InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar de wintersport met Air Alps

Goedkoop vliegen naar de wintersport met Air Alps

Goedkoop vliegen naar de wintersport met Air Alps Goedkoop op wintersport gaan wordt lastig met de hoge prijzen voor een vliegticket. Maar overweeg eens om af te reizen naar de Alpen met Air Alps. Je kan dan opstappen in Dortmund, iets dat aantrekkelijk kan zijn voor mensen die woonachtig zijn in het oosten van Nederland. Je bespaart zo op de Nederlandse toeslagen waaronder die vervelende vliegtaks. Advies blijft uiteraard wel altijd om goed op internet de prijzen van vliegtickets met elkaar te vergelijken, want het aanbod is groot.

De maatschappij

Air Alps Aviation is een luchtvaartmaatschappij, gevestigd in Innsbruck, Oostenrijk. Het is een onafhankelijke regionale luchtvaartmaatschappij die 12 steden met elkaar verbind voor zowel lijnvluchten als charters. Een groot deel van de bestemmingen ligt in of nabij de Alpen, en een groot deel van de passagiers gaat met deze maatschappij dan ook op wintersport. Alitalia heeft een codeshare overeenkmst met Air Alps. De belangrijkste basis van de maatschappij is Innsbruck Airport, met daarnaast nog hubs op Malpensa International Airport in Milaan en Leonardo da Vinci International Airport in Rome.
Het is nog een jonge maatschappij, hij is opgericht in 1998 en begon in maart 1999 met het uitvoeren van de eerste vluchten. Hierbij werd gebruik gemaakt van twee Dornier 328 toestellen. Tot nog toe is daar elk jaar een toestel van hetzelfde type aan toegevoegd. Oprichter Air Engadina had oorspronkelijk 49% van de aandelen in handen, en de overige 51% is in eigendom van Dietmar Leitgeb. In 2001 nam een groep Italiaanse investeerders uit de provincie Bolzano-Bozen het grootste gedeelte van de aandelen over. In oktober 2005 ging de codeshare overeenkomst met Alitalia van start en geldt nu voor alle vluchten van Air Alps. Voor de samenwerking had Air Alps het financieel gezien zwaar te verduren, maar inmiddels is het weer een gezond bedrijf.

De vloot

Air Alps vliegt met de volgende toestellen:
  • 7 Dornier 328-110

De bestemmingen van Air Alps

Met Air Alps kun je vliegen naar de volgende bestemmingen:

Duitsland
  • Dortmund (Dortmund Airport)
  • Hannover (Hanover Airport)

Italië
  • Ancona (Ancona Airport)
  • Bolzano (Bolzano Airport)
  • Foggia (Foggia Airport)
  • Parma (Parma Airport)
  • Perugia (Perugia Airport)
  • Milaan (Milan Malpensa Airport)
  • Rimini (Federico Fellini International Airport)
  • Rome (Leonardo Da Vinci International Airport )
  • Sardinië (Cagliari International Airport)

Oostenrijk
  • Innsbruck (Innsbruck Airport)
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar de wintersport met Air Alps"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 07-11-2008
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!