InfoNu.nl > Auto en Vervoer > Vliegen > Goedkoop vliegen naar Kilimanjaro - Tanzania

Goedkoop vliegen naar Kilimanjaro - Tanzania

De goedkoopste vluchten naar Kilimanjaro boek je bij Condor. De Duitse low budget maatschappij slaat zijn vleugels uit tot ver buiten Europa en biedt de budgetreiziger bovendien interessante overstapmogelijkheden aan. Sla Condor dus niet over in je vergelijking van goedkope vliegtickets.

Kilimanjaro - Tanzania

Kilimanjaro is de naam van een regio in Tanzania en van Afrika's hoogste berg. Goedbeschouwd is de regio naar de berg genoemd, want Kilimanjaro betekent in het Swahili ´berg die glinstert´. Dat laatste klopt, want al ligt de berg bijna op de evenaar, zijn top is besneeuwd en glimt in de zon. De Kilimanjaro, een uitgedoofde vulkaan, heeft een dusdanige vorm dat je via sommige routes naar de top kunt lopen zonder gebruik te maken van klimgereedschap. De top van de Kilimanjaro, op bijna 6 kilometer, is het hoogste punt op aarde wat te bereiken is voor de gewone stervelingen die niets van bergsporten weet. Van die unieke mogelijkheid wordt dan ook volop gebruik gemaakt. De reden dat desondanks velen de top niet halen heeft te maken met lichamelijke kwalen die voortkomen uit zuurstofgebrek. Ook goedgetrainde atleten bereiken Uhuru Peak niet zonder onderweg rustig te acclimatiseren.

Het vliegveld van Kilimanjaro

Kilimanjaro Airport (JRO) ligt tussen de steden Arusha, Manyara en Tanga in. Alhoewel het vliegveld niet groot is, is na Dar es Salaam de nummer tweede van Tanzania.

Goedkope vluchten van Condor

Condor vliegt naar Kilimanjaro Airport vanaf Frankfurt, maar wie dichter bij Bremen, Brussel, Düsseldorf of Münster/Osnabrück woont (*1) moet beslist proberen om bij Condor een aanvullende goedkope binnenlandse vlucht vanaf een van die steden naar Frankfurt te boeken; vluchten van Condor sluiten vaak goed op elkaar aan. Met die uitstekende service schakelt Condor het low budget vliegen een tandje hoger.

Goedkope vluchten naar Kilimanjaro (KIA)

Vanaf
  • Bremen: (BRE) met: Condor (*1)
  • Brussel Intl. (BRU) met: Condor (*1)
  • Düsseldorf (DUS) met: Condor (*1)
  • Frankfurt (FRA) met: Condor
  • Münster/Osnabrück (FMO) met: Condor (*1)

Transport vanaf Kilimanjaro Airport

De vervoerssituatie is niet bepaald ideaal voor de reiziger die op de bonnefooi aankomt op Kilimanjaro Airport. Het vliegveld ligt ver (60 kilometer) van Arusha, en een bus- of treinverbinding vind je niet na het verlaten van de aankomsthal. Blijft er nog wat over voor de sportieve budgetreiziger? Jawel, lopen, en wel een paar kilometer. Op het kruispunt van wegen wat volgt passeren (overvolle) bussen. De tweede mogelijkheid om weg te komen is het nemen van de taxi. Daar dienen harde onderhandelingen aan vooraf te gaan, want dat is de norm. Misschien kun je een taxi delen met andere reizigers die dezelfde kant op gaan.

Veel reisplezier!
Gerelateerde artikelen
Kilimanjaro, berg in TanzaniaKilimanjaro, berg in TanzaniaKilimanjaro, het hoogste punt van Afrika, word ieder jaar weer door vele toeristen en bergsporters bezocht om te ervaren…
De semi-nomadische MassaiAan het einde van de 19de eeuw stond 'de Massai' (een stam van semi-nomadische krijgers in Kenya en Tanzania) zowel bij…
Hoe vind je alle goedkope vluchtenHoe schep je overzicht in het overspelpende aanbod van goedkope vluchten van steeds meer luchtvaartmaatschappijen?
En je ziet nog eens wat - Renske de GreefEn je ziet nog eens wat - Renske de GreefVoluntourism is een nieuwe vorm van toerisme. Jonge mensen betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen in een derde werel…
Hoogste berg van AfrikaDe Kilimanjaro is de hoogste berg van Afika en een van de grootste dode vulkanen ter wereld. Majestueus verrijst hij uit…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Kilimanjaro - Tanzania"

Reactie

Fons Eefting, 03-10-2010 09:00 #1
Je hoeft echt niet ver te rijden over de gevaarlijke weg naar Arusha.
KIA LODGE ligt op 1 kilometer afstand van de KIA AIRPORT, vele reizigers maken hier gebruik van om na een lange reis een goede nachtrust te hebben en een lekkere douche, om de volgende dag fris op safari te gaan.
Ook reizigers die een safari gemaakt hebben komen hier speciaal voor een dagkamer zodat ze heerlijk de dag nog door kunnen brengen aan het zwembad met uitzicht op de KILIMANJARO en zo s'avonds de vlucht te kunnen pakken naar EUROPA of de rest van de wereld.
Je waant je direct in Afrikaans sfeer en je merkt bijna niet dat er een Airport op korte afstand is, hier word erg veel gebruik van gemaakt. Reactie infoteur, 03-10-2010
Hallo Fons,
Dank je wel voor je tip!
Groet, CocoNut

Infoteur: Coconut
Rubriek: Auto en Vervoer
Subrubriek: Vliegen
Reacties: 1
Schrijf mee!