InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Dubrovnik - Kroatië

Goedkoop vliegen naar Dubrovnik - Kroatië

Er zullen zeker meer goedkope vluchten naar Dubrovnik bijkomen in de komende jaren, want de badplaats aan de Adriatische Zee mag zich verheugen in een stijgende populariteit. Sla bij je zoektocht naar de goedkoopste vliegtickets op Dubrovnik in ieder geval de low budget vliegmaatschappijen ThomasCook, Jetairfly en Germanwings niet over; deze hebben nu al aantrekkelijke aanbiedingen.

Dubrovnik

Dubrovnik is een stad in het uiterste zuiden van Kroatië; ook we ´Parel van de Adriatische Zee´ genoemd. Die naam heeft ze niet voor niets. Zij die Dubrovnik over het water naderen ontkomen niet aan de machtige indruk die de uit zee oprijzende ommuurde oude stad maakt; binnen die muren staan de historische gebouwen dicht op elkaar gepakt. Op weinig plaatsen wordt je nog herinnert aan de verschrikkingen van de oorlogen die hier gewoed hebben na het ineenstorten van Joegoslavië. Niet voor niets is dit deel van Dubrovnik op de Wereldefgoederenlijst van de UNESCO geplaatst. Even buiten Dubrovnik beginnen de stranden van wat men de ´Adriatische Rivièra´ noemt; en wie daar nog niet genoeg aan heeft kan talloze tochten maken naar de vele eilandjes voor de kust (onder anderen Lokrum en Mljet) waar je in een heel andere wereld binnenstapt.

Het vliegveld van Dubrovnik (DBV)

Dubrovnik Airport (DBV), ook wel Čilipi Airport genoemd is de internationale luchthaven van Dubrovnik. Om het vliegveld geschikt te maken voor de toenemende hoeveelheid reizigers zijn de autoriteiten een omvangrijk uitbreidingsprogramma begonnen. Als dat is voltooid zal Dublovnik de grootste luchthaven van Kroatië hebben.

Goedkoopste vluchten naar Dubrovnik Airport

Vanaf
  • Brussel Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Germanwings
  • Düsseldorf (DUS) met: ThomasCook (Belgium)

Transport vanaf Dubrovnik Airport

Vanaf het vliegveld rijden bussen naar het 15 kilometer verderop gelegen centrum van Dubrovnik. Er rijden ook bussen naar Cavtat wat op 5 kilometer ligt. De shuttle-bussen van Atlas vertrekken richting Dubrovnik na elke aangekomen vlucht.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Dubrovnik - Kroatië"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!