InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Varna - Bulgarije

Goedkoop vliegen naar Varna - Bulgarije

Goedkope vluchten naar Varna, ´the good-time capital of Bulgaria´ zijn zeker ´s zomers ruimschoots voor handen bij low budget maatschappijen ThomasCook, Transavia, Jetairfly, Air Berlin en Germanwings. En wie niet komt voor Varna´s funky-town zal zich best vermaken met haar rijke culturele historie en een warme bron op het strand.

Varna

Varna is de grootste badplaats van Bulgarije; de zomerhoofdstad van de Zwarte Zee. En dan gaat het niet alleen om zonnebaden en zwemmen; bijzonder zijn de hete bronnen op de stranden die gebruikt worden als zwembad, spa of douche. Varna is een van de oudste steden van Europa, en in 2019 gaat het zijn reputatie als cultureel centrum aanscherpen als het voor een jaar culturele hoofdstad van Europa wordt. Wie nog twijfelt aan de levendigheid van Varna moet weten dat het in de volksmond ook wel funky-town wordt genoemd, en ´the good-time capital of Bulgaria´; een status die beslist in de hand wordt gewerkt door de aanwezigheid van ´s lands grootste universiteit.

Het vliegveld van Varna

Varna International Airport (VAR) is een enigszins verouderd vliegveld waar vanaf 2006 terecht een omvangrijk vernieuwingsprogramma op losgelaten is. Daarbij zal de luchthaven ook flink uitgebreid worden om de ter verwachtte groei in het toerisme aan te kunnen.

Goedkope vluchten naar Varna (VAR)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: ThomasCook (Belgium) - Transavia
  • Brussels Intl. (BRU) met: ThomasCook (Belgium) - Jetairfly
  • Düsseldorf (DUS) met: ThomasCook (Belgium) - Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Keulen/Bonn (CGN) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU - Germanwings - ThomasCook (Belgium)

Transport vanaf Varna Airport

Vanaf het vliegveld kan met regelmatig vertrekkende bussen naar Varna en resorts in de omgeving. Tickets dienen op de luchthaven bij een speciale kiosk te worden gekocht.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Varna - Bulgarije"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!