InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Grenada (St. George)

Goedkoop vliegen naar Grenada (St. George)

De goedkoopste vluchten Naar Grenada vind je ongetwijfeld bij Condor. De Duitse low budget maatschappij biedt bovendien een uitstekende nieuwe service aan in de wereld van prijsvechters; overstappen. Je vliegt dan bijvoorbeeld met Condor vanaf Brussel over Condor-hub Frankfurt naar Grenada.

Grenada

Grenada is een piepklein eilandstaatje in het Caribische gebied, bestaande uit drie eilanden. Het ligt net ten noorden van Trinidad en Tobago en dus niet ver van Venezuela. Met minder dan 100.000 inwoners is het een van de kleinste landen ter wereld. Zijn vruchtbare grond van vulkanische oorsprong is ideaal voor de groei van Nootmuskaat waarvan Grenada 20% van de wereldproductie levert. De grootste markt is echter die van het toerisme. Parelwitte stranden, turquoise zee, koraalriffen, watervallen, kratermeren, bijzondere tropische planten, pittoreske plaatsjes; het maakt van Grenada een klein paradijsje. Maar vers in het geheugen ligt ook nog de door Amerikaanse militairen geleide actie uit 1983 waarbij ze de eilanden korte tijd innamen. De actie werd ingezet nadat hard-line communist Bernard Coard een coup pleegde waarbij de gematigde communistische dictator Maurice Bishop werd afgezet en gedood. Sinds de politieke stabilisering gaat het Grenada voor de wind; de rust wordt nu enkel nog verstoord door een verdwaalde orkaan. Gelegen op de zuidrand van de fameuze ´Hurricane belt´ heeft Grenada niet heel veel last van het winderige geweld; orkaan Ivan (2004) raasde er als een van de weinigen echter vol overheen. Door een goed gecoördineerde actie kon de meeste schade binnen een jaar worden hersteld.

Het vliegveld van Grenada

Point Salines International Airport (GND) ligt 8 kilometer van hoofdstad(je) St. George. Het vliegveld is genoemd naar zijn locatie; Point salinas, het zuidpuntje van het eiland. De allereersten die de nog onvoltooide luchthaven gebruikten waren Amerikaanse militairen die vanaf hier in 1983 het eiland veroverde.

Goedkope vluchten van Condor naar Grenada

Condor vliegt vanaf Frankfurt naar Grenada, maar wie dichter bij Bremen, Brussel, Düsseldorf of Münster/Osnabrück woont (*1) moet beslist proberen om bij Condor een aanvullende goedkope binnenlandse vlucht vanaf een van genoemde steden naar Frankfurt te boeken; vluchten van Condor sluiten vaak goed op elkaar aan. Met die uitstekende service schakelt Condor het low budget vliegen een tandje hoger.

Goedkoopste vluchten naar Grenada (GND)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor (*1)
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor (*1)
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor (*1)
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor (*1)

Transport vanaf Grenada Airport

Er rijdt een bus vanaf het vliegveld naar St. George, maar erg regelmatig is de dienstregeling niet. Een reden om dan voor een keer maar de taxi te nemen; als budgetreiziger moet je accepteren dat de reiskosten af toe toch iets hoger uitvallen. Het vervoer op het eiland wordt grotendeels verzorgd door de zogenaamde MaxiTaxi´s, die elders minibusjes heten.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Grenada (St. George)"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!