InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen met Viking Airlines

Goedkoop vliegen met Viking Airlines

Goedkoop vliegen met Viking Airlines Goedkoop vliegen doe je niet vanuit Nederland, daar zijn de meeste mensen het wel over eens. In België betaal je minder voor je vliegticket, belasting en het parkeren van je auto op het vliegveld. Neem daarom ook het vliegveld van Luik eens in overweging als je op vakantie gaat. Een van de chartermaatschappijen op deze luchthaven is het Zweedse Viking Airlines.

De maatschappij Viking Airlines

Viking Airlines is een luchtvaartmaatschappij gevestigd in Stockholm, Zweden. Vanuit dit land voeren ze echter geen vluchten uit. Hun belangrijkste hubs zijn te vinde in Athene en Heraklion, in Griekenland. Sinds 2003 voeren ze vluchten uit voor diverse Europese touroperators, waaronder een aantal in België zoals Thomas Cook, TUI, Neckermann, Sunjets en Pegase. Om deze reden wordt ook gevlogen vanaf het vliegveld van Luik.

Viking Airlines begon met het uitvoeren van vluchten in mei 2003, met een tweetal McDonnel Douglas MD-83s die worden gebruikt voor charters door heel Europa. Tussen 2004 en 2006 zijn er nog twee toestellen van dit type aan de vloot toegevoegd. Drie van deze toestellen werden verkocht in 2007 en vervangen door toestellen die werden overgenomen van de Griekse maatschappij Sky Wings om zo beter aan de vraag te kunnen voldoen.

In december 2008 heeft Viking Airlines een Boeing 737-800 aangeschaft, welke nu wordt gebruikt vanaf de nieuweste basis op London Gatwick Airport in Engeland. Deze vliegtuigen zijn beter geeschikt voor de wat langere afstanden naar Noord-Afrika. Viking Airlines concentreert zich nu op de next generation 737-800s en 737-300s, welke in 2009 zullen worden toegevoegd en zullen gaan vliegen vanaf Gatwick, Manchester en Bristol naar diverse vakantiebestemmingen in Griekenland, Egypte, de Canarische Eilanden, Frankrijk en Italië.

De vloot

Viking Airlines vliegt met de volgende toestellen:
  • 3 Boeing 737-300
  • 2 Boeing 737-800
  • 1 McDonnell Douglas MD-83
In de zomer van 2009 zullen nog een aantal toestellen van het type Boeing 737-800 worden toegevoegd.

De bestemmingen van Viking Airlines

Met Viking Airlines kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

België
  • Luik (Liege Airport)
Cyprus
  • Paphos
Egypte
  • Hurghada
  • Luxor
  • Marsa Alam
  • Sharm el Sheikh
  • Taba
Engeland
  • Bristol
  • Londen
  • Manchester
Frankrijk
  • Chambery
  • Bastia, Corsica
Gambia
  • Banjul
Griekenland
  • Athene
  • Chania, Kreta
  • Heraklion, Kreta
  • Corfu
  • Kalamata
  • Kefalonia
  • Kos
  • Rhodos
  • Skiathos
  • Zakynthos
  • Kos
  • Lemnos
  • Mykonos
  • Preveza
  • Samos
  • Skiathos
  • Volos
Portugal
  • Faro
Spanje
Canarische Eilanden

  • Fuerteventura
  • Lanzarote
  • Tenerife
Turkije
  • Dalaman
Zwitserland
  • Geneve

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen met Viking Airlines"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 05-04-2009
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Special: Goedkoop vliegen
Schrijf mee!