InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Vliegklm.nl: koop je vliegticket met gespreide betaling

Vliegklm.nl: koop je vliegticket met gespreide betaling

Vliegklm.nl: koop je vliegticket met gespreide betaling Voor een vliegvakantie spaar je meestal eerst, voordat je gaat boeken. Nu is er de mogelijkheid om na boeking van je vliegticket het bedrag gespreid af te betalen.

Een vliegreis maken

De meeste Nederlanders gaan minimaal 1 keer per jaar met vakantie. Veel mensen gaan met de auto, maar ook vliegreizen zijn erg populair. Wanneer je je vliegreis vroeg boekt, dan krijg je goedkopere tickets. De zogenaamde vroegboekkorting. Je moet dan wel meteen het ticket betalen, zodat je het bedrag bij elkaar moet hebben voordat je de reis gaat boeken.

In economisch mindere tijden worden er minder vliegreizen gemaakt. Mensen hebben meer moeite om vanaf de periode na de vakantie weer een nieuwe vliegreis bij elkaar te sparen. Hier is inmiddels iets op gevonden: je kunt KLM-tickets wel vroeg boeken, maar je kan het bedrag door middel van gespreide betaling terug betalen.

Wat is gespreide betaling

Bij gespreide betaling betaal je niet het gehele verschuldigde bedrag in 1 keer, maar in meerdere termijnen. Dit is gemakkelijk, omdat je dan maandelijks een klein bedrag aflost, waardoor je niet in een keer het gehele bedrag hoeft op te hoesten. Gespreide betaling wordt vaker gebruikt, bijvoorbeeld wanneer je een schuld moet aflossen die je niet in een keer kunt terugbetalen. Aan gespreide betaling zitten vaak weinig kosten verbonden. Meestal een paar euro voor de administratiekosten.

Hoe werkt het kopen van tickets met gespreide betaling via vliegklm.nl?

De website vliegklm.nl biedt de mogelijkheid KLM-tickets te kopen met gespreide betaling. Dit houdt in dat je meteen bij de boeking een bepaald bedrag aanbetaalt, en het resterende bedrag in termijnen tot kort voor de vertrekdatum. Voordat je je vliegticket krijgt, moet je het gehele bedrag hebben afgelost. Inmiddels is gespreide betaling mogelijk voor vliegtickets naar de 34 meest populaire bestemmingen. Vliegklm.nl is van plan om dit aantal uit te breiden totdat er tickets naar zoveel mogelijk landen beschikbaar zijn die via gespreide betaling kunnen worden betaald. Het voordeel van gespreide betaling is volgens de website dat je wel gebruik kunt maken van de vroegboekkorting, maar niet meteen het gehele bedrag hoeft te betalen. Je kunt als het ware na reservering van je ticket nog sparen voor de betaling ervan. Vliegklm.nl rekent 5,-- administratiekosten. Het overige te betalen bedrag is net zo voordelig als het direct in een keer betalen van het ticket. De termijnen kunnen per bank betaald worden, maar ook cash op het kantoor in Den Haag.

Zit er een nadeel aan gespreide betaling?

Natuurlijk zijn er ook nadelen verbonden aan gespreide betaling van je vliegticket. Ten eerste moet je zelf in de gaten houden dat je tijdig de termijnbedragen betaalt. Wanneer je een termijn vergeet, dan word je hier niet aan herinnerd door middel van een betalingsherinnering of iets dergelijks. Daarnaast wordt het lastig, wanneer blijkt dat je je eigenlijk toch het bedrag wat je in termijnen moet aflossen niet kunt missen. Je zal dan of niet op reis kunnen en je geld kwijt zijn, of wel alles betalen en op reis gaan en je op een andere manier in de schulden steken, door bijvoorbeeld een persoonlijke lening af te sluiten of flink in het rood te gaan staan. Door het aanbieden van gespreide betaling kunnen mensen sneller in de verleiding komen toch die reis te boeken, terwijl ze het eigenlijk niet echt kunnen betalen.

Nadeel van de website Vliegklm.nl zelf is dat je geen rekenvoorbeeld hebt voor het aantal termijnen en de bedragen die je per termijn zal moeten aflossen als je de reis boekt. Je kunt dit pas zien als je de boeking bijna hebt afgerond en als al je gegevens hebt ingevoerd en doorgegeven op de website.
Gerelateerde artikelen
Low cost vliegen: tips om goedkope vliegtickets te kopenLow cost vliegen: tips om goedkope vliegtickets te kopenWie online een vliegticket wil boeken, kan kiezen uit een enorm groot aanbod van websites. Voor de reiziger die goedkoop…
Backpack tips - Ticket boekenBackpack tips - Ticket boekenZodra je een keuze hebt kunnen maken tussen alle landen om te gaan backpacken kun je de reis gaan boeken. Er worden vers…
Geen papieren vliegtickets meerHerkenbaar? Voordat de vakantie begint behoorlijk wat stress? Inpakken van de spullen, huisdieren wegbrengen, deuren goe…
Waar is een vliegticket uit opgebouwd?Waar is een vliegticket uit opgebouwd?Vliegen is een snelle maar ook dure manier van reizen. Een ticket is tegenwoordig snel betaald, maar veel mensen weten e…
Je vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nlJe vliegticket boeken aan de hand van je budget bij Qfly.nlAls je met het vliegtuig op vakantie wilt gaan heb je normaal gezien een bepaalde reisbestemming in gedachten. Op het in…

Reageer op het artikel "Vliegklm.nl: koop je vliegticket met gespreide betaling"

Reacties

De Palm, 21-01-2017 14:38 #4
Mijn vraag is of je nog een vliegticket kunt kopen op afbetaling naar Curaçao?

Casteren, 11-01-2017 18:16 #3
Mijn vraag is of je een vliegticket kunt kopen op afbetaling naar Australië, om mijn broer op te kunnen zoeken.

Jeff, 11-06-2014 13:11 #2
Op klm.nl staat er dat er niet gespreid betaald kan worden hoe zit dat?

Daal, 15-06-2012 13:41 #1
Op de site vliegklm.nl staat niks over gespreide betalingen voor een ticket. Bestaat deze site nog? Is er nog de mogelijkheid om een ticket te boeken en gespreid te betalen?

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 10-10-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 4
Schrijf mee!