft dit type toestel inmiddels ingeruild voor de Airbus A320 en A321, waar sinds eind 2003 mee gevlogen wordt.

De moedermaatschappij van Freebird Airlines is Gözen Air Services. Zij bieden niet, zoals veel andere luchtvaartmaatschappijen dat wel doen de mogelijkheid om door middel van een frequent flyer programma punten te sparen voor gratis vluchten en andere extra's.

Een vlucht maken met Freebird Airlines doe je over het algemeen alleen door bij een reisbureau een pakket kopen waar de vlucht en het verblijf in een hotel samen worden afgesproken. De maatschappij wordt dan vervolgens door de touroperator ingehuurd om een groep toeristen te vervoeren naar hun bestemmingen. Vanwege dit karakter zijn de vertrekplaatsen niet elk jaar gelijk. Wel is te zeggen dat Freebird Airlines in het verleden gevlogen heeft vanaf verschillende vliegvelden in Nederland en België. Er wordt vaak gebruik gemaakt van de kleinere vliegvelden om zo de kosten laag te houden. Zo werd bijvoorbeeld in 2010 in het hoogseizoen regelmatig gevlogen vanaf Antwerpen Airport.

De vloot

Freebird Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 5 Airbus A320-200
  • 2 Airbus A321-200
Begin 2011 was de gemiddelde leeftijd van de toestellen veertien jaar.

De bestemmingen

Freebird Airlines vliegt op de volgende bestemmingen in Turkije:
  • Antalya - Antalya Airport
  • Bodrum - Milas-Bodrum Airport
  • Dalaman - Dalaman Airport
  • Istanbul - Atatürk Airport
  • Istanbul - Sabiha Gokcen Airport
  • İzmir - Adnan Menderes Airport

Lees verder

© 2011 - 2014 Dessal, gepubliceerd in Vliegen (Auto en Vervoer) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Turkije met Freebird Airlines"

Infoteur: Dessal
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!