InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Bourgas (Burgas) - Bulgarije

Goedkoop vliegen naar Bourgas (Burgas) - Bulgarije

Zeker in het zomerseizoen zijn er veel goedkope vliegtickets te vinden naar Bourgas, een van de voornaamste badplaatsen aan de Zwarte Zee. Low budget maatschappijen Transavia, Jetairfly, ThomasCook, Germanwings, Air Berlin, Coredon, Arkefly en TUIfly verzorgen veel goedkope vluchten op de Bulgaarse Rivi èra, zoals deze streek wordt genoemd.

Bourgas (Burgas)

Bourgas is een populaire Bulgaarse badplaats aan de Zwarte Zee. Het is de uitvalsbasis voor de hotels en resorts van Sunny Beach, Slunchev Bryag, Nessebur, Elenite en Dyuni. Bourgas, ook geschreven als Burgas en Boergas (in het Nederlands) is ook de grootste havenstad van Bulgarije; het is een belangrijke economische motor. In het Oostbloktijdperk werd van Red Rivièra gesproken; hier kwamen de gestaalde communistische kaders maar al te graag om vakantie te vieren. De vergelijking met de Franse Rivièra kwam niet uit de lucht vallen, de kuststreek kan er zeker mee wedijveren. Door het mildere klimaat geven velen zelfs de voorkeur aan de Bulgaarse Rivièra rond Bourgas. Een voordeel voor de reiziger is dat Bourgas zowel door de lucht als over land en zee uitstekend te bereiken is. Overigens ligt het zwaartepunt van de vluchten van de low budget maatschappijen in de periode mei oktober.

Het vliegveld van Bourgas

Burgas (Bourgas) International Airport (BOJ), ook wel Sarafovo Airport genoemd, ligt 10 kilometer van het centrum. Om het vliegveld voor te bereiden op zijn functie als moderne toeristenhub is in 2006 een grootscheeps programma van vernieuwingen en uitbreidingen gestart.

Goedkope vluchten naar Bourgas (BOJ)

Vanaf
  • Amsterdam (AMS) met: Corendon - ThomasCook (Belgium) - Transavia - Arkefly
  • Brussel Intl. (BRU) met: Jetairfly - ThomasCook (Belgium) - Coredon
  • Luik (LGG) met: ThomasCook (Belgium)
  • Keulen/Bonn (CGN) met: ThomasCook (Belgium) - Germanwings - TUIfly - Air Berlin/dba/NIKI/LTU
  • Düsseldorf (DUS) met: Air Berlin/dba/NIKI/LTU - ThomasCook (Belgium)

Transport vanaf Bourgas Airport

Vanaf het vliegveld rijden bussen naar het centrum van Bourgas. De bussen passeren het centrale station waar veel en goede overstapmogelijkheden zijn.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Bourgas (Burgas) - Bulgarije"

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Schrijf mee!