InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegen in Business class: Wie bieden het meeste ruimte?

Vliegen in Business class: Wie bieden het meeste ruimte?

Business class is eigenlijk de tussenklasse, tussen de economy class en de first class. Echter, de nieuwe vervoersklasse, Premium economy, zit weer tussen de economy class en de business class in. Elke maatschappij hanteert zijn eigen business class concept, dit kan erg verschillen. Bij de één lijkt de business class qua ruimte meer op de first class terwijl je bij de ander minder ruimte hebt. Maar wie bieden nou eigenlijk de meeste ruimte?

Business class

Business class vliegen betekent dat je in de watten gelegd wordt. Je krijgt een ruimere stoel. Eigenlijk past de benaming 'zetel' of 'fauteuil' beter. Je hebt een grotere bagagevrijheid en krijgt meer service aan boord, en niet de standaard economy class maaltijden. Ook is er in veel gevallen een uitgebreider entertainmentsysteem en meer privacy en rust. Maar aan alles hangt natuurlijk een prijskaartje. Of je moet geluk hebben en een upgrade krijgen. Maar welke luchtvaartmaatschappijen bieden het meeste ruimte in deze klasse? In dit artikel een overzicht van luchtvaartmaatschappijen met de meeste ruimte, in de business class, op een intercontinentale vlucht. De ruimte is gemeten van achterkant tot achterkant, van stoel tot stoel. De gegeven maten zijn het gemiddelde van de intercontinentale vloot vliegtuigen van de maatschappij.

Wereld

Maatschappij:Toestel:Beenruimte:Stoelbreedte:
Etihad AirwaysAlle223 cm51 cm
Oman AirAlle208 cm56 cm
Qantas AirwaysAirbus A380203 cm55 cm
Virgin Atlantic AirwaysAlle202 cm56 cm
Air New ZealandAlle202 cm56 cm
Qatar AirwaysBoeing 777198 cm56 cm
V AustraliaAlle196 cm58 cm
Kenya AirwaysAlle193 cm56 cm

Qua beenruimte spant Etihad Airways de kroon, met maar liefst 223 cm. Echter, voor alle maatschappijen geldt dat er is gemeten van achterkant tot achterkant, stoel to stoel, dus in feite worden de dikke zetels van de business class ook meegeteld, evenals het eventuele 'tussenschot' tot je voorganger, welke ook vrij dik is omdat het vaak een media en entertainment systeem herbergt.

Europa

bmiAirbus A330198 - 203 cm66 cm
SASAlle200 cm51 cm
British AirwaysAlle185 cm51 cm
Air FranceAlle155 cm54.5 cm
Airbus A380140 cm86.4 cm
IberiaAlle152 cm66 cm
AlitaliaAlle152 cm51.3 cm
FinnairAlle152 cm51.3 cm
KLMAlle152 cm50.8 cm

Bij Europa zit je het ruimst bij bmi, SAS & British Airways.
© 2010 - 2017 Ledje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vliegen in Business class: Wie bieden het meeste ruimte?"

Infoteur: Ledje
Gepubliceerd: 23-12-2010
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!