InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia Maroc

Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia Maroc

Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia Maroc In Noord-Afrika wint het low cost recept ook aan populariteit. Air Arabia Maroc is zo'n nieuwe maatschappij die het op deze low cost markt gaat proberen met het aanbieden van goedkope vliegtickets voor reizen naar Marokko. Deze maatschappij heeft Brussel gekozen als een van haar Europese bestemmingen, en maakt het zodoende ook interessant voor Belgische en Nederlandse reizigers. Vanaf augustus 2009 kun je ook vliegen vanaf Amsterdam.

De maatschappij

Air Arabia Maroc is een jonge luchtvaartmaatschappij. Deze in 2009 maatschappij is een samenwerking tussen Regional Air Lines en Air Arabia, volgens een low cost recept. Het heeft de kleuren van Air Arabia overgenomen (zie foto). De nieuwe topman is Mohamed Hassan Bensalah. Ze zijn gevestigd op Mohammed V International Airport in Casablanca, Marokko. Een van hun bestemmingen in Brussels Airport in Brussel, België.

Regional Air Lines is een maatschappij uit Casablanca die hoofdzakelijk voorziet in lijnvluchten en charters naar Spanje en Portugal, en daarnaast voor diverse grote bedrijven vluchten uitvoeren. Onder hun binnenlandse bestemmingen vallen Casablanca, Tangier, Agadir, Al Hoceima, Dakhla, Fez, Guelmim, Marrakech, Nador en Ouarzazate.

Air Arabia is een flink uitbreidende luchtvaartmaatschappij uit Sharjah, Verenigde Arabisch Emiraten. Ze verzorgen lijnvluchten naar tientallen bestemmingen in het Midden-Oosten, Noord-Afrika, Azië en Europa. Hun belangrijkste basis is Sharjah International Airport. Ook Air Arabia is nog een jonge maatschappij; zij werd in 2003 opgericht als eerste low cost maatschappij in de regio. Door de joint venture breiden zij nu ook uit naar Marokko en de rest van Noord-Afrika. Mogelijk zal de maatschapppij in de toekomst nog verder uitbreiden naar West-Europa.

Al langere tijd vliegt Air Arabia Maroc vanaf Brussel. Vanaf 3 augustus 2009 kun je nu ook met deze maatschappij vliegen vanaf Amsterdam. Drie maal per week zullen zij vliegen tussen Casablanca en Schiphol. Dit zal volgens de planning eind augustus worden uitgebreid naar vier maal per week.

De vloot van Air Arabia Maroc

Air Arabia Maroc vliegt met de volgende toestellen:
  • 2 Airbus A320-200

De bestemmingen van Air Arabia Maroc

Met Air Arabia Maroc kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Afrika

Marokko
  • Casablanca - Mohammed V International Airport
  • Fez - Fes-Saïss Airport
  • Nador - Nador International Airport
  • Oujda - Angads Airport
  • Tangier - Ibn Battouta Airport

Europa

België
  • Brussel - Brussels Airport
Frankrijk
  • Lyon - Lyon-Saint Exupéry Airport
  • Marseille - Marseille Provençe Airport
  • Montpellier - Montpellier - Méditerranée Airport
  • Mulhouse - EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg
  • Parijs - Charles de Gaulle Airport
Duitsland
  • Keulen - Cologne Bonn Airport
Italië
  • Bologna - Bologna Airport
  • Milaan - Orio al Serio Airport
  • Venetië - Treviso Airport
Nederland
  • Amsterdam - Amsterdam Schiphol Airport
Spanje
  • Barcelona - Barcelona El Prat Airport
  • Malaga - Málaga Airport
Turkije
  • Istanbul - Sabiha Gökçen International Airport

Lees verder

© 2009 - 2014 Dessal, gepubliceerd in Vliegen (Auto en Vervoer) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Air Arabia goedkoopste voor vliegen naar MarokkoAir Arabia goedkoopste voor vliegen naar MarokkoGoedkoop vliegen naar Marokko kan nog. Omdat er veel concurrentie is op vliegroutes naar Marokko en er een groot aantal…
Goedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen binnen Marokko met Royal Air Maroc ExpressGoedkoop vliegen naar Marokko is tegenwoordig geen kunst meer. Het land vormt zo'n belangrijke vakantie bestemming voor…
Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen kan vanaf Brussel Zuid Charleroi. Opvallend is dat er veel maatschappijen hier vandaan goedkoop vliegen…
Goedkoop vliegen naar Nador, MarokkoGoedkoop vliegen naar Nador, MarokkoNador is een van de populairste vliegbestemmingen in Marokko voor reizigers vanuit Nederland. Het is daarom van belang o…
Goedkoop vliegen naar Casablanca - MarokkoDe goedkoopste vliegtickets naar Casablanca worden aangeboden door low budget maatschappijen Jet4you en Jetairfly. Casab…

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Marokko met Air Arabia Maroc"

Reacties

Ahmed Hajjaoui, 02-01-2012 15:05 #7
Vliegt air arabia nog steeds van amsterdam naar casablanca of niet
graag aantwoord aub

Mona, 31-01-2011 22:54 #6
Ik heb begrepen dat het ook mogelijk om met Arabia air naar Fes te vliegen. Alleen als ik op de site zoek naar vlucht naar Fes dan krijg ik dat er geen vlucht beschikbaar is. Ik heb voor het geheel jaar gekeken. Het het u wel of niet mogelijk om met Arabia naar Fes te vliegen. Reactie infoteur, 01-02-2011
Hallo Mona,

Ik kan u adviseren om op de website van Air Arabia Maroc te zoeken naar beschikbare vluchten. Als u er daar niet uitkomt kunt u het wellicht ook nog proberen via het reisbureau.

Met vriendelijke groet,
Dessal

Malika, 01-09-2010 11:55 #5
Hoeveel bagage mag je mee is dat 20kg of 30kg ik heb geboekt voor een vlucht naar nador in december Reactie infoteur, 01-09-2010
Hallo Malika,

Op vluchten van Air Arabia Maroc van Amsterdam naar Marokko mag je meestal 20 kilo bagage meenemen. Wil je het 100% weten neem dan contact op met de maatschappij zelf.

Groet,
Pero

Bouchra, 26-06-2010 14:36 #4
Geachte heer/mevrouw;

Ik heb een vraagje? Ik ben nog nooit met arabia gevlogen en ik wil deze keer wel doen, kan ik ook boeken zonder credit kaart of moet je het wel hebben?

Mvg
Bouchra Reactie infoteur, 27-06-2010
Hoi Bouchra,

Wanneer je via internet boekt gaat dit tegenwoordig bijna altijd met een creditcard. Je zou echter wel kunnen proberen een ticket te boeken via het reisbureau zodat je gewoon kunt pinnen.

Mvg,
Pero

Jamal, 08-01-2010 13:20 #3
Wanneer gaat air araibia van amsterdam naar nador vliegen, heel mensen zitter erop te wachten want ik had begrepen vanaf maart of april dit jaar. klopt dat of niet

Fatiha, 06-01-2010 11:26 #2
Ik vind dat royal air maroc duur. wanneer worden ze nou een keer goedkoop of komen aantrekkelijke aanbiedingen.
ik heb gehoord dat air arabia ook naar nador gaat organiseren. wanneer gebeurd het?
is er meer duidelijkheid over.
groetjes Reactie infoteur, 07-01-2010
Hoi Fatiha,

Met de extra veiligheidsmaatregelen en belastingen wordt het er niet goedkoper op, en doordat minder mensen vliegen wordt het nog duurder. Hopelijk zal deze lijn binnenkort doorbroken worden. We houden het in de gaten en wanneer er nieuwe bestemmingen komen zul je het hier zien!

Mvg,
Pero

Bennamari, 26-09-2009 23:23 #1
Ik vind zelf dat royal air maroc de duurste maatschappij ter wereld.en heel slecht service. en ik hoop dat er verandering komt. groetjes.

Infoteur: Dessal
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop Marokko
Reacties: 7
Schrijf mee!